"עולם הדפוס בתלת מימד עומד לפרוץ בעתיד הקרוב. בינתיים, כמו כל תעשייה המבוססת על טכנולוגיה חדישה, עליה להבשיל, בעיקר עד ששרשרת הערך למשתמשים (בתי הדפוס, לשכות השירות והמשתמשים עצמם) תשכיל לשנות הרגלים ולהשתמש בה כהרגל יומיומי. כמובן שיש קשר ישיר למחירי המדפסות, שיורדים כל העת ויגיעו בקרוב למחיר ששווה לכל לשכת שירות ומשתמש", כך אמר ניק לזרידיס, נשיא אזור EMEA ב-HP Inc (להלן: HP).
לזרידיס אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במהלך השקה של קו המוצרים החדש של החברה, שהיא ערכה לפני ערב פסח בלונדון. לדבריו, "HP כבר שם: לפני כשנה הכרזנו על המערכות שלנו לתעשייה, ושמן HP Jet Fusion 3D Printer". הוא ציין כי "המדפסות שלנו בתחום מהירות יותר משל החברות המתחרות וזולות ב-50%, בדגמים מקבילים".
כדי להמחיש את רצינותה של HP בתחום, לזרידיס ציין את רכישתן של החברות הגרמניות David Vision Systems ו-David 3D Solutions, שפיתחו סורקים לתחום התלת מימד. "אנחנו הולכים על פתרון של אקו-סיסטם שלם ולא רק ציוד הקצה – המדפסות. זה אומר הרבה", הוסיף.
מה יהיה להערכתך גודלו של שוק התלת מימד, שהחל לפעול בקול תרועה רמה ומימדיו הצטנעו יותר בהמשך?
"יש לנו מחקרים שמראים שהשוק יצמח להיקף של לא פחות מטריליון דולר ב-2020. זה שוק ענק לכל הדעות, שיהווה עבורנו מנוע צמיחה עיקרי. אנחנו נערכים לכך גם ב-EMEA והקמנו מרכז אזורי גדול לתלת מימד בברצלונה, ספרד, שמשמש גם כמרכז ביקורי לקוחות והדגמות".
"ישראל היא המקום לעקוב אחריו מכל העולם"
HP Inc נוצרה לפני כשנה וחצי, לאחר הפיצול של HP ל-HPE, שמציעה פתרונות IT לחברות גדולות, ול-HP Inc, שמציעה פתרונות הדפסה ודימות לעולמות הצרכני והארגוני כאחד. לזרידיס מספר בכמה מילים על הקשר שבין שתי החברות: "אנחנו שתי חברות נפרדות, אבל כאלה שהולכות לשוק יחדיו. אנשי HPE יודעים לשווק ולמכור אותנו ללקוחותיה – ולהיפך. מאז HP ההיסטורית, קווי המוצר תואמים ביניהם. בכל מקרה, הלקוח הוא המחליט ואנחנו, כמו גם אנשי HPE, לא מחייבים בחירת מוצרים של החברה האחות".
לזרידיס, יליד ז'נווה – המשמש כמטה האירופי של HP במשך שנים רבות – הוא צעיר, נמרץ ואיש שיחה לבבי ביותר. הוא מנהל פעילויות בעולם הטכנולוגי מזה כ-20 שנים, בתפקידים שונים ובאזורים שונים בעולם, כמו סין, יפן, אוסטרליה, סינגפור וכעת EMEA. לפני שהצטרף ל-HP הוא ניהל חטיבות עסקיות של מגוון חברות בינלאומיות, בהן אייסר (Acer), דל (Dell), לנובו (Lenovo) ו-AMD. בתפקידו הנוכחי אחראי לזרידיס לתפעול, למכירות ולרווחיות של אזור EMEA, על מעל 128 מדינותיו השונות – כולל ישראל.
לישראל יש תפקיד מרכזי ב-HP Inc, בהיותה כר גידול לחברות טכנולוגיה בתחום הדפוס ש-HP ההיסטורית רכשה. ארבע מהן בוצעו ב-15 השנים האחרונות: הראשונה, ב-2002, הייתה של אינדיגו, שעוסקת בדפוס דיגיטלי. אחריה נרכשו שתי חברות נוספות שעוסקות בתחום זה – סאיטקס ויז'ן ב-2005 ונור מקרופרינטרס ב-2008. בין לבין, ב-2006, קנתה HP את מרקורי אינטראקטיב. מנכ"לי HP הרבו להתגאות בחברות הישראליות שרכשו – בסכום כולל של יותר משישה מיליארד דולר.
לזרידיס הולך בעקבותיהם. "אני מעריך ומעריץ את ישראל, בזכות החדשנות והיצירתיות של אנשיה בכל התחומים, ובעיקר בתחומי הטק והדפוס, שקרובים לליבי", הוא אומר. "יש לנו ארבע פעילויות פיתוח פתרונות ומוצרים בתחום הדפוס בישראל, שמתבססות על החברות הישראליות שרכשנו בשנים האחרונות. אנחנו ממשיכים ונמשיך לפתח מוצרים חדשים".
מה בדבר רכישות נוספות?
"כבכיר בחברה ציבורית, אסור לי ולא אתייחס לחברות מסוימות, אבל עינינו תמיד פקוחות לחברות וטכנולוגיות מעניינות, שישלימו את קו המוצרים שלנו ואף ייקחו אותנו לעולמות חדשים. כך נעשה עם חלק מהחברות הישראליות שרכשנו. בישראל כל הזמן מפתחים וממציאים, וזה המקום לעקוב אחריו מכל העולם – בצמוד לנעשה בעמק הסיליקון. זה מה שאנחנו עושים".
התוכניות של HP לעולמות ההדפסה
HP רוצה להגביר את הבולטות העולמית שלה בעולם ההדפסות בפורמט A4 ולהיכנס חזק לעולם מדפסות ה-A3, בה יש לה נתח שוק זעום, ולאחר שרכשה בשנה שעברה את חטיבת המדפסות של סמסונג (Samsung), היא מתכוונת להגדיל אותו בעשרות מונים.
לזרידיס אמר ש-"הכרזנו על כוונתנו לתפוס נתח שוק גדול במדפסות בפורמט הגדול יותר של הנייר, A3, שהוא תחום שנשלט ברובו על ידי מכונות הצילום. אין משרד בעולם שאין בו מכונות צילום אחדות והמגמה היא שכל מכונה אלקטרונית תתחבר לרשת. כאן אנחנו נכנסים: נציע מדפסות A3 מאובטחות שיחליפו את מכונות הצילום. זה שוק ענק, שמהווה עבורנו מנוע צמיחה חזק. כיום, הנתח שלנו בשוק ה-A3 הוא כ-2% בלבד לעומת עשרות אחוזים בשוק ה-A4, ואין סיבה שלא נרחיב אותו".
האם ימשיכו להדפיס עוד ועוד על נייר? היכן חזון ה-"עולם ללא נייר", שהוכרז כבר לפני 45 שנים?
"ההדפסה על נייר יציבה ויורדת, אם בכלל, ב-1% לשנה. מנוע הצמיחה הוא בהדפסה על אריזות – על כל דופן ועל כל מוצר. שים לב שיש טקסטים על כל מוצר – מהנייד והמחשב ועד לקירות. לנו יש את המדפסות שיודעות להדפיס על האריזות האלה – למשל אלה של אינדיגו".
מה אתם מציעים בעולם האינטרנט של הדברים?
"העולם הזה הוא הזדמנות טובה גם לתחום המדפסות. למשל, מחסניות דיו, שמספקות גם התראה שהדיו עומד להיגמר. זה אינטרנט של הדברים במיטבו ובפשטותו. הוסף לכך את פתרונות האבטחה למדפסות שאנחנו מספקים, כהגנה חשובה על המידע הארגוני, ותיווכח שעולם ההדפסה הוא כמו כל תחום אחר בהיי-טק, שנראה נוצץ יותר".
לסיום, מה המסר שלך למנמ"רי הארגונים?
"המסר פשוט וחזק: הסקרים שלנו, ב-HP, מראים שהמנמ"רים מוטרדים מאתגרי ההגנה על המידע הארגוני, וביתר שאת בעידן שבו הכול מכונה סייבר, ומצד שני הם פחות מודעים לפרצת ההגנה החמורה שמתקיימת דרך המדפסות הארגוניות. כל המדפסות מחוברות לרשת המקומית ומשם לאינטרנט. כלומר, מי שחודר למדפסת או משתלט עליה – שהרי יש בה מעבדים, זיכרונות ו-BIOS כמו בכל מחשב אישי רגיל – יכול להגיע לליבו של המידע הארגוני המאוחסן בשרתים. כיום, HP היא החברה היחידה שמציעה פתרונות של מדפסות מאובטחות".