בא לבקר במאורת הנמר: מיקי צ'סניק-שקד, פנדו

באחרונה התארח במאורת הנמר מיקי צ'סניק-שקד, שמונה למנהל מרכז הפיתוח בישראל של פנדו – חברה שמפתחת פלטפורמה לשיפור חוויית המשתמש עבור מנהלי מוצר. צ'סניק-שקד התחיל את הקריירה שלו ב-Check ולאחר מכירתה לאינטואיט הוביל את צוות העובדים והכפיל את מצבת כוח האדם.

המטה של פנדו ומרכז פיתוח שלה נמצאים בראלי, צפון קרוליינה, ויש לה מרכזים נוספים בסן פרנסיסקו, בלונדון ובישראל. מרכז הפיתוח המקומי מעסיק כ-35 עובדים והוא הוקם לפני כשנתיים, לאחר שפנדו רכשה את הסטארט-אפ הישראלי אינסרט, שפיתח פלטפורמה לניהול יישומים ללא תכנות במובייל. עד הרכישה, היה הפתרון של פנדו מבוסס ווב בלבד.

צ'סניק-שקד סיפר לי שפנדו נוסדה ב-2013 וגייסה עד היום כ-106 מיליון דולר מקרנות כגון סאפפיר ונצ'רס, באטרי ונצ'רס, ספארק קפיטל ומריטק קפיטל. יש לה יותר מ-850 לקוחות ברחבי העולם, ביניהם חברות גדולות כ-BMC ו-Salesforce, וכן מרקטו, Zendesk ועוד רבות וטובות.

לא עוד לגשש באפלה

"למעשה", אמר צ'סניק-שקד, "ארגון מטמיע מערכת, אבל לא באמת יודע במה אנשים משתמשים, באילו פיצ'רים, מה צריך לשפר או איזה פיצ'ר כדאי לפתח בהמשך. מנהלי המוצר ממש מגששים באפלה. הפלטפורמה של פנדו מאפשרת להם להגיע אל משתמשי הקצה, לנתח נתוני משתמשים, לבצע שינויים במהירות ולתקשר ישירות עם הלקוחות".

הוא הסביר לי שעם פנדו, צוותי ניהול המוצר יכולים להבין את התנהגות המשתמש, לאסוף משוב, למדוד NPS ולהכריז על הקמתם של פיצ'רים חדשים באפליקציה – ללא צורך בתכנות. לקוחות פשוט מכניסים שורה בקוד האפליקציה שלהם, בין אם היא במובייל או וובית, מוסיפים את שכבת המוצר של פנדו על גבי האפליקציה שלהם ומיד יכולים לפענח את התנהגות המשתמשים בתוכנה שלהם. השילוב של הבנת התנהגות המשתמשים עם הדרכה מובנית באפליקציה ותקשורת דו כיוונית בין מנהלי המוצר למשתמשי הקצה מאפשר לארגונים להעלות את מעורבות המשתמשים, לשפר ולהגביר את חוויית המשתמש, ובכך יוצרים מוצר המותאם טוב יותר לצרכיהם.

לדברי צ'סניק-שקד, "החזון של פנדו הוא לבנות מוצר טוב, שיותאם באופן מיטבי למשתמש. הפלטפורמה שלה מציעה למנהל המוצר מידע, שחלקו ויזואלי, על אופן השימוש של לקוחותיו בתוכנה של החברה, שמסייע לו לקבל החלטות מבוססות ומושכלות יותר".

מרכז איטון בצרפת – אנרגיה בת קיימא לעולם טוב יותר

איטון היא חברת ניהול אנרגיה גלובלית שמפתחת פתרונות אנרגיה יעילים וירוקים ● השבוע התארחה קבוצת לקוחות מישראל במטה החברה בצרפת, ופלי הנמר, העורך הראשי של קבוצת אנשים ומחשבים, התלווה לסיור

השבוע התארחה קבוצת לקוחות מישראל במטה חברת איטון (Eaton) בצרפת, בעמק הרון, ליד העיר גרנובל. את הסיור ארגנו רותי אביאל, מנהלת ערוצי הפצה של איטון בישראל, ואשר בוחניק, מנהל מוצר איטון ב-CMS. פלי הנמר, העורך הראשי של קבוצת אנשים ומחשבים, ליווה את הקבוצה בסיורה.

איטון היא חברת ניהול אנרגיה גלובלית, אשר פתרונות האנרגיה היעילים והירוקים שהיא מפתחת עוזרים לארגונים לנהל בצורה אמינה, בטוחה ובת-קיימא את האנרגיה החשמלית, ההידראולית והמכאנית שלהם. איטון מעסיקה יותר מ-99 אלף עובדים ברחבי העולם, ומוצריה מופצים ביותר מ-175 מדינות. בשנת 2018 רשמה החברה מכירות בהיקף של יותר מ-21.6 מיליארד דולרים.

בישראל יש לאיטון מטה מכירות הממוקם ברעננה, ומרכז הפצה לוגיסטי הממוקם באשדוד. החברה פועלת בשוק המקומי באופן ישיר ובאמצעות שותפים עסקיים. המפיץ היא חברת CMS, בניהולו של יוסי כהן, ואשר בוחניק מנהל את עסקי איטון. מוצרי איטון נמכרים בארץ מאז שנת 1954.

פתרונות איטון לדטה סנטרים

איטון מתמחה בבניית דטה סנטרים ומשלבת בפעילותה את הידע שצברה בתחום ניהול האנרגיה. החברה מספקת תשתית חכמה לניהול אנרגיה – IPM (ר"ת Intelligent Power Manager Infrastructure) – המספקת למנמ"רים פתרון קל לשימוש ופשוט להטמעה, לניטור תשתיות ומכשירים. מרכיב בודד, כמו מכשירי אל-פסק UPS, ועד לשליטה על מרכז הנתונים. IPM מאפשרת לאנשי IT להבין ולפקח באמצעות תשתית ה-IT על תצרוכת האנרגיה.

מערכות האל-פסק המתקדמות של החברה מותקנות במרכזי הנתונים ובפרויקטים הגדולים בישראל. בנוסף מספקת איטון לדטה סנטרים פסי שקעים מתקדמים ומנוהלים (ePDU), המאפשרים שליטה על האנרגיה המסופקת לשרתים, וכן RACK מודולרי להתקנת שרתים.

פתרונות איטון לאחסון אנרגיה XStorage

הירידה המתמשכת בעלויות אחסון האנרגיה יוצרת הזדמנויות להגדלת השימוש באנרגיה מתחדשת, תוך חיזוק רשת החשמל – הן לצרכנים תעשייתיים והן לצרכנים פרטיים. זאת, על רקע מתן שליטה טובה יותר על צריכת האנרגיה ועל חשבונות החשמל.

איטון משתפת פעולה עם חברות כמו יצרנית הרכב והטכנולוגיה ניסאן (Nissan) ותאגיד האנרגיה AES, ובכך מספקת טכנולוגיות אחסון וניהול אנרגיה מתקדמות ושירותי התקנה מגוונים.

איטון הציגה יחד עם ניסאן את טכנולוגיית ה-xStorage, כאשר הרעיון הבסיסי הוא שימוש במצברים של המכונית החשמלית מתוצרת ניסאן. ה-xStorage מעשיר את רשת החשמל, באמצעות המצברים הממוחזרים שהוצאו מהמכוניות החשמליות לאחר שימוש של עד 3 שנים, והמצברים מגיעים עם אחריות יצרן לחמש שנים נוספות.

לאחר כ-3 שנים של שימוש ברכב, במקום למחזר את המצברים (פירוקם עד הרכבם הכימי), המצברים עוברים בדיקות קפדניות ונשלחים למפעלים של Eaton שם הם עוברים סבב בדיקות נוסף. כל המצברים שאוגרים יותר מ-70% מהאנרגיה כבר אינם מתאימים למכונית, אבל כן מתאימים לשימוש ביתי, מסחרי ותעשייתי, שמאפשר אגירת אנרגיה מפנלים סולריים או כל מקור אנרגיה מתחדשת אחר, ושחרור האנרגיה בשעות שיא הצריכה, וכך מגיעים לחסכון ניכר בעלויות החשמל.

צריכת חשמל מהרשת הארצית בשעות השיא מייקרת את חשבון החשמל וכאן איטון נכנסת לתמונה עם פתרון ה-xStorage. הצרכן יכול להטעין את המצברים במערכת ה-xStorage בשעות השפל, כאשר עלות החשמל נמוכה, ולהשתמש בו לצריכה עצמית או למכור לחברת חשמל בשעות השיא, כאשר המחיר יקר יותר. מבחינה זו הצרכן יכול להרוויח פעמיים – פעם אחת כשחסך בהפרש עלויות בין צריכה בשעות השיא לשעות השפל ובפעם השנייה על ידי ייצוב המתח במתקן באמצעות מערך ה-xStorage.

מימין: שלומי פליוטקל, סמנכ"ל שיווק ומכירות, SMBIT; חיים פימט, קבוצת מילניום ליין פתרונות תקשורת; אילן בר-דוד, יועץ, טריפל-T; אשר בוחניק, מנהל מוצר איטון ב-CMS; פול די-טואל, מנהלת אירועי לקוחות EMEA, איטון מטה בצרפת; ליאור גולן, מנהל סמנכ"ל תפעול ולוגיסטיקה, יעל פתרונות משולבים; רותי אביאל, מנהלת ערוצים, איטון ישראל; אמונה, מרצה-מומחה, באדיאל, איטון מטה צרפת; לאקרואה, מרצה-מומחה, איטון מטה צרפת; איציק בן-טוב, מנהל לקוחות, יעל פתרונות משולבים; אתי לוין, זיפקום. צילום: פלי הנמר

מימין: שלומי פליוטקל, סמנכ"ל שיווק ומכירות, SMBIT; חיים פימט, קבוצת מילניום ליין פתרונות תקשורת; אילן בר-דוד, יועץ, טריפל-T; אשר בוחניק, מנהל מוצר איטון ב-CMS; פול די-טואל, מנהלת אירועי לקוחות EMEA, איטון מטה בצרפת; ליאור גולן, מנהל סמנכ"ל תפעול ולוגיסטיקה, יעל פתרונות משולבים; רותי אביאל, מנהלת ערוצים, איטון ישראל; אמונה, מרצה-מומחה, אדיאל, איטון מטה צרפת; לאקרואה, מרצה-מומחה, איטון מטה צרפת; איציק בן-טוב, מנהל לקוחות, יעל פתרונות משולבים; אתי לוין, זיפקום. צילום: פלי הנמר

בא לבקר במאורת הנמר: גדי פרץ, טק מהינדרה

באחרונה התארח במאורת הנמר גדי פרץ, ה-CTO ומנהל הדליוורי של טק מהינדרה, הזרוע הטכנולוגית של הענקית ההודית מהינדרה.

פרץ סיפר לי שמספר העובדים בטק מהינדרה עומד על 120 אלף, מתוך יותר מ-200 אלף עובדי קבוצת מהינדרה, שכמקובל בחברות הודיות גדולות, חולשת על תחומים רבים, ביניהם נדל"ן, ייצור ג'יפים ורכבים ממוגנים, והיא אף יצרן הטרקטורים הגדול בעולם.

טק מהינדרה החלה לפעול בארץ לפני כארבע שנים ומציעה פתרונות אינטגרציה בתחום ה-IT לארגונים וספקי תקשורת, ושירותי פיתוח ויישום לחברות טכנולוגיה, עבור מגוון פעילויות ו-ורטיקלים. מטה החברה ממוקם בהודו, עם פעילות ב-90 מדינות ברחבי העולם, ששווייה עומד על כחמישה מיליארד דולר.

המיקוד בישראל – במגזר הפיננסי

לדברי פרץ, טק מהינדרה ישראל מתמקדת במגזר הפיננסי, בו היא פועלת כמיישמת של מערכות ליבה בנקאיות. שוק מערכות הליבה בישראל צומח בקצב מואץ בשנים האחרונות, כשהחברות נדרשות לבצע תהליכי מודרניזציה דיגיטלית על מנת לייצר מנועי צמיחה חדשים ולייעל את התפעול והתחזוקה, שנשענים על מערכות ישנות. מדובר ב-20-30 גופים פיננסיים בארץ, הכוללים בנקים קטנים וגדולים, חברות בשוק האשראי וחברות ביטוח. "בניגוד למתחרותיה", אמר, "טק מהינדרה מיישמת פתרונות של יצרני תוכנה מובילים בעולם ולא מוצרים מתוצרתה. בישראל, טק מהינדרה מתמקדת ומפתחת יכולות מקומיות ליישום מערכת T24 של טמנוס".

פרץ ציין כי "הסיבות העיקריות לתהליך המואץ שעובר השוק הפיננסי בשנים האחרונות בתחום הן הצורך לייעל את מערכות הלגאסי הישנות, יחד עם דרישת היחידות העסקיות באותם ארגונים להיות גמישים ובעלי יכולות לענות לדרישות רגולטוריות ולייצר מוצרים חדשים בזמנים קצרים – דבר שאינו אפשרי במערכות הקיימות".

"מאגר הידע בישראל בתחום מצומצם", הוסיף, "ולכן מעסיקה טק מהינדרה מומחים מחו"ל, רובם עובדי Sofgen – חברת יישום שווייצרית שהתמזגה עם טק מהינדרה לפני כארבע שנים וכיום הם חלק ממאות מיישמים שיש לחברה בעולם, שהם בעלי הידע והניסיון הנדרשים". פרץ ציין כי "על מנת לצמצם את הפער ולהגדיל את מאגר הידע בישראל הקמנו מרכז מצוינות בתחום מערכות הליבה, שבו אנחנו מכשירים מנתחי מערכות מהצד העסקי ומיישמים טכנולוגיים (מפתחים), במסלול ייעודי יחיד מסוגו, שכולל למידה של התחום וכן הכשרה על המוצר. בוגרי הקורס עוברים סטאז' לצד מיישמים זרים, שכבר ביצעו פרויקטים דומים בעולם, ואחריו הם משתלבים באחד מהפרויקטים הרבים של טק מהינדרה בתחום".

לסיכום הוא אמר ש-"הצוות שלנו בארץ כולל 50 עובדים, כששני שליש מהם אלה מומחים זרים ורק שליש ישראלים. אנחנו שואפים, הודות לפיתוח מרכז המצוינות, לשנות את המאזן ובתוך שנה להגיע למצב שבו מחצית מהצוות מורכב מישראלים, ובהמשך לייצא את מאגר הידע שצברו המומחים הישראלים לביצוע פרויקטים בחו"ל".

באו לבקר במאורת הנמר: בראיין פארינס ודוידא פלוסי, Talend

באחרונה אירחתי במאורת הנמר שני בכירים ב-Talend – חברה שפעילה בעולמות הניהול והאינטגרציה של הדטה: בראיין פארינס, מנהל מכירות ושותפים עסקיים באזור EMEA, ודוידא פלוסי, מהנדס מכירות אזורי בכיר בחברה. את השניים ליווה חבר ותיק – יוסי רודריק, מנכ"ל אקורייט מקבוצת UCL, נציגת החברה בישראל.

פארינס תיאר בפניי את האתגרים שהארגונים מתמודדים אתם בעידן של התפוצצות המידע. "הדיגיטל העלה את החשיבות לטפל במידע בזמן אמת, תוך כדי תנועה, כדי שניתן יהיה לייצר למידע הזה ערך עסקי אמיתי", ציין. הוא הוסיף כי "יש אינסוף מקורות מידע, יש זרימה של מידע מהארגון לענן ובחזרה וקיימת תופעת מחשוב הקצה בקצוות הארגון, שמקבלת תאוצה. צריך להתיך את כל המידע הזה, שמגיע במגוון פורמטים, דרכים וצורות, בזמן אמת ולהפוך אותו זמין למקבלי החלטות. זה האתגר אתו מתמודדים הארגונים וזה האתגר ש-Talend נותנת לו מענה".

"Talend", סיפר פארינס, "פיתחה סוויטה מקיפה לניהול מידע, אינטגרציית נתונים ותשתיות ביג דטה, תהליכי ETL, כמו גם ESB לקישור בין אפליקציות ארגוניות, BPM לניהול תהליכים עסקיים, MDM לתמיכה בכלל התהליכים הנוגעים לישויות משותפות בארגון, BRMS לניהול החוקה העסקית ו-DQ לטיוב וקיטלוג נתונים באמצעות אלגוריתמים של לימודי מכונה וכריית טקסט. עוד מציעה החברה פלטפורמה לטעינת נתונים לאגם מידע (Data Lake) ארגוני".

יותר מ-1,200 עובדים, למעלה מ-3,000 לקוחות

החברה הוקמה ב-2005, מעסיקה יותר מ-1,200 עובדים ברחבי העולם, למעלה מ-3,000 ארגוני אנטרפרייז נמנים על לקוחותיה וההכנסות שלה בשנת הכספים 2018 עמדו על כ-204 מיליון דולר. חברות הייעוץ הבינלאומיות, בהן גרטנר ופורסטר, מיצבו אותה כאחת המובילות בתחומה.

פלוסי נתן לי מספר דוגמאות לארגונים שבחרו ב-Talend. "יש אינסוף של תרחישים עסקיים וטכנולוגיים מורכבים שארגונים בחרו להתמודד אתם באמצעותנו", ציין. "כך, לדוגמה, חברת הפארמה AstraZeneca הקימה אגם מידע בענן של AWS, שבמרכז הארכיטקטורה שלו Talend Big Data. החברה העבירה לאגם המידע הזה 20 אלף טרה-בייט של מידע, במהירות כפולה מזו של החלופות ובמחצית העלות. דוגמה נוספת היא חברת כרטיסי האשראי והפיננסים הצרפתית Credit Agricole Consumer Finance, שביקשה להקים מערך קצה לקצה שישפר את מסע הלקוח בערוצים הדיגיטליים. גם כאן Talend מצויה במרכזה של מערכת שאוספת מדי יום יותר מ-10 טרה-בייט של מידע, המעובדים בפרק זמן של פחות משעה – לעומת מספר ימים באמצעות הפלטפורמות המתחרות, ומשמשת תשתית לכשבעה פרויקטים עסקיים חדשים מדי רבעון".

"בישראל, אנחנו רואים את ההתעוררות סביב Talend מזה כשנתיים", ציין רודריק. "ארגונים בעולמות הבנקאות, הביטוח, ההיי-טק, הטלקום משרדי ממשלה ועוד בוחרים להתמודד עם האתגרים של הדיגיטל תוך התבססות על Talend".

פארינס סיכם והדגיש בהקשר זה את הבשלות של הארגונים בישראל להפיק יותר מהמידע שלהם, ואת שיתוף הפעולה ההדוק המתקיים בין Talend לאקורייט בפיתוח השוק המקומי.

באה לבקר במאורת הנמר: סיגל גוטרזון

באחרונה באה לבקר במאורת הנמר סיגל גוטרזון, פסיכולוגית שעוסקת בשילוב אנשים עם מוגבלות בהיי-טק, כדי להזמין אותי להרצות בפני קהל של מתמודדי נפש, עובדים בענף, מתנדבים, אנשי שיקום ועוד. מדובר בפעם השנייה שהיא הזמינה אותי להרצאה שכזו, לאחר שכבר עשתה זאת באפריל 2005, כשפרויקט אחריות עסקים למען הקהילה שיזמה בשם מפגש בין אנשי מחשבים ונפגעי נפש חגג חמש שנים. כאז כן הפעם, נעניתי להזמנה בשמחה.

לאחר ההרצאה לפני 14 שנים, קיבלתי משומעיי מכתב שבו הם הודו לי, וציינו כי משכתי את תשומת לבם וריתקתי אותם. בזכרה את ההצלחה פנתה אליי גוטרזון לפני כחודש בשנית, כדי שארצה בפני תלמידי מסלול בדיקות תוכנה בטקס הסיום וחלוקת התעודות של הקורס.

בעקבות המייל שמחתי להזמין אותה לביקור במאורת הנמר, שבמהלכו היא אמרה לי: "אני מלווה, במסגרת עמותת ITworks, קורס בדיקות תוכנה לאנשים עם מוגבלות. אני זו שמכינה אותם לתרבות הארגונית של תעשיית ההיי-טק. התכנית שלי, שיקום טק, מיושמת כבר מזה 10 שנים בצ'ק פוינט ובחברות נוספות. שילבנו עשרות אנשים עם מוגבלות – 70% ממסיימי הקורס – בהצלחה בהיי-טק". היא הדגישה ש-"אני מקווה שהמפגש הבלתי אמצעי שלך עם התלמידים יחזק אותם בשלב חיפוש העבודה ויסייע לנו לפנות לחברות, מנהלים ועובדים בהיי-טק, כדי שיראיינו ואולי יקלטו את הבוגרים".

עניתי לה: "שמחתי מאוד לשמוע ממך. את עוסקת בעבודת שליחות, ואני אתך תמיד ובכל מצב", ואני מצפה להרצאה, שתתקיים בקרוב, בכיליון עיניים.

באו לבקר במאורת הנמר: גדי רחלזון וארז דהן, סאפ ישראל

באחרונה טיפסו אליי, למאורת הנמר שבקומה ה-24 בבית הוורד בגבעתיים, גדי רחלזון וארז דהן מסאפ ישראל.

רחלזון, חבר ותיק שלי, מנהל כיום את תחום ה-SME בסאפ ישראל ואחראי על צוות של שמונה אנשים. דהן הצטרף לחברה לפני שנה ומחצה ומנהל את פעילות מוצרי ה-ERP שלה – SAP Business One הוותיק והפופולרי, שמיועד לארגוני SMB, ו-SAP ByDesign, שהושק בארץ בתחילת 2018 ומיועד לארגונים בסדר גודל בינוני.

"מתוך היכרות קרובה עם האתגרים של חברות ה-SMB, אנחנו יכולים לומר כי הם לא פשוטים והחברות הללו חייבות לחשב מסלול מחדש. אין להן את המשאבים שיש לארגונים הגדולים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית על מנת להתייעל ולשפר את חוויית הלקוח, והן מתחרות עם ארגוני ענק מחד ועם חברות האינטרנט והכלכלה ה-'משבשת' (Disruptive economy) מאידך. חברות ERP מקומיות לא נותנות את המענה המלא לצרכים. לכן, חלק מאותן חברות מוצאות את עצמן עם ערב רב של פתרונות שלא מתחברים ביניהם", אמר רחלזון.

דהן ציין כי "בעידן של היום, לקוחות מחפשים פתרונות מותאמים מראש. אנחנו מציעים מוצרים עשירים במודולים, שמתאימים לצרכים של ארגונים מסוגם ובעלי התאמה מרבית ל-ורטיקלים שונים שפיתחו השותפים שלנו, ו-Best Practices שמגיעים מרחבי העולם, ומאפשרים לבצע יישומים מהירים וללא תקלות. אם יש לך חברת היי-טק, יש לנו פתרון מותאם. אם יש לך חברה שעוסקת בתחום הנדל״ן, משרדי עורכי דין, אוטומוטיב, לוגיסטיקה וייצור – יש לנו פתרון ייעודי".

סאפ ישראל – השנה שחלפה

רחלזון ודהן סיפרו בשיחה על 2018 שחלפה: "צירפנו מאות לקוחות חדשים ל-SAP Business One והתחלנו במהלך השנה את המכירות של ByDesign. יש לנו בסיס לקוחות של כ-5,500 חברות SMB – יותר מכל חברה אחרת. השקענו השנה רבות בקמפיינים שחרכו את הרשת עם פרזנטורים כמו גורי אלפי ואלי אילדיס. במקביל, אנחנו עובדים עם 10 שותפים עסקיים פעילים במגזר ה-SMB, שנהנים גם מאפשרות להציע מערכות ו-Add-Ons בחנות המקוונת של סאפ, הנגישה לכל לקוח".

הם ציינו כי "השקענו מיליוני שקלים בהשקת SAP Business ByDesign עם לוקליזציה ישראלית מבית סאפ שתומכת בשפה, רגולציה ודרישות פיננסיות של השוק הישראלי. אנחנו מקווים לסיים את השנה עם עשרות לקוחות פעילים שיטמיעו את המערכת SAP Business ByDesign".

ענן ו-ERP

לדברי דהן, "בעידן הענן, זמן היישום של מערכות ה-ERP בארגוני SMB מהיר. הממוצע עומד על שלושה עד ארבעה חודשים, מאפיון ועד עלייה לאוויר, כאשר ישנם 36 תהליכים עסקיים מוגדרים מראש במערכת. במקביל, הקטנו ב-50% את עלויות התפעול והתחזוקה השוטפות. צוות המומחים של סאפ, יחד עם השותפים העסקיים של החברה, יודעים לעבוד עם חברות ה-SMB, לקחת אותן יד ביד לעבר היעד ולצמצם כמה שיותר את המשאבים הנדרשים בתהליך היישום, כי אצלם כל דקה חשובה וכל שקל משמעותי. ארגונים אלה נהנים גם מפלטפורמת הענן רבת העוצמה שלנו SAP Cloud Platform ומעושר שירותי SaaS, כגון אנליטיקה, אינטרנט של הדברים, בינה מלאכותית ולימוד מכונה".

עוד לדבריהם, "מערכת ERP אמורה לפעול בארגונים עשרות שנים. סאפ נותנת לחברות בישראל את היציבות לטווח הרחוק. החברה קיימת יותר מ-47 שנים ותמשיך להתקיים עוד עשרות שנים. החשיבה שלנו היא לטווח הארוך ולכן, החברה משקיעה בפיתוח הפתרונות הן במישור הגלובלי והן במישור המקומי. מתחרים מקומיים שלנו מתקשים לעמוד בהיקף ההשקעה בפיתוח ולוקליזציה, בעוד שבסאפ יש יותר מ-50 לוקליזציות ייעודיות למדינות שונות. כשארגון גלובלי יודע שיש לו מענה מלא לצמיחה והתרחבות עסקית – זה יתרון תחרותי משמעותי שלו".

"השוק הישראלי נחשב למצליח במיוחד במגזר ה-SMB. אנחנו אוחזים בנתח השוק הגדול ביותר בישראל וגדלים מדי שנה בשיעורים של שתי ספרות. בנוסף, ההצלחה שלנו בולטת בסאפ בעולם ועל כך אנחנו מקבלים פרסים בכל שנה", סיכם רחלזון.

באה לבקר במאורת הנמר: אשרת בן משה, ג'ינג'ר

באה לבקר במאורת הנמר: אשרת בן משה, יזמית ומנכ

מעט לפני הפסח התארחה במאורת הנמר אשרת בן משה, יזמית ומנכ"לית ג'ינג'ר (Ginger) – סטארט-אפ שפועל בעולם ביטוחי הנסיעות לחו"ל לחברות ועובדי היי-טק.  החברה השלימה באחרונה גיוס ראשון של כארבעה מיליון שקלים.

בן משה סיפרה לי שג'ינג'ר פונה הן לעובדים והן למנהלים: לאלה האחרונים היא מציעה דשבורד ניהולי לניהול ובקרת ביטוחי הנסיעות העסקיות, תוך שילוב של שירותים משלימים לניהול הנסיעה, ולעובדים – אפליקציה פשוטה וידידותית, שבאמצעותה הם יכולים לרכוש, בין היתר, ביטוח המשכי לנסיעות פרטיות בתנאים ייחודיים, הכוללים ביטוח לביטול טיסה מכל סיבה – פוליסה שצוברת תאוצה לאור טיסות הלואו קוסט ומחיריהן. בין יתר ההטבות הנוספות שהיא מציעה לעובדים: כניסה לטרקלינים עסקיים ברחבי העולם, במקרים שבהם הטיסה מתעכבת ביותר משעה, מעקב טיסות בזמן אמת ואפשרות להגשת בקשה להחזר כספי בתוך שלוש שעות, במקרים של הוצאות רפואיות ואיחור בהגעת כבודה.

״אנחנו מבינים שחברות שמטיסות עובדים רבים לחו"ל, מעבר לחבותן כמעביד בהקשר הביטוחי, נדרשות לתהליך מקדים, טרם נסיעת העובד – העברת כל המסמכים הנדרשים והעתק הפוליסה, וכן טיפול בזמן אמת ולאחר הנסיעה בהחזרים כספיים ועוד. באמצעות ג’ינג’ר, המעסיק מקבל בקרה משמעותית על נסיעות העובדים, כולל התייחסות למושא החזר ההוצאות העסקיות לעובד ודשבורד מקיף שמסייע לו לניהול התהליך".

בן משה שימשה עד ינואר אשתקד כסמנכ"לית המכירות של כלל ביטוח ויצאה לדרך עצמאית לאחר כ-12 שנים בקבוצה. היא סיפרה לי כי יחד עם שותפיה, הקימה את ג’ינג’ר "מתוך רצון להנגיש את ביטוח הנסיעות לעובדים, כדי שיוכלו לקבל תנאים ייחודיים-עסקיים גם ברכישת ביטוח לנסיעותיהם הפרטיות, תוך אפשרות, בלחיצת כפתור, ליהנות משירותים נוספים הקשורים לנסיעות עסקיות ופרטיות. במרבית הנסיעות העסקיות, העובדים משלבים גם מספר ימים לפחות לנסיעה פרטית".

היא ציינה כי "כיום משתמשות בפלטפורמת ג’ינג’ר עשרות חברות היי-טק, שבחרו לא להתפשר על איכות והיקף הכיסוי הביטוחי, תוך שימוש בפלטפורמה שחוסכת להם, כמעסיקים, הרבה כאב ראש, זמן ומשאבים בבקרת ימי הביטוח ובטיפול השוטף בתביעות".

בא לבקר במאורת הנמר: זאב שטח, קומדע

ערב החג בא לבקר במאורת הנמר זאב שטח, ידיד ותיק, היזם, המייסד והמנכ"ל מזה 34 שנים של קומדע, ובהמשך גם של קומסיין. בפגישה סיפר שטח את סיפורו האישי, ובעיקר המקצועי.

כיום, אחד הכלים השימושיים ביותר הוא היכולת לחתום על מסמך דיגיטלי ולקבל את מבוקשך. אמנם, עדיין לא כל ארגון מוכן לקבל חתימה דיגיטלית, אבל זה בדרך לשם ולא רחוק היום שבו נשכח מהנייר והוא יהיה משהו ששייך להיסטוריה.

איך הכל התחיל?

קומסיין מספקת את השירות היעיל של חתימות אלקטרוניות כבר 20 שנים לערך. ראשיתו של דבר בכך שלפני שני עשורים שעמם לשטח, ואז הוא הגה עוד רעיון והלך אתו למשרד המשפטים. באותה העת, קומדע כבר הייתה חברה מצליחה, זו שהכניסה את ישראל לעידן ה-TCP/IP. בכיפה שלטו אז עולמות כמו ה-SNA של יבמ וה-DECNET של DEC, אולם קומדע הביאה לשינוי הדברים ולכך שכל הארגונים משתמשים כיום בפרוטוקול ה-IP לתקשורת ארגונית וחוץ ארגונית.

באותם הימים, ההזמנות לרישיונות ה-TCP לא הפסיקו להבליח ממכשיר הפקס. אלא ששטח לא שקט על השמרים והעביר את קומדע להתרכזות בהזדהות חזקה באינטרנט – תחום שעד היום פורח מאוד.

בהתחלה, היה על קומדע לשכנע את הלקוחות הפוטנציאליים שססמת גישה קבועה היא אולי דבר נוח, אבל לא בטוח. במקום זאת, היא הציעה להם שימוש בססמאות חד פעמיות (OTP). כיום יש לקומדע, וליתר דיוק לקומסיין, מערכת שלה, שנקראת Comsign OTP, שנחשבת למערכת אטרקטיבית בארגונים לזיהוי משתמשים שרוצים לעבוד מהבית באופן מאובטח.

אחר כך עלה הצורך בפתרון ביומטרי. קומדע נענתה גם לאתגר הזה ופיתחה מערכת שרת שיודעת לזהות ולתת גישה לדומיין באמצעות טביעת אבצע או זיהוי פנים. ארגונים רבים אימצו את המערכת הזו ומשתמשים בה כיום.

מכאן, הדרך הייתה קצרה לתחום המפתחות, ועל בסיס זה הוקמה קומסיין. חוק החתימה האלקטרונית שהתקבל בכנסת אפשר לשטח להקים את קומסיין כחברה בת נפרדת לצורך זיהוי והנפקת חתימות אלקטרוניות מאושרות. זה נעשה בפשטות: מגיעים לאחד מסניפי החברה – בתל אביב, חיפה, ירושלים או באר שבע, שם מזדהים ומקבלים חתימה אלקטרונית אישית ובלעדית.

מי לא משתמש בחתימה של קומסיין?

השאלה שלמעלה היא שאלה רטורית: רופאים חותמים על מרשמים בחתימה האלקטרונית של החברה וחוסכים לנו הליכה למרפאה, עורכי דין הפסיקו לשאת ארגזים עם ניירות לבית המשפט ובאים עם לפטופ, רואי חשבון מגישים דו"חות לרשות המסים, עצמאים וחברות שולחים חשבוניות חתומות אלקטרונית ומקבלים תשלום, ועוד ועוד. עולם ללא נייר – פעם זו הייתה ססמה, אבל עם הזמן זה הופך יותר ויותר למציאות.

ארגונים רבים לאין ספור עושים שימוש בחתימה של קומסיין – מארגונים של המדינה כמו צה"ל ובתי המשפט ועד למגן דוד אדום, שירותי בריאות כללית, חברת החשמל, בזק, ואפשר להמשיך את הרשימה עוד ועוד. המותג קומסיין משדר ביטחון ואמינות לכל עבר.

לסיום, שטח לא שוכח לפרגן ל-120 עובדי החברה, שלדעתו נמצאים בבסיס הפירמידה שנקראת קומסיין. כאות תודה והוקרה, השנה הם טסים לסוצ'י שברוסיה.

בא לבקר במאורת הנמר: גד מרגי, מחבר הספר הצלחה ישר ולעניין

באחרונה ביקר במאורת הנמר גד מרגי, טכנולוג, יועץ בכיר בתחום הסייבר ואסטרטג להצלחה בחיים ובעסקים. מרגי הגיע לפגישה מרתקת, בה חשף את ספרו החדש הצלחה ישר ולעניין.

מרגי, בעל ניסיון עשיר בתחומי הטכנולוגיות והסייבר, כיהן במספר תפקידים בכירים כמנמ"ר וכטכנולוג ראשי בתעשיית ההיי-טק, בגופי ממשל ובמערכת הביטחון.

בשיחתנו הוא סיפר לי כיצד, לצד ניהול קריירה מקצועית כטכנולוג, הפך ליזם עצמאי, משקיע, בלוגר ומנטור, ועל הדרך הגשים חלום והוציא לאור את ספר ביכוריו. הוא אמר כי "בגיל 31 חוויתי אירוע שערער לחלוטין את השקפתי והיה נקודת המפנה בעלילה של חיי. החוויה ההיא נתנה לי השראה, ומשם ואילך לא היו חיי אותו הדבר. דבר הוביל לדבר ומצאתי את עצמי מתחיל לחקור את תחום ההצלחה. במשך שש שנים למדתי את ההרגלים של האנשים המצליחים והמשפיעים בעולם, ותוך כדי תהליך הגדרתי את העקרונות שבעזרתם כל אדם יכול להצליח בחיים".

"לאחר שאותם עקרונות הוכיחו את עצמם עליי ועל אנשים בסביבתי, החלטתי לשתף אותם והוצאתי את הספר הצלחה ישר ולעניין, שכולל 50 עקרונות להצלחה בחיים מבחינות אישית, מקצועית ופיננסית. זאת, במטרה לסייע לכמה שיותר אנשים להעלות את חייהם לרמה הגבוהה ביותר", ציין.

לדברי מרגי, "כל אדם שמעוניין בצמיחה משמעותית יותר בחייו נדרש לעבור תהליך מסוים של התפתחות אישית. התהליך עוזר לו לגלות עד כמה רחוק הוא באמת מסוגל להגיע בחיים. באמצעותו אנחנו יכולים לשפר את עצמנו ואת חיינו בכל התחומים ללמוד וליצור דברים חדשים, לפתח ידע, ניסיון, כישורים ואיכויות חדשות, להגשים ולכבוש יעדים ומטרות שחלמנו, ולא האמנו שנוכל להשיג. התובנה המרכזית שאליה הגעתי בתהליך ההתפתחות שעברתי היא שהאדם שאנחנו הופכים להיות בדרך להשגת המטרות שלנו הוא ההישג המשמעותי באמת".

הספר הצלחה ישר ולעניין מוצע בהטבה לקוראי אנשים ומחשבים וה-DailyMaily, עם משלוח חינם, עותק בכריכה יוקרתית, סימניה מעוצבת, שובר הנחה לפגישת ייעוץ ועותק חתום בהקדשה אישית (אופציונלי). לרכישה היכנסו לכאן והקלידו את קוד ההטבה: THEPEOPLE.

בא לבקר במאורת הנמר: דיוויד סולומון, S.C.M.P

באחרונה הגיע לבקר במאורת הנמר דיוויד סולומון, שעומד בראש S.C.M.P מבית סולומון קפיטל. החברה מציעה את MABiz – פלטפורמה המהווה מעין נקודת מפגש בין קונים, מוכרים, משקיעים ויועצים לעסקים קטנים ובינוניים.

לפני שאתעכב על הפלטפורמה, כמה משפטים על האורח: סולומון הוא המייסד והיו"ר הפעיל של סולומון קפיטל, שמציעה שירותי בנקאות להשקעות ושירותי מימון תאגידים, הכוללים גיוס כספים, מיזוגים ורכישות, וייעוץ אסטרטגי עסקי לחברות ישראליות ובינלאומיות. מאז השנה שעברה, הוא גם שותף מנהל בקבוצת M&A Team – השותפה הישראלית של רשת המיזוגים והרכישות M&A Worldwide. כדי לסבר את האוזן, החברה פועלת ב-45 מדינות ברחבי העולם ואשתקד השלימה יותר מ-400 עסקות בשווי כולל של כארבעה מיליארד דולר.

סולומון שימש כשותף-מנהל של קוקרמן ושות' ייעוץ, וכן כמייסד ומנכ"ל בית התוכנה העסקית B-Plan, בנק ההשקעות 4Hightech ומיקרומידיק טכנולוגיות. כיועץ עסקי בכיר, הוא ליווה חברות רבות, ביניהן יבמ, סאיטקס, בזק, בנק דיסקונט, בנק הפועלים, בנק לאומי, התעשייה האווירית, דור אנרגיה, אורפ"ק ורפ"ק.

מפגש בין קונים למוכרים ומשקיעים בסיוע טכנולוגיית BI

פלטפורמת MABiz, שהושקה באחרונה בארץ ועתידה להיות מושקת ברבעון השלישי של השנה בלונדון, מאפשרת לבעלי ומנהלי חברות קטנות ובינוניות וליועצים המלווים אותן לחשוף את החברה באופן מבוקר, הדרגתי ודיסקרטי ביותר לאוכלוסייה רחבה של רוכשים פוטנציאלים, שמעוניינים לאתר הזדמנויות רכישה או השקעה שמתאימות לאסטרטגיית ההשקעות, המיזוגים והרכישות שלהם.

סולומון הדגיש שהפלטפורמה משלבת מנוע חיפוש והתאמה (Search &Match Engine), המשמש כמה שהוא מכנה "רדאר עסקי". בהתבסס על טכנולוגיית BI, המנוע מפגיש בין קונים, מוכרים ומשקיעים באופן יעיל. לדבריו, "המנוע מייעל את תהליך איתור הרוכש המתאים, מקצר את תהליך ביצוע העסקה ומגדיל באופן משמעותי את ההסתברות לסיומה המוצלח".

מהו הצורך בפלטפורמה?
"הניסיון הרב שצברתי לאורך שנים בתחומי הבנקאות, ההשקעות והייעוץ העסקי מלמד שחברות בינוניות וקטנות סובלות מכשל שוק מובנה בתחום המיזוגים והרכישות", אמר. "מדובר בחברות שפועלות בדרך כלל מתחת לרדאר של רוכשים ומשקיעים רבים, ה-'חתימה' שלהן במדיה נמוכה ביותר ולכן, תכלס, הן בבעיה. מעניינת העובדה שמבחינה שערכנו עם בנקאי השקעות מובילים באירופה ובארצות הברית, שאתם אנחנו עובדים על לא מעט עסקות, גילינו שזו התמונה גם שם. כיזם, זיהיתי בעיה עם פוטנציאל שוק רחב, בארץ ובחו"ל, ויזמתי פתרון".

האם הפלטפורמה מחליפה את העבודה של בנקאי השקעות?
"לא לחלוטין, אבל היא אותה מהותית. תהליך עבודתו של בנקאי השקעות מורכב ממספר רב של שלבים, חלקם הגדול כרוך בעבודה סיזיפית ומתישה של איתור הזדמנויות ללקוחותיו, בחינת התאמה ראשונית, בחינת נכונות המוכר לחשוף את ההזדמנות בפני רוכש מסוים ועוד. אלה שלבים שבהם יש למערכת ממוחשבת יעילה, מגובה במערכות BI, יתרון עצום על האדם.

מנגד, יתרונו של האדם על המכונה בא לידי ביטוי בעיקר בשלבים מתקדמים של סגירת העסקה, בהם יש צורך להתגבר על מכשלות ולפתוח צווארי בקבוק. שם משתלבים בנקאי ההשקעות המנוסים שלנו. אנחנו משנים את הפרדיגמה מ-100% עבודת אדם ל-80% מחשב ו-20% אדם".

האם הפלטפורמה פתוחה לציבור הרחב?
"לא. היא מיועדת לעסקות מיזוגים ורכישות בין תאגידים, קרנות, תאגידים פיננסיים ומשקיעים 'כשרים' בלבד. העסקות מתבצעות ישירות בין קונה מרצון למוכר מרצון (Peer to Peer) והפלטפורמה לא מציעה או ממליצה על ביצוע עסקה כזו או אחרת".