באחרונה התארחו במאורת הנמר אלברטו מרנפלד, ראש פעילות התוכנה כשירות (SaaS) של אורקל בישראל, וגילי שלזינגר-מורן, מנהלת חטיבת האנטרפרייז באגף ה-SaaS באורקל ישראל.
שלזינגר-מורן, שנכנסה לתפקידה באחרונה, היא בעלת ניסיון של 20 שנים בתפקידי ניהול עסקי בתחום ה-IT, ומתמחה בעולם ה-ERP וכן בפיתוח עסקי ומכירות של פרויקטים מורכבים. היא שימשה בשמונה השנים האחרונות כסמנכ"לית השיווק של One1 ובמגוון תפקידים ניהוליים בקבוצה. קודם לכן היא הייתה סמנכ"לית מכירות ברמדור, סמנכ"לית מכירות בקו מערכות, מנהלת מכירות ופיתוח עסקי של קבוצת הסאפ של יבמ ישראל, ומנהלת מכירות ופיתוח עסקי באגף ה-ERP של מלם תים.
בשורת ה-ERP בענן
מרנפלד ושלזינגר-מורן סיפרו על מה שהם מכנים "בשורת ה-ERP בענן של אורקל" ועל הפיתוח האחרון של החברה בתחום זה: Soar to the Cloud ("להמריא לענן"). מדובר, כך לדבריהם, במוצר הראשון בעולם לשדרוג אוטומטי של יישומים ארגוניים, כגון ERP ו-CRM, שאורקל חשפה באחרונה.
שלזינגר-מורן עדכנה כי "הפתרון מאפשר ללקוחות EBS (ר"ת E-Business Suite) של אורקל לשדרג את היישומים הפועלים בחצרם (On-premise) לפתרונות התוכנה כשירות החדשניים של אורקל בפרק זמן קצר במיוחד". לפי לארי אליסון, היו"ר ומנהל הטכנולוגיות הראשי של אורקל, המוצר מבטיח ששדרוג זה יהיה האחרון שלקוחות יעשו אי פעם, ומאפשר להפחית עד 30% מהזמן ומהעלויות של המעבר לענן.
מרנפלד ציין כי "מערכות ה-ERP בענן של אורקל הן חלק מחבילת הענן המודרנית האמיתית היחידה עבור האנטרפרייז. הן תוכננו ונכתבו מחדש במיוחד לענן – מהמסד ועד לטפחות, ניתנות להרחבה, גמישות מאוד ומאפשרות לנצל את היתרונות של טכנולוגיות צומחות כמו בינה מלאכותית, לימוד מכונה, בלוקצ'יין, אינטרנט של הדברים, RPA וממשקי אדם-מכונה חדשניים. הן מתעדכנות כל הזמן, כך שארגון יכול ליהנות מחדשנות באופן רציף ולהימנע משדרוגים ארוכים ויקרים, שהופכים לנחלת העבר".
מובילה את הריבוע של גרטנר
על פי ריבוע הקסם של גרטנר, אורקל מובילה בתחומי ה-ERP, ה-HCM (ניהול משאבי אנוש) וה-EPM בענן. המערכת מציעה פתרונות לתכנון ובקרה תקציבית ואיחוד דו"חות תקציביים, יחד עם אבטחה ואנליטיקה מובנית. מערכות ה-HCM בענן של אורקל תומכות במחזור שלם של חיי העובד בארגון לפי אסטרטגיית ניהול משאבי האנוש של החברה הלקוחה: החל מהחלטה על גיוס, עבור באיתור מועמדים וגיוסם, ניהול של תיקי עובדים, תחילת וסיום העסקה, שכר והטבות, ותמלוגים, הערכת עובדים ופיתוחם באמצעות הדרכות והכשרות, וכלה במיקוד בטאלנטים ואופטימיזציה של המשאבים.
בנוסף, ציינו אורחיי, אורקל מציעה פתרון היברידי בדמות TCM true cloud methods, הכולל אפשרות להיכנס לעולם התוכנה כשירות בהדרגה. ניתן ליישם בשלב א' מודולים כמו HCM או EPM לתכנון תקציב ואיחוד דו"חות כספיים, וכך לעבור לתוכנה כשירות בשלבים.
"המתודולוגיה של אורקל בענן מקצרת משמעותית את הפרויקטים שנעשים כיום לעומת העבר", ציינה שלזינגר-מורן, "זה מאפשר לארגונים להשתדרג בתוך שלושה עד חמישה חודשים. כך, לדוגמה, ב-Wix עלתה המערכת לאוויר בתוך שלושה חודשים, כולל מודול HCM. ב-OTI עלו בתוך חמישה חודשים וב-ControlRad – בפרק זמן דומה".
מרנפלד ושלזינגר-מורן ציינו שבין הלקוחות הישראליים הנוספים שבחרו באפליקציות הענן של אורקל נמצאים בנק דיסקונט, איי.די.בי, רפאל, שטראוס קפה, Ceragon, וכן Fiber, אינפורמטיקה, סנדיסק ורבים אחרים.