אלי משה, מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל – פורש

אלי משה, המנכ

לאחר חמש שנים שבהן כיהן כמנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל (לשעבר HDS ישראל) הודיע אלי משה להנהלת החברה על פרישתו לטובת השלב הבא בקריירה שלו. היטאצ'י ונטרה החלה לחפש מנהל חדש לסניף הישראלי. עד אז מונה כממלא מקום זמני חיים כהן, שגויס על ידי משה לחברה בשנה בעברה ושימש כמנהל תיקי לקוחות בכיר.

למנכ"ל החדש צפוי אתגר בגלל המעבר באחרונה של היטאצ'י ונטרה מניהול מקומי מלא לניהול מטריציוני, שבמסגרתו מנהלי תחומים מדווחים למנהל התחום בחו"ל, בנוסף למנכ"ל המקומי.

בחמש שנותיו בתפקיד הצליח משה להפוך את היטאצ'י ונטרה ישראל לאטרקטיבית לעבודה יותר מבעבר ולגייס אליה טאלנטים. בשנים אלה צורפו 14 לחברה לקוחות חדשים ובוצעה אליה הגירה של כ-30 פטה-בייט. בין הלקוחות החדשים של היטאצ'י ונטרה בישראל בתקופתו של משה נמנים טבע, בנק דיסקונט, התעשייה האווירית, פלאפון, סלקום ובזק בינלאומי. כמו כן, במהלך כהונתו בוצע המספר הגדול ביותר של פרויקטים של החברה בתחום האקטיב-אקטיב, והיטאצ'י ונטרה ישראל הפכה למובילה על שאר הסניפים של החברה בעולם. בחמש השנים האחרונות עסק הסניף הישראלי גם בפעילות שיווקית באירופה.

בנוסף, הוא הוביל את המיזוג של היטאצ'י ונטרה בישראל, עוד בתקופתה כ-HDS, עם שתי חברות אחרות שלה בתחומי הביג דטה והאינטרנט של הדברים.

משה הגיע להיטאצ'י הגיע לאחר שכיהן כסמנכ"ל מכירות למגזרים הביטחוני והעסקי בנט-אפ, ובתקופתו זכתה החברה במכרז משרד הביטחון לאספקת ולתמיכה בפתרונות אחסון לתקופה של חמש שנים.

עם פרישתו אמר משה כי "מנהלים חייבים ללמוד להשתנות ולהיות בתהליך למידה מתמשך. זה הבסיס למקצוע וזה האתגר המרכזי שהיה לי בתפקיד. המעבר של היטאצ'י ונטרה מתרבות אמריקנית לתרבות אמריקנית-יפנית וניהול אנשים שצמחו בארגון ומועסקים בו במשך שניים-שלושה עשורים חייבו אותי להתאים את עצמי אליהם ולארגון לא פחות מאשר הם היו צריכים להתאים את עצמם אליי".

בא לבקר במאורת הנמר: ח"כ אורי מקלב

אורח מיוחד בא ביום ה' האחרון לבקר במאורת הנמר: ח"כ אורי מקלב. בכל זאת, לא בכל יום מגיע למאורה חבר כנסת (מיהדות התורה, למי מכם שלא יודע), שהוא גם יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הפרלמנט שלנו.

ח"כ מקלב הגיע לבית אנשים ומחשבים על מנת להשתתף ברב שיח שערכה המערכת בנושא שילוב חרדים בהיי-טק. מיד לאחר סיום הדיון המרתק (שדיווחים עליו יובאו כאן בהמשך השבוע) הוא התיישב על הכיסא שלי והתרשם מאוסף הנמרים הממלא את המאורה. הוא העלה על נס את התרומה החשובה של קבוצת אנשים ומחשבים לענף ההיי-טק, ואת שיתוף הפעולה בינה לבין הוועדה שבראשותו, למען קידום הענף. הדבר בא לדי ביטוי גם בעובדה הראויה לציון שח"כ מקלב ביקר במשרדינו במשך שעה שלמה, בתקופת קמפיין בחירות.

ענן, אפליקציות מולטימדיה והרבה שותפים – בכנס השנתי של אוויה

המדור לוקח אתכם הפעם לבנגקוק, שם היה הנמר בין 300 המשתתפים המובחרים, שהגיעו לכנס השותפים של אוויה לאזור אסיה-פסיפיק ושמעו על החידושים האחרונים בתחומים הבולטים הללו

אוויה ערכה באחרונה בבנגקוק את כנס השותפים השנתי שלה לאזור אסיה-פסיפיק, ובו חשפה אסטרטגיות חדשות למכירות ושיווק. 300 משתתפים הגיעו כדי לשמוע מידע עדכני על חידושים בתחומי הענן ואפליקציות המולטימדיה – הן בצד המשתמש והן בצד הלקוח, וכן על הזדמנויות נוספות לצמיחה בעזרת פתרונות אוויה.

מהסניף המקומי של אוויה, בניהולו של רפי שקולניק, יצאה משלחת שכללה בכירים בו ונציגי שותפותיה של החברה בישראל, כמו י.א. מיטווך, ITNAV, בזק בינלאומי וטלדור.

אתם מוזמנים להתרשם מכמה תמונות נבחרות מהאירוע המסקרן.


מבחר מהישגיי אוויה ב-2018: גידול של מעל ל-80% בהכנסות ממכירות תוכנה ושירותים ושל יותר מ-300% במושבי מוקדנים בענן, ומעל 7,000 לקוחות חדשים בעולם. התחומים החדשים שבהם אוויה מתמקדת הם בינה מלאכותית, אינטרנט של הדברים, אנליטיקה, בלוקצ'יין ואומני צ'אנל. צילום: פלי הנמר.

החברה הישראלית הבינלאומית ורינט פרסה את חסותה הראשית בכנס. צילום: פלי הנמר.

ורינט אף הייתה בין המציגים שמשכו עניין רב בכנס. החברה הציגה פתרונות מקוונים לניתוח של שיחות במוקדי שירות. צילום: פלי הנמר.

אוויה הציגה בכנס סדרת מכשירים חדשים, שכוללים טלפונים שולחניים עם קישוריות Wi-Fi ושירותים חדשים למשתמשי הקצה שמכסים תוכנה, קונפיגורציה, שליטה ביישומים, ניהול מלאי ופיקוח מרוחק. מוצר הדגל של הסדרה פותח במרכז הפיתוח של אוויה בישראל. השילוב בין הטלפונים השולחניים והטלפונים לשיחות ועידה מבוססי SIP בסטנדרט פתוח של אוויה לבין פלטפורמת BroadSoft Business הוא צעד ראשון משמעותי בהתרחבות לשוק חדש. הטלפונים הללו הם נקודות קצה פשוטות, חזקות ובמחיר סביר, שמתאימות למגוון רחב של פלטפורמות קוד פתוח. סדרת המוצרים של אוויה כוללת שלושה דגמים: טלפון לשיחת ועידה, טלפון שולחני והמכשיר העתידי מבוסס האנדרואיד Avaya Vantage, שעליו הודיעה החברה לפני כשנה וחצי וכאמור, פותח במרכז הפיתוח בישראל. צילום: פלי הנמר.

מימין: אלי בן סימון, מנהל המכירות של ITNavPro; בוריס קוטלרסקי, פריסייל ב-י.א. מיטווך-NCR; פאדי מובראק, סגן נשיא באוויה; אייל נח, מנהל המכירות של אוויה ישראל; עמי פרג', מנהל תחום Collaboration בבזק בינלאומי; ענבר שני, פריסייל בטלדור; ושי עטיה, מנהל המכירות של י.א. מיטווך-NCR. צילום: פלי הנמר.

מימין: בוריס קוטלרסקי, י.א. מיטווך-NCR; ענבר שני, טלדור תקשורת; אלי בן סימון ,ITNavPro; עמי פרג', בזק בינלאומי; אייל נוח, אוויה; ושי עטיה, י.א. מיטווך-NCR. צילום: פלי הנמר.

הכותב היה אורח החברה בכנס.

"המטרה: לפשט את מחשוב הקצה ואת תפיסת ה-IoT"

סאנג'יי בראמאוור, המנכ"ל החדש של Software AG, דיבר במפגש העיתונאים השנתי של החברה על השותפות שלה עם דל וכיצד היא מסייעת לארגונים להשיג את המטרה הזאת

ארגונים מתמודדים כיום עם אתגרים רבים בתחומי מחשוב הקצה והאינטרנט של הדברים, ובכלל בטרנספורמציה הדיגיטלית. הם מבינים שמצוינות בתחומים הללו מסייעת להם להקדים את המתחרים, ולשפר את מצבם ומעמדם בשוק – כך סבור גם סאנג'יי בראמאוור, המנכ"ל החדש של Software AG, בדברים שאמר במפגש המדיה העולמי השנתי של החברה, שנערך השבוע בעיר דארמשטאדט שליד פרנקפורט, גרמניה.

בראמאוור מונה לפני שבעה חודשים להוביל את החברה הוותיקה, בת 50 השנים. בדבריו במפגש הוא סיפר על התרחבות השותפות בינה לבין דל, על המטרה המשותפת לשתי החברות – לסייע לארגונים לאמץ אינטרנט של הדברים למחשוב הקצה, ועל הפתרון שהן מציעות בתחום – Cumulocity IoT Edge. הפתרון מאפשר ללקוחות במגזרים השונים לבנות בסיס פתוח, ניתן להרחבה, שיספק מענה לביקוש הצפוי בעתיד הדיגיטלי, על מנת להקדים את התחרות.

סאנג'יי בראמאוור, מנכ"ל Software AG, מציג את חזון החברה לצמיחה ברת קיימא ורווחיות. צילום: פלי הנמר

סאנג'יי בראמאוור, מנכ"ל Software AG, מציג את חזון החברה לצמיחה ברת קיימא ורווחיות. צילום: פלי הנמר

מדובר בפתרון Plug And Play מהיר, בעל ביצועים גבוהים, המשלב חומרה, תוכנה ושירותים עבור צרכי האינטרנט של הדברים. לקוחות יכולים באמצעותו לחבר כל מספר שהוא של מכשירי קצה שונים וחיישנים בתוך דקות ספורות. כמו כן, IoT Edge כולל יכולות אינטגרציה, ניתוח מידע בזמן אמת וכללים מוגדרים מראש, ומאפשר ליצור פתרונות IoT מורכבים במהירות.

המיצוב מחדש של החברה - FaaS (ר"ת Freedom as a Service - אם תרצו, חרות כשירות). החברה מציעה ללקוחותיה לא להינעל בתוך אקו-סיסטם של יצרן כלשהו - לא במתקן ולא בענן. הפתרונות שלה פועלים בכל סביבה. צילום: פלי הנמר

המיצוב מחדש של החברה – FaaS (ר"ת Freedom as a Service – אם תרצו, חרות כשירות). החברה מציעה ללקוחותיה לא להינעל בתוך אקו-סיסטם של יצרן כלשהו – לא במתקן ולא בענן. הפתרונות שלה פועלים בכל סביבה. צילום: פלי הנמר

חבילת Cumulocity IoT Edge מורכבת מחומרה של Dell-EMC, המאבטחת ומעבירה נתונים מחיישנים ומתקני ייצור, ומתוכנה של Software AG, שיחדיו יוצרים מכשיר תוכנה (Appliance) ידידותי למשתמש. המכשיר ממוקם בקצה הרשת עם קישוריות למכשירי אינטרנט של הדברים מקומיים. הוא מכין, מסנן ואוגר נתונים לפני שליחתם ליישומים ארגוניים או לענן לצורך עיבוד נוסף. המכשיר כולל מודולים של פתרונות תוכנה ממוקדים לחיסכון בזמן, לדוגמה הנדסת מכונות, ייצור ולוגיסטיקה.

Software AG חוגגת 50 שנים. היא נוסדה ב-1969, מחלוצות פיתוח התוכנה, ומציגה עוצמה בפיתוח מוצרים, כשכל פתרונותיה ברביע הימני העליון של גרטנר ובגל הראשון של פורסטר. צילום: פלי הנמר

Software AG חוגגת 50 שנים. היא נוסדה ב-1969, מחלוצות פיתוח התוכנה, ומציגה עוצמה בפיתוח מוצרים, כשכל פתרונותיה ברביע הימני העליון של גרטנר ובגל הראשון של פורסטר. צילום: פלי הנמר

הפתרון המשותף מאפשר לחבר מיליוני מכשירים במהירות – בין באמצעות תוכנה כשירות (SaaS), פלטפורמה כשירות (PaaS) או בחצר הארגון. ב-Software AG אומרים ששילובו עם מנוע האנליטיקה Apama Streaming Analytics של החברה מהווה בסיס לפיתוח קל של פתרונות חיזוי תחזוקה (Predictive Maintenance).

ההנהלה החדשה של Softwre AG - פרט לסמנכ"ל הכספים החדש.בראמוואר, המנכ"ל, הביא אתו CRO, CMO, CPO ו-CMO חדשים. צילום: פלי הנמר

ההנהלה החדשה של Softwre AG – פרט לסמנכ"ל הכספים החדש. בראמאוור, המנכ"ל, הביא אתו CRO, CMO, CPO ו-CMO חדשים. צילום: פלי הנמר

על פי החברה, החבילה החדשה נותנת מענה, שעולה ככל שמספר מכשירי הקצה גדל, בעקבות ריבוי מכשירי ה-IoT ויישום של בינה מלאכותית, לצרכים הדחופים של המשתמשים לביצועים גבוהים, שיכולים להתחבר בצורה מאובטחת ומהירה לשרת המקומי ולענן.

באירוע נוכחים בכירי הסניף הישראלי של Software AG. מדובר בסניף ותיק, שפועל מזה עשרות שנים ומנוהל על ידי ערן אלראי. מועסקים בו 300 עובדים, שמתמקדים בשוק הפיננסי – ביטוח ובנקאות (בנקאות פתוחה וביטוח פתוח). כחלק מחזון החברה הכריזה הנהלתה, לרבות ההנהלה הישראלית, על המחויבות שלה ללקוחות לתמיכה ופיתוח של פלטפורמות אלה עד ל-2050. התחייבות חשובה ביותר ללקוחות ארגוניים בישראל כבעולם שמערכות הליבה שלהם מבוססות על ADABAS/NATURAL – המוצר שאתו החלה Software AG את דרכה.

הכותב הוא אורח החברה באירוע.

אוויה חושפת אסטרטגיית הגעה לשוק חדשה עבור השותפים

האסטרטגיה של החברה מתמקדת בשלושה יסודות מרכזיים: ענן, דגש רב יותר על מכירת פתרונות ואפליקציות, ומספר חידושים שמספקים לשותפים הזדמנויות לצמיחה

אוויה חשפה היום (ד') בכנס השותפים השנתי שלה לאזור אסיה-פסיפיק, שמתקיים בבנגקוק, אסטרטגיות חדשות למכירות ושיווק, שעל פי החברה יעצימו את השותפים ויסייעו לצמיחתם.

האסטרטגיות, שהוצגו בפני נציגי 300 שותפים בולטים של אוויה, מתמקדות בשלושה יסודות מרכזיים: ענן, דגש רב יותר על מכירת פתרונות ואפליקציות, ומספר חידושים שמספקים לשותפים הזדמנויות לצמיחה.

המשלחת שהגיעה לכנס מהארץ, בראשותו של אייל נוח, מנהל השותפים של אוויה בישראל, כללה גם נציגים של שותפים מקומיים של החברה, כמו ענבר שני מטלדור תקשורת; בוריס קוטלרסקי ושי עטיה מ-י.א. מיטווך; עמי פרג' מבזק בינלאומי; ואלי בן סימון מ-ITNavPro.

מימין: בוריס קוטלרסקי מ-י.א. מיטווך; ענבר שני מטלדור תקשורת; אלי בן סימון מ-ITNavPro; עמי פראג' מבזק; אייל נוח מאוויה; ושי עטיה מ-י.א. מיטווך. צילום: פלי הנמר

מימין: בוריס קוטלרסקי מ-י.א. מיטווך; ענבר שני מטלדור תקשורת; אלי בן סימון מ-ITNavPro; עמי פרג' מבזק בינלאומי; אייל נוח מאוויה; ושי עטיה מ-י.א. מיטווך. צילום: פלי הנמר

"הצמיחה של אוויה קשורה באופן מוחלט בצמיחה של השותפים ועל כן, האסטרטגיות שלנו צריכות להתאים לאלה שלהם, על מנת שנצליח להשיג את יעדינו", כך פתח את הכנס פאדי מובראק, סגן נשיא לערוצי הפצה בחברה. לדבריו, "אנחנו מעוניינים שהשותפים שלנו ימשיכו לצמוח – חד וחלק. על כן, השנה אנחנו מקלים על השותפים להציע וליישם פתרונות מגובשים ומובילים – בענן או באתרי הלקוחות. לכל שותף של אוויה תהיה גישה לפתרונות הללו, ללא קשר לדרג שלו במערך השותפים, במטרה להרחיב ולהעצים את הערך הכספי של עסקיהם המבוססים על אוויה".

אוויה וחברים

אחת האסטרטגיות החדשות שהוצגו היא תכנית Avaya & Friends, שמתמודדת עם האתגרים הניצבים בפני השותפים בעת שהם מוכרים טכנולוגיות חדשות ללקוחותיהם. היוזמה משלבת בין קטגוריות שונות של שותפים, שפועלים במסגרת תכניות שותפים שונות, כגון DevConnect או A.I.Connect. המטרה בכך היא להקל על האינטגרציה והפריסה של טכנולוגיות ייעודיות לוורטיקלים שונים בפלטפורמות של אוויה. לחלופין, האקו-סיסטם הפתוח של החברה מאפשר לשותפים לבנות את הפתרונות שלהם מעל פלטפורמות שלה עבור לקוחותיהם, ורבים מהם עשו זאת כבר בהצלחה. אוויה משיקה כלים חדשים ו-APIs שמאפשרים ומעודדים את השותפים להוביל חדשנות בסביבת מוצרי החברה.

אסטרטגיות ההגעה לשוק (Go To Market) החדשות שמות דגש חזק על הקלת הפריסה של מוצרים מבוססי ענן, בעת שאימוץ הענן גובר בקצב מסחרר. ההיצע של אוויה בתחום הפתרונות מבוססי הענן ממשיך להתרחב הן לשוק הביניים והן לשוק הארגוני.

הצעדים הללו, בשילוב עם עדכונים לתוכנית השותפים Avaya Edge, יאפשרו לשותפים נתיב לעבור להצעות מכר מתקדמות יותר. הם יוכלו לעבור בקלות רבה יותר מפתרון של "הנעת קופסאות" למכירת פתרונות, משם לבניית חדשנות ומשם לטרנספורמציה עסקית מלאה.

צמיחה משמעותית בעסקי השותפים

במהלך 2018 רשמה אוויה צמיחה משמעותית בעסקיהם של השותפים. בין 2017 ל-2018, מספר השותפים שקיבלו החזרים כספיים צמח ב-281% ונרשם זינוק של 159% במספרם של אלה שצמחו בשיעור של יותר מ-10%. באוויה אומרים שהאסטרטגיה שלהם ל-2019 תיבנה על בסיס ההישגים הללו.

"בכל הנוגע לערוצים, אנחנו רוצים לבנות על הישגינו עם השותפים ב-2018. הצגנו בה את תוכנית השותפים Avaya Edge, שהציעה תמריצים משופרים, גמישות רבה יותר, מענה לצרכים של שווקים מתעוררים והשקעות גדולות יותר בהדרכת השותפים", אמר מובראק.

במהלך הכנס העניקו בכירי אוויה פרסי הצטיינות לשותפים מובילים שפיתחו והטמיעו פתרונות חדשניים במדינות האזור: אוסטרליה, יפן, דרום קוריאה, מלזיה, הונג קונג וסין.

הכותב הוא אורח החברה בכנס.

בא לבקר במאורת הנמר: איתן קיכלר, נס טכנולוגיות

באחרונה בא לבקר במאורת הנמר איתן קיכלר, שעובד בתחום הסאפ בחברת הביטוח הפניקס – מטעם נס טכנולוגיות.

משרדי אנשים ומחשבים ממוקמים בבניין הפניקס (בית הוורד), ודרכינו הצטלבו באחד הימים במעלית של הבניין הגדול.

קיכלר סיפר על הפגישה ועל עצמו:

"למאורת הנמר הגעתי ממש במקרה. משיחה חטופה במעלית על דלקת ביד של פלי הנמר התברר שאני עובד בשכנות לנמר אמיתי לגמרי, עם מאורה והכל.

אני בענף ה-IT לא מעט שנים. אני מיוצאי טכם, שם התעסקתי בעיקר בפרויקטים שקשורים לסביבת ה-AS/400 של יבמ, בתחומים הפיננסי בכלל והבנקאי בפרט. ב-2001, טכם התמזגה לתוך נס טכנולוגיות ומאז אני עובד נס. גם בתקופה זו עסקתי במגוון רחב של פרויקטים – בתחום האורקל ובתחומים נוספים – מחשוב חדר העסקות של בנק אגוד, מחשוב מערכת בחברת הביטוח הראל, פיתוח CRM עבור Swiss RE ועוד. בעבודתי התעסקתי בכל האספקטים שקיימים ב-IT: בפיתוח, בבדיקות, בניהול צוות ובניהול פרויקטים.

בשנים האחרונות אני עובד בפניקס בתחום הסאפ. פניקס הנה מקום מאתגר מאין כמותו, עם סביבה טכנולוגית מתקדמת ומגוונת, ואינטגרציה מורכבת מאוד בין המערכות בארגון. אני נהנה להרגיש חלק מצוות ה-IT המובחר של החברה, עם ההבנה שאנחנו תורמים רבות לארגון באמצעות מערכות המחשוב שאנחנו מפתחים.

החזון שלי הוא שביום מן הימים (וזה לא יקרה עוד הרבה זמן), המערכות המורכבות שרצות בחברות הביטוח יגיעו לפשטות כזו, עד כדי שהנתונים יועברו לכף היד של כל אחד מאתנו באמצעות אפליקציה לסמארטפון, וכל אחד מאתנו יוכל לראות, במקום אחד ובמבט אחד, את התיק הביטוחי המורכב שלו ולבצע את כל הפעולות שעד היום הוא היה נזקק לסוכן או לאיש ביטוח כדי לעשות אותן. ככה החיים יהיו קלים יותר לכל הצדדים.

בתחום האישי, יש לי משפחה שאני מאוד גאה בה ואוהב אותה, וממנה אני שואב את הכוח – אשתי, אירית, ובנותיי, לירון ועדן.

לסיום, אני מתעסק בקרטה לא מעט שנים (חגורה שחורה), מאז שאחי התאום האהוב, עופר, נפטר. אני מוצא שעיסוק בספורט זה לאחר שעות רבות במשרד משחרר, מניע את הגוף ומביא לריכוז ולשקט נפשי. בקיצור, זה עושה טוב לגוף ולנפש".

בא לבקר במאורת הנמר: אבנר מימון, Saguru

לא מכבר הגיע לביקור במאורת הנמר אבנר מימון, מייסד ומנכ"ל Saguru – חברה מעולם איחוד הנתונים, שפועלת על מנת להביא את הארגונים לקבל החלטות מונחות דטה.

מימון אמר לי ש-"כולם בתעשייה מדברים על טרנספורמציה דיגיטלית ועל פתרונות שיציבו את הלקוח במרכז, אבל למרות המשאבים הרבים שהושקעו בתשתיות וטכנולוגיות חדישות, עולם הנתונים והתהליכים המאפיינים את הטיפול בו לא עברו אותה. התוצאה היא, ברוב הפעמים, ריבוי מערכות ובסיסי נתונים, מערכות BI ואנליטיקה שלא מחזירות את ההשקעה בהן, מידע שלא זורם בזמן אמת למקבלי ההחלטות ולקוח שלא נמצא באמת במרכז".

סדר בבלגן: ממידע על הלקוח בהרבה מערכות – למקום מרכזי אחד

דבר ידוע הוא שעברנו מעולם הנתונים לעולם הלקוח. השאלה היא כיצד ניתן להציב את הלקוח במרכז ולהתמקד בו כשהמידע עליו פרוש על פני כל כך הרבה מערכות שונות? התשובה הפשוטה היא שאי אפשר. הדרך היחידה שבה ניתן להתמקד בלקוח, להציב אותו במרכז ולספק לו את החוויה הטובה ביותר האפשרית היא לאסוף את כל הדטה עליו, מובנה ולא מובנה, במקום מרכזי אחד – ואז לפעול לפיו באופן אוטומטי.

"הבעיה היא שארגונים לא ממהרים לפרויקטים של איחוד מידע, מכיוון שרעיון העברת כל המידע מכל מקורות המידע למקום מרכזי אחד לשימוש בזמן אמת הוא ישן, לעוס היטב ונתפס אצל רבים כאכזבה או לפחות כהבטחה שלא מומשה", אמר מימון.

כאן Saguru נכנסת לתמונה. מימון הקים אותה כדי לשנות את התפיסה הזו, ולסייע לארגונים לאחד את כל הנתונים ולאמץ תרבות מונחית דטה לרוחב כל מחלקות הארגון – לא רק ה-IT. את כל זה הוא מציע לעשות במינימום עלויות, עם זמן הגעה מהיר לשוק והחזר השקעה שאותו הוא מכנה "יוצא דופן".

Saguru מייצגת באופן בלעדי בישראל שתי חברות גלובליות הממנפות את הטכנולוגיה ואת הידע הקיימים בארגון, מפשטות באופן משמעותי את כל האספקטים הקשורים לניהול וגישה לכל הנתונים, ומייצרות דמוקרטיזציה של הדטה לרוחב הארגון.

DOMO

אחת מאותן חברות היא DOMO, שעם יותר מ-550 קונקטורים, מאפשרת ריכוז של כל הדטה העסקי-ארגוני מכל מקורות המידע ב-Data Lake אחד, בענן. מימון ציין ש-"לא מדובר בפתרון BI סטנדרטי, אלא בפלטפורמת ניהול עסקי המאפשרת שיתוף נתונים, מידע וידע, ומספקת, בין השאר, יכולות נרחבות בתחומי האנליטיקה, מדעי הנתונים, ה-ויזואליזציה, הדשבורדים, DW בענן, Embed BI ,Social BI, פיתוח אפליקציות וניהול פרויקטים מבוססי דטה".

על לקוחות החברה נמנים אלפי ארגונים, כמו eBay, סיסקו, מאסטרקארד ונשיונל ג'יאוגרפיק. כמו כן, יש לחברה לקוחות בישראל: B144 של בזקGO, חברת האחסון Infinidat, והפעילות של לוריאל בארץ.

Denodo

החברה השנייה שאותה Saguru מייצגת בישראל היא Denodo, שעוסקת בתחום וירטואליזציית הנתונים. החברה צוינה בדו"ח פורסטר ל-2018 כמובילה בתחום ה-Big Data Fabric, שעוסק בכל האספקטים הקשורים לניהול נתונים בסביבות עתירות דטה.

"הפתרון של Denodo ייחודי, מקיף ולוקח בחשבון את כל אתגרי הניהול והשימוש בדטה. הוא מאפשר לחסוך זמן וכסף רב בחיבור כל מקורות המידע שבהם נמצאים הנתונים של הלקוח למקום וירטואלי אחד, ללא העברת נתונים, ותוך שימור ושימוש בהשקעות שאותן ביצע הארגון במערכת ה-Datawarehouse הקיימת שלו", ציין מימון. לדבריו, המשמעות העסקית של זה היא "קיצור משמעותי בזמן ההגעה לשוק וחסכון עצום, הנובע מקיצור תהליכיETL מחודשים ושבועות לימים בודדים. כל זאת נעשה ללא העברת נתונים, בלי שכפול סביבות ולצד שיפור באבטחת המידע, ב-Governance , בביצועים, בתקשורת העסקית ועוד".

בין לקוחות החברה נמנות חברות גדולות כמו לוג'יטק, אוטודסק ו-וודפון.

לסיכום, העיד מימון על החברה שהקים כי ״כמי שהוביל עשרות פרויקטים ותהליכים עסקיים להצלחה עם ניסיון רב במערכות IT מורכבות ושיווק דיגיטלי, אני מאמין של-Saguru ולשותפיה הטכנולוגיים והעסקיים יש את הכלים, הידע והניסיון הנדרשים בכדי לקדם תרבות עסקי-ארגונית מונחית דטה, שתייצר חוויית לקוח פרסונלית אמיתית".

בא לבקר במאורת הנמר: יניב ברק, iGroup

באחרונה בא לבקר במאורת הנמר יניב ברק, מנכ"ל קבוצת iGroup.

ברק סיפר לי שקבוצת iGroup מתמחה בהקמה ובניהול של מועדוני לקוחות ותכניות נאמנות דיגיטליות ומותאמות אישית. זאת, כולל מחקר שוק ומיפוי מתחרים בארץ ובעולם, בניית אסטרטגיה, אפיון, פיתוח, תפעול שוטף (סחר, שירות לקוחות, הנהלת חשבונות ושיווק), פיתוח עסקי, BI ואנליזה. בין לקוחות החברה נמנות חברות מתחומים שונים: חברת אשראי, חברת דלק, קבוצת קניונים, קבוצות רכב, קמעונאים, iStudent (מועדון הסטודנטים הגדול ביותר בישראל), איגוד ספורט ועוד.

כמו כן, הוא שיתף אותי בעלייה משמעותית במספר החברות המובילות, בעולם ובישראל, המפעילות תכניות נאמנות כחלק מהאסטרטגיה השיווקית ארוכת הטווח של הארגון.

כפועל יוצא, חברות רבות בישראל החלו בשנים האחרונות לאמץ את מודל הנקודות (Rewards), שנהוג בעולם. ברק אמר כי "כמעט כל אחד מאתנו צובר נקודות ביום יום: בחברות האשראי, ברכישת כרטיסי טיסה, בבתי מלון, בתדלוק, ברכישת פריטי אופנה ועוד. מודל הנקודות הוא מודל שבו לקוח יכול לצבור ערך מסוים – נקודות, כוכבים וכדומה – עבור ביצוע פעולות או קידום ערכים שהחברה המפעילה את התכנית מעוניינת לעודד. בדרך כלל, מבחינת מיתוג, נהוג להצמיד לנקודות של כל חברה ערך ושם. לדוגמה, נקודות הנוסע המתמיד, Bucks Starbucks של רשת סטארבאקס העולמית וכדומה".

"למודל הנקודות יתרונות רבים עבור החברה המפעילה אותם", הוסיף. "בין היתר: לגרום לרוכש לחזור פעם נוספת באמצעות יצירת תמריץ לקנייה הבאה; סבירות היעדר מימוש – Non-show. מחקרים מצביעים על שיעורי Non-show גבוהים מאוד, כאשר הגבוהים ביותר הם בדרך כלל אצל חברות שבהן המוצרים/השירותים יקרים באופן יחסי. לדוגמה, חברות תעופה; שמירה על ערכי המותג – שכן שיווקית עדיף להעניק ערך נצבר של 10% מאשר להוריד בקנייה הנוכחית על מוצר זה 10%".

האם הכל ורוד לחברות המפעילות מודל Rewards?
"לא בדיוק. כאשר צרכן רכש מוצרים וצבר נקודות, מאחורי הקלעים, בספרים החשבונאיים של החברה, נרשמה התחייבות פיננסית בערך מסוים כלפי הצרכן בערך קבוע מראש, שמגלם את העלות של הנקודות עבור החברה. חלק מהחברות מאפשרות לצבור נקודות למשך מספר שנים, אך אנחנו נתקלים באחרונה גם במצבים שבהם הנקודות נמחקות מחשבוננו מהר מאוד. הנחת המוצא היא שמגבלה זו נובעת מהרצון של החברה לייצר ודאות חשבונאית ולתמרץ לקוח לשוב במהרה לביצוע רכישה נוספת. עם זאת, לעתים אנחנו נתקלים במצבים אבסורדיים בהקשר זה – כך, לדוגמה, פז, שמפעילה את תכנית הנאמנות של Yellow, שהושקה באחרונה, מוחקת לחבריה את הנקודות בסוף כל רבעון קלנדרי. משמע, אם במקרה צברתם נקודות ב-31 במרץ, למחרת, ב-1 באפריל, חשבונכם יתאפס ולמעשה הנקודות יהפכו לחסרות ערך לחלוטין".

"בבחינת המגמה בעולם, נראה ללא ספק בשנים הקרובות תכניות נוספות קמות בישראל", סיכם ברק. "הסבירות הגבוהה ביותר היא לתכניות של גופים גדולים או לכאלה שמאגדות מספר גופים ביחד. תכנית נאמנות היא מזמן כבר מעבר לסלוגן, אלא פעילות אסטרטגית, שפירותיה הולכים וגדלים במהלך הזמן".

באו לבקר במאורת הנמר: מייסדי Together

באחרונה באו לבקר במאורת הנמר: אלעד שמש, מנכ"ל Together, שוקי כהן שרת, יו"ר החברה, ולירן פלג, דירקטור בה.

אורחיי סיפרו לי ש-Together הינה פלטפורמת השקעות המונים מבוססות הון, שבאוגוסט האחרון קיבלה את רישיון רשות ניירות ערך לפעול כרכז הצעה. החברה בנתה מודל שמנגיש לציבור השקעות ומצמצם את הסיכון המגולם בתחום.

Together הוקמה על רקע ההבנה שעולם מימון ההמונים מבוסס ההון לחברות ולמיזמים הוא הערוץ הפיננסי הצומח ביותר בתחום מימון חברות. התחום זכה לתאוצה משמעותית בשנים האחרונות, בין היתר בזכות ההתפתחות הכלכלית והטכנולוגית, מצב מאקרו כלכלי מתמשך בעולם המערבי של ריביות נמוכות ושינויי חקיקה במדינות רבות, המאפשרים למשקיעים קטנים רבים להשקיע במיזמים בתחילת דרכם בתמורה למניות בחברות שקיבלו את כספם.

על מנת להעניק לציבור המשקיעים מידה רבה של ביטחון בהשקעתם, הוחלט ב-Together להקים צוות יועצים בכירים ומנטורים, ולכרות שיתופי פעולה אסטרטגיים עם גופים כמו פירמת הייעוץ הכלכלי דלויט, שתפקידם לייעץ לחלק מהמיזמים המגייסים באמצעות החברה. בחברה מדגישים כי פאנל היועצים לא יבצע בדיקות נאותות אלא יצביע על המיזמים בעלי הפוטנציאל, תוך מתן ליווי וייעוץ.

מי ומי מאחורי החברה?

בין הבכירים שגייסו אנשי Together לפאנל המייעץ: אלוף (מיל') עוזי מוסקוביץ', שכיהן כראש אגף התקשוב בצה"ל; רו"ח איריס שטרק, מבכירות רואות החשבון בישראל, שתשמש גם כדירקטורית עצמאית; פרופ' אהוד רענני, מנהל מערך ניתוחי הלב במרכז הרפואי שיבא בתל השומר; ודורון ליבשטיין, לשעבר סמנכ"ל בכיר במיקרוסופט אירופה. כמו כן, מלווים את החברה עו"ד ד"ר נמרוד קוזלובסקי ועו"ד אפרת צור, שותפים במשרד הרצוג פוקס נאמן.

Together הוקמה על ידי קבוצת יזמים בעלי רקע וניסיון רב בתחומי ההיי-טק, הפיננסים והשיווק: רו"ח כהן שרת, ממייסדי החברה וכאמור, יו"ר הדירקטוריון, מומחה בתחומי הפיננסים וההיי-טק ואף לקח חלק בגיבוש התקנות למימון ההמונים. בעבר ניהל כהן שרת את קבוצת החממות מעיין ונצ'רס, שעסקה בהשקעות בהיי-טק; שמש, המשמש גם כמנכ"ל החברה, הינו מומחה לאסטרטגיה ופיננסים בתחום ההשקעות, שליווה בשנים האחרונות שורה ארוכה של גיוסי הון למיזמים בארץ ובחו"ל; פלג, דירקטור וממייסדי Together, שמנהל את בסט טריידר, שעוסקת בשיווק שירותי מסחר בשוק ההון; וליאור אלקן, מנהל השקעות טכנולוגי בכיר, יוצא קרן הון-הסיכון גלילות קפיטל. כמנהל שיווק ופיתוח עסקי משמש אלון אוסטרוביצקי, שבתפקידו האחרון ניהל מערכי גיוסי הון בעולמות החדשנות והנדל"ן באירופה.

לדברי כהן שרת, "העבודה מול סטארט-אפים במסגרת ניהול קבוצת החממות הטכנולוגיות חשפה בפניי את הקושי האמיתי של החברות, ובכללן חברות מצוינות, לגייס כספים. זאת, למרות היותנו מדינה מובילה בהיי-טק העולמי, ועל אף רצונם של משקיעים רבים לקחת חלק בהצלחת ההיי-טק הישראלי ולהשקיע חלק מכספם בהשקעות אטרקטיביות כאן. עובדה זו הובילה אותי לחקור לעומק את עולם השקעות ההמונים מבוסס ההון, שבשנים האחרונות הציג הצלחה פנומנלית במדינות המערביות המובילות".

שמש הסביר כי החברה שקדה על "פיתוח פלטפורמה מקצועית שמנגישה לציבור השקעות אטרקטיביות שהיו עד היום חסומות בפניו. ההון שבידי הציבור הישראלי גדול יותר מההון של הקרנות. המודל שלנו פותח בפני הציבור אפשרויות ייחודיות להשקעה, ללא צורך בהון רב מאוד, ומנגד מאפשר לחברות פורצות דרך להגשים את חזונן".

חברה המעוניינת לגייס באמצעות Together, לאחר שעברה את וועדת ההשקעות של החברה, נבחנת גם על ידי חבר, אחד או יותר, בפאנל הבכירים שאנשיה הרכיבו. כיום מגייסים באמצעות הפלטפורמה מספר מיזמים, בהם UPnRIDE, שפיתח כיסא גלגלים שמסייע למשותקים ומוגבלי תנועה לנוע בעמידה בכל מקום, ו-CardiacSense – שעון יד חכם, מציל חיים, המספק ניטור רציף של מערכת הלב ולחץ הדם של המשתמש.

באו לבקר במאורת הנמר: פליקס גורפינקל והדס גרשנבל, מר ישראל

באחרונה הגיעו לבקר במאורת הנמר פליקס גורפינקל, סמנכ"ל הפרויקטים של מר ישראל מקבוצת מר, והדס גרשנבל, מנהלת המכירות לערים חכמות במגזר הציבורי במר ישראל.

קבוצת מר היא חברה ותיקה בשוק הישראלי, והיא מתמחה בפרויקטי ערים חכמות ותקשורת. את הפעילות בארץ מנהל ב-2.5 השנים האחרונות משה צמיר, מנכ"ל מר ישראל.

גורפינקל וגרשנבל הגיעו אליי יום אחרי השקת נמל התעופה רמון שבסמוך לאילת – פרויקט שמר לקחה בו חלק. הם סיפרו לי על שורה של פרויקטים שבהם החברה משתתפת, בהם בנמל התעופה החדש ופרויקט העיר החכמה של עיריית תל אביב-יפו.

מה עם ארגונים יותר קטנים, או חברות שרוצות להיכנס לבניין חדש או להקים קמפוס חדש?
גורפינקל: "כשאנחנו מקימים רשתות תקשורת עבור חברות, אנחנו מתבססים על ניסיון, יכולות וטכנולוגיות שהשתמשנו בהם בפרויקטי תקשורת מחוץ למבנים. בין היתר, אנחנו בונים דטה סנטרים ומקימים רשתות תקשורת קוויות, אופטיות ואלחוטיות בתוך קמפוסים ומבנים – מעל או מתחת לאדמה, עבור ארגונים גדולים ובינוניים. לדוגמה, הקמנו, בפרויקט מיוחד, דטה סנטר בחניון בית החולים רמב"ם בחיפה, כדי להגן עליו בזמני חירום. פרויקטים אחרים שביצענו בישראל היו באצטדיון נתניה, שם הקמנו את כל מערכות המתח הנמוך, ובנמל אשדוד, שבו אנחנו משדרגים בעצם ימים אלה את מערכת הניהול".

גרשנבל: "כשחברות או גופים ציבוריים מקימים משרדים או קמפוסים חדשים, הגישה כיום היא שהקמפוס יהיה חכם בכל המובנים. החברות נתקלות בצורך להקים תשתיות תקשורת יציבות ואמינות, שייפרסו בכל רחבי הקמפוס ויאפשרו לחברה להשתמש בהן לצרכי תקשורת, כגון טלפוניה, תקשורת ואינטרנט. אנחנו תופרים לחברה את הפתרון שמותאם לה ספציפית מסך כל החלקים שהיא צריכה. אנחנו יודעים לתכנן, להקים ולפרוס את כל החלקים האלה כדי שיתפקדו בצורה מושלמת, כולל פריסה וניהול של סנסורים ואינטרנט של הדברים בבניינים, דטה סנטרים, פתרונות אבטחת מידע ואבטחה פיזית, ובניינים חכמים, המייצרים חסכון באנרגיה ובהוצאות על אנרגיה".

שאלתי אותם על מערכת ששמעתי עליה מכמה חברים טובים שלי בתעשייה – Smart-M. גורפינקל: "זוהי מערכת לניהול ערים חכמות ובניינים וקמפוסים חכמים. המערכת מאפשרת לצוות הניהול לקבל תובנות תפעוליות לטווח הקצר ולגזור תובנות אסטרטגיות לטווח הארוך בנתוני ביג דטה. בסופו של דבר, לא רק ערים חכמות צריכות ניהול, אלא גם בניינים וקמפוסים חכמים, ובעצם אין הבדל מאוד גדול ביניהם, כי שניהם כוללים מספר גדול מאוד של חלקים ורכיבים שצריכים לתפקד יחד ולספק תובנות ניהוליות ותפעוליות. בבניין חכם יש הרבה חיישנים שניהול חכם שלהם עוזר לייצר חסכון ויעילות, ונותן תובנות לתפעול אפקטיבי של הבניין".

גרשנבל אמר ש-"למשל, אם נציב חיישן בחדר עם מזגן הוא ידאג להתריע למערכת במקרה שהחדר ריק, והמערכת תעצור את אספקת החשמל למזגן ובכך תכבה אותו. כמו כן, התקנת חיישנים תת רצפתיים בבית דיור מוגן על מנת שיתריעו במידה שמישהו נפל ושרוע על הרצפה כדי שצוות המוסד יוכל להגיע לטפל בו. הפרסונליזציה וההתאמה לצרכים של כל בניין ושל כל חברה – זה מה שעושה את ההבדל וזה הערך המוסף של ניהול אפקטיבי של תשתיות תקשורת וביג דטה בתוך מבנים ומחוצה להם, גם בשביל החברה וגם עבור האנשים שנמצאים בבניין", סיכמה גרשנבל.