בא לבקר במאורת הנמר: ניר הולנדר, נוטניקס ישראל

 ניר הולנדר, המנכ

באחרונה בא לבקר במאורת הנמר ניר הולנדר, המנכ"ל החדש של נוטניקס ישראל.

הולנדר, שהחליף את נדב טוביאס, מונה לתפקיד לאחר כתשע שנים בנט-אפ, שם שימש, בתפקידו האחרון בחברה, כסמנכ"ל מגזר צבא ותעשיות ביטחוניות. להולנדר ניסיון עשיר בתעשיית ההיי-טק ובתעשיית ה-IT בפרט – לפני נט-אפ הוא עבד בבינת, לאחר מכן כמנהל המכירות הכללי של קבוצת רד בישראל ובמערב אירופה, וברזומה שלו נמצא גם תפקיד מנהל הנדסה בישראל ובמזרח אירופה בנורטל המנוחה.

בשיחתנו סיפר לי הולנדר כי "הצטרפתי לחברה מדהימה, עם צוות מקומי מעולה ונמרץ. יחד ניקח את ההישגים הקיימים של נוטניקס ישראל, נמנף ונרחיב אותם באמצעות שותפינו בשוק, ונמשיך לצמוח בקצב המהיר שבו אנחנו צומחים בכל העולם".

הוא ציין ש-"בימים אלה אנחנו מרחיבים את הצוות המקומי משמעותית, כדי להתמודד עם דרישת הלקוחות ולספק את המענה הטוב ביותר לארגוני קומרשאל ואנטרפרייז לפתרונות Full Stack – מרמת השירותים ועד לתשתית, בשלושה מודלים: האחד הוא Appliance, השני – OEM עם יצרני החומרה המובילים בשוק, והשלישי הוא מודל של תוכנה בלבד – על בסיס כל חומרת לקוח. זאת, כדי לאפשר ללקוחות גמישות מרבית בבחירת התשתית שלהם".

לסיכום אמר לי בן שיחי כי "אנליסטים בשוק ממצבים אותנו במקום אחר לגמרי משאר החברות, ואין לי ספק שאנחנו נמצאים במקום הנכון ובזמן הנכון על מנת לעשות שינוי משמעותי בצורה שבה ארגונים צורכים ומספקים שירותי IT שמאפשרים טרנספורמציה דיגיטלית בעידן הענן".

"מלכת הקרוזים" יצאה לדרך

הנמר נכח באירוע ההשקה של קראון איריס, אניית התענוגות החדשה של מנו ספנות, והתוודע לחדרים היפים, למתקנים הרבים ולים החוויות שהיא מציעה

לפני ימים אחדים נכחתי באירוע של חברת הספנות והקרוזים מנו ספנות, שהמחיש היטב את המוטו שלה: "מנו ספנות – ים חוויות". היה נחמד ומרענן לשים בצד לשעה קלה את ענייני היום יום ולהגיע לאירוע ההשקה של קראון איריס, אניית התענוגות החדשה של החברה, שם מבטיחים שהיא תהווה "הדור הבא של הקרוזים בישראל". לדבריהם, זוהי אניית התענוגות הגדולה שפועלת בארץ כיום ושפעלה בה עד כה.

משה מנו, הבעלים של מנו ספנות, ביצע מחווה רומנטית כשקרא את האנייה על שם רעייתו, איריס. השיוט הראשון של האנייה יצא לדרך ביום ה' האחרון. היא צפויה לשוט, במתכונת של פנסיון מלא, ליעדים האהובים והמבוקשים: יוון ואייה, איטליה, סיציליה, קרואטיה, קפריסין ועוד רבים וטובים.

ים חוויות. קראון איריס. צילום: יח"צ

ים חוויות. קראון איריס. צילום: יח"צ

אורכה של הקראון איריס הוא כ-216 מטר, יש בה 11 קומות, שש מעליות, 750 חדרים בסטנדרט גבוה, כולל חדרי סוויטות וחדרים עם מרפסות, וביכולתה לאכלס עד 2,000 איש בהפלגה. באמת אניית ענק.

תרקוד, היא אמרה לי, תרקוד. קראון איריס. צילום: מיכה ריבקין

תרקוד, היא אמרה לי, תרקוד. קראון איריס. צילום: מיכה ריבקין

האנייה מציעה מגוון חדרים לכל סוג חופשה: בין חדרי קלאסיק ודה לוקס עם או בלי חלון, בגודל 10 מ"ר, סוויטה פנורמית שכוללת אמבטיה, סוויטה עם מרפסת, וכן סוויטת פרימיום עם מרפסת וסוויטה נשיאותית בגודל של כ-37 מ"ר. כמו כן, נבנו חדרים שהותאמו במיוחד לנוסעים עם מוגבלות.

שיט "מתוק". קראון איריס. צילום: מיכה ריבקין

שיט "מתוק". קראון איריס. צילום: מיכה ריבקין

השטחים הציבוריים בקראון איריס כוללים, בין היתר, מסלול הליכה מעגלי באורך של 500 מטר, אולם מופעים גדול ומפואר, אולמות אירועים לחגיגות פרטיות, חמש מסעדות שף מגוונות, מועדון לילה, בית כנסת, מגרש כדורסל, מתחם דיוטי פרי, קזינו, סיפוני שיזוף, חדרי ספא, חדר כושר ומועדון ילדים. כמו כן, יש על האנייה בריכות שחייה רחבות ידיים, ג'קוזי וגולת הכותרת – מגלשת מים שיורדת מהקומה ה-11.

במנו ספנות צופים שקראון איריס תאפשר לחברה להגיע לקהל חדש ורחב יותר. לדברי מורן מנו, סמנכ"ל מנו ספנות, "קראון איריס תציע לקהל לקוחותינו מוצר חדש, ייחודי ואטרקטיבי. כמו כן, היא תקבע סטנדרטים חדשים בתחום שיט התענוגות בישראל. אני סמוך ובטוח שצפויה לאורחינו חוויה יוצאת דופן".

באו לבקר במאורת הנמר: שרית רדין וטליה שינדלר, קרסו מוטורס

באחרונה אירחתי במאורת הנמר שתי אורחות מקבוצת הרכב קרסו מוטורס – יבואנית מותגי הרכב רנו, ניסאן, דאצ'יה ואינפיניטי בישראל. קרסו מוטורס מחזיקה בכובעים שונים, שרלוונטיים לרבים מאלה בינינו שמחזיקים רישיון נהיגה – מקניית רכב חדש או משומש, עבור בליסינג והשכרה, ועד לביטוח ומימון.

שתי האורחות במאורה היו שרית רדין, סמנכ"לית השיווק, וטליה שינדלר, סמנכ"לית מערכות המידע של קרסו מוטורס. השתיים הודו לי על הזמנתן למאורה, ושוחחנו ארוכות אודות העתיד הטכנולוגי והשיווקי של הקבוצה.

נוכחתי לדעת כמה דברים מעניינים על השתיים. כך, שינדלר מובילה את הטרנספורמציה הדיגיטלית של הארגון, יחד עם היחידות העסקיות, ומתוך הרקע של עיסוק בתהליכים עסקיים וארגון שיטות מאמינה שהשינוי מגיע רק בעבודה משותפת עם הביזנס.

בימים אלה היא נמצאת בשיאו של פרויקט CRM חוצה קבוצה, שלדבריה ייתן לה יכולות חדשות – גם בראיית הלקוח וניהול החוויה והמסע שלו בארגון, וגם בעולמות השיווק הדיגיטלי, שמשנה את כל מה שהכרנו עד כה. "תעשיית הרכב עוברת שינויים מרחיקי לכת ובאמצעות ניהול מערכות מידע נכון ניתן לייצר תשתית מדויקת וגמישה לשינויים האסטרטגיים הצפויים – מעבר למכירת שירות במקום מוצר, רכבים מקושרים, שיתופיים, אוטונומיים ועוד", ציינה שינדלר.

רדין, שמשמשת בתפקידה כסמנכ"לית השיווק של קרסו מוטורס בשנתיים האחרונות, מאמינה שעל איש השיווק המודרני לשלב בין הצדדים ההומניים והיצירתיים לבין הצדדים הריאליים, הכוללים אנליזה, חדשנות, מערכות מידע ודטה. "תחום הרכב בכלל, וקרסו מוטורס בפרט, נמצאים בטרנספורמציה, וכסמנכ"לית השיווק של החברה, אני גאה להוביל שינוי זה ולהפוך אותה לקבוצה המתקדמת ביותר בפעילות הדיגיטלית שלה", אמרה.

במהלך מפגשנו נוכחתי להבין משתיהן על חשיבות העבודה המשותפת והמסונכרנת של אנשי השיווק ומערכות המידע בארגון בימינו, ובפרט בעת ביצוע של טרנספורמציה דיגיטלית.

בא לבקר במאורת הנמר: מנחם יעקובוביץ', OneNet

השבוע התראיתי עם מישהו שלא ראיתיו כבר 25 שנים, לאחר שלמאורת הנמר הגיע מנחם יעקובוביץ', יו"ר ומייסד מיזם OneNet.

הפעם האחרונה שבה התראינו הייתה בקורס מכירות שהעברתי אז לצוות המכירות של טלרד בימי הזוהר שלה. בפגישתנו הנוכחית העלינו זיכרונות מהקורס ומהחברה. יעקובוביץ' אמר לי שהוא השתמש בכלים שלימדתי אותו ואת עמיתיו אז לטובת הצלחה במכירות. לדבריו, גם אנשים עם מוגבלות יכולים להיות אנשי מכירות טובים, למרות החסמים והקושי של חלק נכבד מהציבור לקבל אותם.

יעקובוביץ' ציין כי המיזם שלו נמצא בימים אלה בהקמה, והוא צפוי "לעשות מהפכה בכל הקשור לתעסוקת אנשים עם מוגבלות". "אנחנו מצויים בתהליך בנייה של קהילת אנשי עסקים עם ובלי מוגבלות, בעלי יכולות שונות, שתצמח ותפעל במתחם עבודה משותף בו תירקם מערכת יחסים עסקית וחברתית, שיווניות ומכילה, שתוביל לסינרגיה בין האנשים", אמר.

"הקמת מתחם עבודה בפורמט זה הולמת את מגמת המעבר המתקיימת בעולם העבודה מהעסקה ארוכת שנים במפעלים ובחברות גדולות למודלים מגוונים של העסקה עצמית של אנשים עם מוגבלות", הוסיף יעקובוביץ'. "עידן האינטרנט והטכנולוגיה שינה מהותית את עולם העבודה – הן מבחינת שינוי משמעות הזמן והמקום והן בכך שפתח מקצועות ועיסוקים חדשים, שמתאימים לאנשים עם מוגבלות בשל נגישותו של המרחב הווירטואלי".

"לאנשים עם מוגבלות יש יכולות שמהוות יתרון לעסקים"

עוד הוא ציין כי "אני מאמין שלאנשים עם מוגבלות יש יכולות וחוזקות מתוקף ההתמודדות היומיומית שלהם עם אתגרים, חסמים ושינויים, המהוות יתרון בעולם העסקי. אני יודע שפעילות משותפת של אנשים עם יכולות שונות תוכל להביא לשינוי מעשי ותפיסתי אמיתי ורחב היקף בתחום".

יעקובוביץ' אמר שלמיטב ידיעתו, פלטפורמה מכילה כפי שהוא ועמיתיו למיזם החדש מקימים, שפונה לסקטור של אנשי עסקים, יזמים ושכירים בכירים עם מוגבלות, טרם הוקמה, "ונרצה לשכפל את המודל לערים נוספות בארץ ובעולם".

המיזם הזה הלהיב אותי ביותר והסכמתי להירתם לעזרתו. מדובר בעשייה מבורכת למען הקהילה – הן החברה הישראלית והן קהילת ההיי-טק.

באו לבקר במאורת הנמר: בכירים ברשות הטבע והגנים

כחובב נמרים מושבע וטבע בכלל, הביקור שזכיתי לו באחרונה היה מרגש במיוחד, כאשר פגשתי את מנהל אגף מערכות המידע החדש של רשות הטבע והגנים, אורן בן חורין, שלומית שביט, הדוברת, ויניב כהן, אחראי קשרי עיתונות ברשות.

בן חורין משלים בימים אלה כמעט שנה בתפקיד, אליו הגיע לאחר שהיה, בין היתר, מנהל הטכנולוגיות של המשרד לביטחון פנים. הוא סיפר לי שהמחשוב נחשב לאחד הנושאים האסטרטגיים כיום ברשות הטבע והגנים. זאת, במטרה לייעל ולהעצים את יכולות הרשות, שהינה גוף ממלכתי, בקידום עשייתה בשמירה על ערכי הטבע והמורשת, הגנה על חיות הבר וקליטת המוני מטיילים ישראליים ותיירים במאות שמורות טבע וגנים לאומיים שהיא מנהלת.

שביט סיפרה לי שב-2018 נרשם שיא של כל הזמנים, כאשר יותר מ-11 מיליון מטיילים ביקרו בשמורות הטבע והגנים שבתשלום, בנוסף למיליוני מטיילים באלה מהם שמצויים בשטחים פתוחים. היעד הוא להמשיך במגמת הגידול ב-2019 ובשנים שלאחריה. כהן הדגיש שנתון זה הופך את הרשות לאחד מגופי התיירות המשמעותיים בישראל.

לאור כך, בן חורין מוביל, יחד עם צוותי האגף שלו, לא מעט פרויקטי מחשוב ודיגיטל ברשות, שהמרכזיים שבהם אלה פרויקט אי קומרס, שיאפשר למבקרים להיכנס באמצעות כרטיסים אלקטרוניים שיציגו בסמארטפונים שלהם, הפעלת מסופוני קופות באמצעות טאבלטים, הטמעת ערוצי מכירה ישירים דרך אתר האינטרנט, ושדרוג אפליקציית דיווחים ותצפיות של הפקחים בשטח למערכת ניהול מרכזית אחת. מערכת זו, המבוססת על קוד פתוח, מאפשרת לתעד את פעולות שמירת הטבע והמורשת המתבצעות באופן שוטף על ידי אנשי הרשות ולבצע על סמך דיווחים אלה פעולות מחקר וניטור. בני שיחי אמרו לי שבכך היא מייעלת באופן משמעותי את עבודת הרשות השוטפת.

ברמת התשתיתית, בן חורין מוביל הקמת אתר גיבוי לרשות הטבע והגנים יחד עם מעבר מתשתיות Hyper V ל-VMware, וכן הקמת תשתית Wi-Fi, יחד עם בזק, במספר אתרים שלה.

אגף דיגיטל חדש

שביט ציינה שבאחרונה הקימה הרשות, תחת יחידת הדוברות שלה, אגף דיגיטל, שמטרתו לרכז ולנהל באופן מקצועי את כל הנכסים והערוצים הדיגיטליים שלה, ביניהם דף פייסבוק עם יותר מ-100 אלף עוקבים, עמוד אינסטגרם ואתרי אינטרנט. בין היתר, היא השיקה אתרים חדשים בשלוש שפות – עברית, אנגלית וערבית. אתרים אלה כוללים פירוט נרחב על מאות השמורות והגנים הלאומיים שהרשות מנהלת, כמו גם על פעילויות מיוחדות לקהל המטיילים ומידע נוסף אודות פעילותה המגוונת.

פרויקט רשתי מעניין נוסף שמבצעת הרשות בימים אלה, ציין כהן, הוא הקמת ארכיון דיגיטלי, שיארכב את מגוון התמונות והסרטונים שיש לרשות. המבקרים באתר הארכיון יוכלו להעשיר את הידע שלהם בתחומי שמירת הטבע, חיות הבר, הצומח, והשמורות והגנים הלאומיים הפרוסים ברחבי המדינה. הוא אמר כי "ארכיון זה לא מבייש אפילו את נשיונל ג'יאוגרפיק – בזכות הטבע היפה והמיוחד של ישראל".

לסיכום הפגישה המרתקת אני יכול לומר שהנמרים אמנם נכחדו מהטבע של ארץ ישראל, אבל ברשות הטבע והגנים יש אנשים נמ"רים – נמרצים, מתמידים ורעיונרים.

בא לבקר במאורת הנמר: עידו ברוש, העמותה לגיימינג תחרותי

תחום הגיימינג הולך וצובר תאוצה, ויותר ויותר אנשים מצטרפים אליו – בעיקר ילדים ובני נוער, אבל לא רק. לכן, שמחתי לארח באחרונה במאורת הנמר את עידו ברוש, יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי. שוחחנו על אנשים, מחשבים, משחקים ונמרים.

העמותה לגיימינג תחרותי היא ארגון ללא מטרות רווח שהוקם ב-2010 לקידום ענף הספורט האלקטרוני (Esports), שמתפתח לא רק כענף ספורט בינלאומי, אלא גם כתעשייה טכנולוגית-בידורית, שצומחת במהירות והינה בעלת פוטנציאל אדיר. העמותה מונה כמה מאות שחקנים רשומים ומפעילה את נבחרת ישראל, המשחקת תחת דגל המדינה באליפות העולם בכל שנה. אשתקד הגיעה הנבחרת הישראלית, שיצאה בחסות פלייטיקה, למקום החמישי בתחרות ה-League of Legends באליפות העולם.

ברוש הוא דמות מובילה בגיימינג התחרותי העולמי ומשתתף בכנסים בינלאומיים בתחום ה-Esports דוגמת הפסגה שהתקיימה בנובמבר האחרון בדרום קוריאה. הוא מייצג את האינטרס של האיגוד הישראלי בפדרציה העולמית לספורט אלקטרוני, במסגרת הגופים והוועדות השונות, ומנהל בפועל את הנבחרת הישראלית.

יריית הפתיחה בזינוק של תעשיית הספורט האלקטרוני בישראל

תעשיית ה-Esports כוללת תחרויות מקצועיות, עם פרסים בשווי של מיליוני דולרים. כך, במסגרת ה-League of Legends האחרונה חולקו פרסים בסך של שישה מיליון דולר והיא משכה יותר מ-360 מיליון צופים מרחבי העולם, שצפו בשידורים החיים של הטורניר בטלוויזיה ובאינטרנט.

התעשייה מאופיינת בקצב צמיחה מהיר במיוחד, שב-2018 הכניסה יותר ממיליארד דולר. סטארט-אפים רבים מפתחים יוזמות וכלים טכנולוגיים חדשים בתחום, ומשקיעים רבים מרחבי העולם כבר הבינו את הפוטנציאל הכלכלי האדיר שלה והשקיעו בחברות הפועלות בענף. בנוסף, קרנות השקעה ייעודיות ל-Esports כבר נפתחו וחלק מהחברות שקידמו כבר הספיקו לעשות אקזיט.

השנה חברה העמותה לשיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת אנשים ומחשבים, כאשר הפרויקט הראשון הוא כנס מקצועי בתחום ה-Esports, המיועד לחברות, סטארט-אפים ואנשי עסקים מהארץ ומחו"ל. בכירים בפדרציות הספורט האלקטרוני האירופיות כבר אישרו הגעה לאירוע, שמסתמן כיריית הפתיחה של ישראל במרוץ למיצובה כמובילת החדשנות בתעשיית הספורט האלקטרוני.

באו לבקר במאורת הנמר: גידי שוורץ ויולי יאביץ, A10 Networks

באחרונה אירחתי במאורת הנמר את בכירי A10 Networks בארץ: גידי שוורץ, מנהל מכירות באזור ישראל, מזרח אירופה ורוסיה, ויולי יאביץ, מהנדס מכירות אזורי בכיר לאזור ישראל ומזרח אירופה.

A10 Networks, חברת פתרונות אבטחת מידע ושיפור ביצועי יישומים, מתרחבת באזור EMEA ופתחה באחרונה סניף חדש בישראל. שוורץ מנהל את פעילות הסניף החדש, ויאביץ הצטרף אליו.

השניים סיפרו לי על עברם המשותף ב-Ixia. שוורץ ויאביץ התחילו את עבודתם בחברה באותו היום, ועזבו אותה לאחר שבע שנים, גם כן באותו היום, כדי להצטרף ל-A10.

A10 הוקמה בארצות הברית ב-2004. היא מספקת פתרונות אבטחת רשת, האצה והגברת ביצועים של יישומים בדטה סנטר. החברה החלה את דרכה בתחום ניהול הזהויות ובהמשך התרחבה והוסיפה לפורטפוליו שלה יכולות לניהול רוחב פס, ADC – Load Balancing, שירותי DDOS ,WAF ,SSL Inspection ואבטחת ענן. A10 מתמחה בפישוט והנגשת תחום ה-ADC לכל סוגי הארגונים, עם דגש על הפעלה ושימוש ידידותיים. פשטות התהליך מאפשרת הטמעה טכנולוגית ללא שימוש בכוח אדם מיוחד או השקעה כספית גדולה. כמו כן, היא מציעה פתרון אבטחה לרשתות הדור החמישי.

במהלך ביקורם התייחס שוורץ לשינוי האסטרטגיה העולמי של A10. "אם בעבר, רוב העיסוק שלנו היה בתחום ההנדסה בעולם התקשורת, כיום עיקר ההתמחות היא בתחום האבטחה", אמר.

בהמשך שוחחנו על התמודדות A10 מול המתחרים. שוורץ היטיב לנסח זאת: "כאשר לקוחות מחליטים להשתמש במוצרים מסוימים, הם שואלים את עצמם מהם רמת איכות המוצרים, מחירם והיבטים נוספים מסביב. כאן נמצא היתרון הגדול של A10 Networks אל מול המתחרים".

בא לבקר במאורת הנמר: רון יניב, ZIGIT

רון יניב, שותף מייסד וסמנכ"ל שיווק ב-ZIGIT – חברה המומחית בתכנון, אפיון, פיתוח וניהול אפליקציות ואתרים מבוססי Web & Mobile – קפץ בקר במאורה.

יניב מספר כי "אנחנו מונעים משאלה מאוד פשוטה – איך הדיגיטל משרת את ה-Business בצורה הכי טובה?. התשוקה שלנו היא ליצור פלטפורמות חכמות שמתחברות בצורה ישירה לדטה הארגוני. היכולת שלנו להתממשק בקלות לכל מערכת ליבה, ללמוד ולהחכים מהנתונים, מסייעת ליצור flow דיגיטלי שמשרת את משתמשי הקצה – מכירות, שירות, תפעול ועוד תחומים באקו סיסטם של הארגון.

לדבריו, "סט הפתרונות שהחברה מציעה כבר הוטמע במעל ל-100 ארגונים מובילים, לדוגמה פתאל, בזק, הרץ, הכשרה, נטפים, הדקה ה-90, לאומית, כתר, עמינח, סימנס, פיליפס ועוד רבים.

מענה למספר מגמות שוק  בולטות

"בשנים האחרונות זיהינו מספר מגמות בולטות בשוק", הרחיב יניב, "הראשונה: הארגונים מבינים יותר ויותר שהפרויקט לא מסתיים לאחר ה-setup. הוא כנראה רק מתחיל שם… תהליכי השיווק, הקשר עם משתמש הקצה והניהול השוטף דורשים שנמקסם את הפלטפורמה כל הזמן, ולכולנו יש אינטרס שהמערכת תהיה תמיד up-to-date. ככל שנשכיל להבין שנדרשת השקעה לאורך זמן לטובת שדרוגים, התאמות, ותחזוקה, כך נעצים את ביצועי הפלטפורמה.

המגמה השנייה היא שלארגונים חשוב להגדיר צוות קבוע, שמנוהל בצורה שקופה, מאפשר מקסימום גמישות ועובד בצורה ישירה מול הגורמים הרלוונטים בארגון. זה מקנה תחושת ביטחון ומגביר את ההספקים והביצועים.

לשם כך יצרנו את מודל צוות דיגיטל – ZIGITEAM. הצוות, מספק ללקוח דיגיטל חכם ובעיקר שקט תעשייתי, ומורכב ממומחים מ-וורטיקלים שונים, כגון ניתוח מערכות, ארכיטקטורה טכנולוגית, סטודיו חווית משתמש UX ועיצוב גרפי UI, פיתוח Full Stack ובדיקות".

על פי יניב, "האג'נדה שלנו מדברת על 3 שלבים מרכזים בניהול הפעילות: 1. יוזמים – מיפוי עסקי טכנולוגי של הצרכים והצגת תכנית עבודה ויעדים ברורים; 2. יוצרים – מחברים את החוטים. בונים את ה-vision הדיגיטלי, תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת; 3. מובילים – שמים את פעילות הדיגיטל בחוד החנית של הארגון, מציגים שיפור עסקי מתמיד.

הפעילות במסגרת המודל מקנה מקסימום גמישות, עבודה כיחידה אורגנית שמלווה את הלקוח ברמה האסטרטגית לטווח רחוק. הפידבק שמתקבל מהלקוחות מצוין. הצוות נתפש כהוליסטי ומשלים את יכולות הארגון בכל הקשור לעולמות הדיגיטל".

 

בא לבקר במאורת הנמר: עודד שחר, מנכ"ל Data Bank

באחרונה ביקר במאורת הנמר עודד שחר, מנכ"ל DataBank, המספקת פתרונות מקצה לקצה להגנה על המידע.

בפגישה המעניינת שלנו שחר סיפר לי על החברה, שעד כה כמעט שלא נחשפה: "DataBank הוקמה בשנת 2002 ועברה דרך ארוכה. כיום אנחנו מספקים הגנה מקיפה מקצה לקצה ליותר מ-1,000 לקוחות, כולל אבטחת מידע ושירותי גיבוי, אחסון והתאוששות מאסון בשני אתרים מאובטחים. במטרה להבטיח שקט נפשי ללקוחותינו אנחנו מנהלים את כל סוגי הגיבויים – החל מקלטות גיבוי ומדיה דיגיטלית וכלה בגיבוי על גבי הענן הפרטי שלנו, תשתית ותקשורת פרטית עבורנו. Data Bank מציעה את הגיבוי המלא הנדרש לארגונים כדי להגן על עצמם. יש לה את כל מה שלקוח עשוי להזדקק לו על מנת 'להפעיל מחדש' את העסק במקרה של אסון".

עוד סיפר שחר כי כחלק מחשיבות האיכות, החברה הוסמכה בתווי תקן בינלאומיים וישראליים. כמו כן, בקרוב היא תחנוך שירותי SOC מתקדמים ותספק חבילה מלאה של הגנה על נתונים מקצה לקצה.

על החשיבות של הגנת המידע במספר רבדים הוא אמר: "אנחנו, ב-DataBank, מאמינים במתן שירותי הגנה על המידע באופן מוחלט. התקדמות הטכנולוגיה מאפשרת לנו דברים נפלאים, אך בד בבד מביאה עמה בעיות רבות. אחת מהן היא הצורך בהגנה על המידע בעידן בו הארגון פתוח לעולם. כיום, כדי להיות בטוחים שהמידע מוגן כראוי, צריך לשלב מספר שכבות של הגנה – החל מהגנת סייבר באמצעות שירותי SIEM SOC, שאותם נשיק בקרוב ושמאפשרים זיהוי איומים פנימיים וחיצוניים והסרתם, עבור בשירותי התאוששות מאסון לשמירה על ההמשכיות העסקית של הארגון וכלה בגיבוי המידע בצורה היברידית – הן בענן פרטי והן על גבי קלטות פיזיות".

הוא הוסיף כי "מכלול הגנה מקיף זה הוא המאפשר את הביטחון ללקוחות שלנו. החלק החשוב עבור הארגון הוא מידת היכולת לשחזר את המידע במהירות ולהבטיח את ההמשכיות העסקית. כאשר משתמשים בשירותי גיבוי בעננים ציבוריים ובינלאומיים, שחזור המידע הארגוני בזמן אמת הוא תהליך ארוך ויקר. ב-DataBank, כחלק אינטגרלי מהשירות שלנו, אנחנו מבצעים בדיקות שגרתיות לבדיקת יכולת השחזור של כלל המידע ומבטיחים שכאשר מדובר בשחזור אמת שלו, הוא יתאפשר ויהיה מהיר ומלא, עד לנקודת הגיבוי האחרונה שבוצעה. אנחנו מדגישים את החשיבות של שחזור המידע מכיוון שאנחנו יודעים שכל רגע שבו לארגון אין יכולת גישה למידע שלו הוא רגע שבו הוא מאבד כסף, הרבה כסף".

בכירים מדברים חדשנות – בכנס של אמזון ושטראוס אסטרטגיה

הנמר, שמתעניין בחדשנות ומיישם אותה, הלך לשמוע מפי בכירים כיצד הם עשו זאת בארגונים שלהם ומה התובנות שהם הסיקו מכך

מפגש יוצא דופן בנושא חדשנות, בו לקחו חלק רבים מבכירי המשק, נערך באחרונה במסגרת AWS Tel Aviv Summit – Executive Track, בהובלה משותפת של שטראוס אסטרטגיה ו-AWS ישראל, ובהפקת אנשים ומחשבים. הכנס נערך בגני התערוכה בתל אביב.

כ-200 מנכ"לים ומנמ"רים מובילים, ביניהם רבים מחברי פורום C3 היוקרתי של אנשים ומחשבים, הקדישו את הבוקר כדי לשמוע כיצד מיישמים חדשנות באמזון, כמו גם על חדשנות בארגונים ישראליים.

פול מייזנר, סגן נשיא למדיניות חדשנות גלובלית ותקשורת באמזון, סקר בהרצאתו את עקרונות הניהול להנהגת חדשנות מתמשכת, המבוססת, לדוגמה, על Customer Obsession ומוכנות לקבלת הכישלון.

אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה. צילום: ניב קנטור

אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה. צילום: ניב קנטור

אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה, דיבר על ניסיון החברה בליווי 300 ארגונים גדולים במשק בישראל. הוא סקר את העקרונות לביצוע חדשנות דרך דוגמאות מרתקות של חברות אנטרפרייז ישראליות, שידעו להמציא את עצמן ואת המודל העסקי שלהן מחדש ובזמן.

הדוגמאות השונות המחישו את עקרונות המפתח: הכנת השינוי כשהכל עוד מצליח, "השאלת" מודל עסקי וטכנולוגיות מתחומים אחרים, יצירת חדשנות מהירה לצד המודל הקיים, החשיבות של חדשנות גם בדרך שבה עושים חדשנות, כיצד נכון לייצר ולתחזק שיתופי פעולה וסיעור מוחות, איך לנהל חדשנות כתהליך סיסטמתי בכל רחבי הארגון והמשמעות של Employee Obsessed בכדי להיות Customer Obsessed.

המאזינים לדברי הבכירים במסלול הביעו את שביעות רצונם הרבה מהדברים הממוקדים ששמעו, ששילבו השראה ופרקטיקה לביצוע חדשנות בארגון.