באו לבקר במאורת הנמר: גבריאלה שלמה ושירי טסמן שרעבי, אלעד מערכות

בשבוע האחרון נהניתי מביקורן במאורת הנמר של שתי סמנכ"ליות מאחת החברות הוותיקות, שבולטות בתחום מעורבות הלקוח בישראל: גבריאלה שלמה, סמנכ"לית מכירות, ושירי טסמן שרעבי, סמנכ"לית שיווק באלעד מערכות.

בעולם שמשתנה בקצב מהיר, המשמעות העסקית של הכרת צרכי הלקוח, שמירה וחיזוק הקשר עם הלקוחות, כמו גם התאמת הצעת ערך פרסונלית, יחד עם היכולת לאפשר ללקוח לפנות לחברות מכל מקום, בכל זמן ובכל ערוץ שיבחרו – כל אלה משנים את כללי המשחק ומשמעותיים להצלחת החברה.

פתרון הוליסטי

השתיים סיפרו לי כי אלעד מערכות בנתה תפיסת פתרון 360 מעלות סביב עולמות מעורבות הלקוח (ה-Customer Engagement), ולדבריהן מציעה ראיית לקוח מלאה והוליסטית, המשלבת כלי CRM, רב ערוציות, דיגיטל, חוויית משתמש (UX), ממשק משתמש (UI) ואי-קומרס.

שלמה ציינה כי "הלקוחות שלנו מעוניינים בתפיסת פתרון מלאה, שמגיעה מהבנת צרכי הלקוחות שלהם ושאינה מוכוונת פתרון טכנולוגי זה או אחר. אנחנו, באלעד, יודעים לנתח מהי חוויית הלקוח האופטימלית שכל ארגון מבקש להעניק ללקוחותיו ובונים עבורו פתרון עסקי בעל ערך, שמותאם לזירה הדיגיטלית בה נמצא הלקוח ולצרכים ולמקום בו נמצאים לקוחותיו".

כשביקשתי מהן לפרט המשיכה שלמה וסיפרה: "ברזומה של אלעד מערכות יש יותר מ-150 פרויקטים מוצלחים בתחום ה-CRM, רובם פרויקטים גדולים ומורכבים בגופים דוגמת כביש 6, ישראכרט, בנק דיסקונט, משרד החינוך ופרטנר. יש לנו 200 מומחי CRM ו-150 מומחי דיגיטל, שיודעים לבנות את תפיסת הפתרון מתוך הצורך של הלקוחות של לקוחותינו, תוך התאמה של חוויית לקוח ייחודית ומותאמת לעולמות הוורטיקליים שבהם אלה פועלים. המומחים שלנו מלווים את הלקוחות בבניית המסע עבור לקוחותיהם: תכנון אסטרטגי, פיתוח פתרון ויישומו בערוצים הדיגיטליים השונים, אפליקציות, אזורים אישיים, אתרי אינטרנט, פורטלים פנימיים ואי-קומרס".

טסמן שרעבי אמרה ש-"במסגרת הניסיון שצברנו בפרויקטים בתחום ה-CRM זיהינו שלושה צרכים עיקריים החוזרים על עצמם בכל פרויקט שכזה: הלקוחות מבקשים להפחית את העומס במוקדי שירות הלקוחות, להעלות את רמת השירות ולספק מענה רציף. על בסיס שלושת הפרמטרים האלה פיתחנו את SimpleChat – מערכת רב ערוצית, המבוססת על גישת רב הערוציות (Omnichannel). גישה זו מאפשרת ללקוחות לפנות לחברות במגוון ערוצים כגון: צ'ט, נציג בוט, נציג לייב, פוסט בפייסבוק, פייסבוק מסנג'ר, סמס, ווטסאפ או באמצעות אתר החברה. הפתרון מאפשר גם להעביר מסמכים וטפסים באופן מקוון ומאובטח, בהתאמה לתקני איכות הגבוהים ביותר, כולל שילוב חתימה דיגיטלית".

היא הוסיפה כי "בשעה שארגונים רבים מתמודדים עם אתגר העברת השירותים לזירה הדיגיטלית, בעזרת פתרון SimpleChat אנחנו ערוכים לתת מענה דיגיטלי בזמן קצר מאוד. הלקוחות מאמצים את השירות הדיגיטלי בצורה אינטואיטיבית ומהירה, שחוסכת להם בהוצאות, והתוצאות מדברות בעד עצמן: הסתה משמעותית של תקשורת מסורתית לזירה הדיגיטלית ועלייה מידית ברמת שביעות רצון הלקוחות".

שותפות עם מיקרוסופט

במהלך השיחה הנעימה הזכירה שלמה את השותפות הוותיקה של אלעד עם מיקרוסופט. "אלעד שותפת זהב של מיקרוסופט במשך שבע שנים ומשווקת את Dynamics – פתרון ה-CRM שלה. באחרונה חגגנו את השותפות באירוע מיוחד ליועצי מיקרוסופט ואלעד, המשלבים את הפתרונות שלה במענה ללקוחות".

האורחות שלי ציינו בנוסף שאלעד מרחיבה כל העת את האקו-סיסטם שלה באמצעות שיח עם שותפים חדשים בעולמות ה-UX/UI והאי-קומרס, ומחפשים תחומי פעילות חדשים, שיתרמו לחוויית לקוח טובה יותר. זאת, מתוך ראייה תמידית של צרכי הלקוח והחוויה שהם מבקשים לתת ללקוחותיהם.

בא לבקר במאורת הנמר: יוסי בן אשר

באחרונה בא לבקר במאורת הנמר יוסי בן אשר, בעל ניסיון עשיר בתחומי ההיי-טק, שעוסק כיום בתחומים קצת אחרים ומעניינים במיוחד. הפרטים – בפסקאות הבאות. אבל קודם לכן, הוא סיפר לי כיצד פורטל אנשים ומחשבים ליווה אותו במהלך דרכו המקצועית בעולם המחשוב וההיי-טק – בתקופה שבה ניהל מוצרים ב-TTI Telecom, כשהוביל את מערך השיחות והמבצעים בבזק וכשניהל בסטארט-אפים.

"המילה מחשבים בשם אנשים ומחשבים הייתה מילת הקשר שחיברה אותי לפורטל", אמר. אלא שהפעם, בביקור הנוכחי של בן אשר במאורתי, התמקדנו באנשים ובממשק בין האנשים למחשבים.

הממשק האנושי והרגשי בין האדם לטכנולוגיה

בן אשר הגיע למאורה כדי לשתף אותו בתכנים המעסיקים אותו בשנים האחרונות, ובעיקר הממשק האנושי והרגשי בין האדם לטכנולוגיה. הוא סיפר לי שמחקרים מהשנים האחרונות מראים שדווקא בממשק שבין מנהלים ועובדים למרחב הטכנולוגי קיימת ההזדמנות האישית והאנושית המשליכה על העשייה בארגון. הוא ציטט את החוקר ויקטור פרנקל, שכתב כי "בין הגירוי לתגובה יש מרווח, ובמרווח הזה טמון הכוח שלנו לבחור תגובה. בתגובה שלנו מונחים הצמיחה והחופש שלנו".

לדברי בן אשר, "העובדים בימינו פוגשים עולם עבודה שרובו מבוסס על טכנולוגיות המתפתחות ללא הפסקה. התמה היא: מי שעוצר מפסיד. זה מביא את המנהלים והעובדים לחוות עולם עם מאפיינים של לחץ, עומס וחוסר ודאות. מערכות המחשוב והטכנולוגיה מאיצות בנו, העובדים והמנהלים, להתמודד עם אתגרים שהאנושות לא הכירה". הוא ציטט מחקרים מארצות הברית, שמראים שבעיות בריאות הנפש בעבודה – לחץ, שחיקה, היעדרויות, ימי מחלה, חוסר מחויבות ואבטלה סמויה – עולות לארגונים בין 400 ל-600 מיליארד דולר בשנה. מדובר בנתון גבוה לכל הדעות. עוד נתון מטריד מצוי בסקר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפורסם באחרונה: 47% מהמועסקים בישראל חווים מתח או לחץ נפשי בעבודתם, כאשר מנכ״לים ומנהלים בכלל חשופים לרמות גבוהות יותר של סטרס – 62%.

"כל אלה מעלים את הצורך ביצירת כלים חדשים ומהפכניים לפיתוח של אינטליגנציה רגשית; במיינדפולנס – שיפור היכולת שלנו להיות נוכחים כאן ועכשיו, מה שהוכח בלמעלה מ-4,000 מחקרים מדעיים; במודעות עצמית; בניהול עצמי; ובטיפוח המוטיבציה תוך חיבור לתורות ניהול מתקדמות כמו אג'ייל; וכל זאת, כדי להפוך את מקום העבודה לזירת התרחשות שבה מונחת הזדמנות ליצירה של תשתית רגשית ואנושית של האדם – ה-'אנשים' (עוד לפני היותו מנהל או עובד, שזה ה-'מחשבים'). כלים המסייעים בהפחתה של לחץ ושחיקה, בהתמודדות עם שינויים מהירים ומשימות רבות בו זמנית (מולטי טסקינג), ניהול ישיבות בצורה ממוקדת, שינוי דפוסים אוטומטיים לא מועילים והובלה ממקום אמפתי וחומל, כדי לסייע לכל דרגי הניהול. הדבר יסייע לאנשי הניהול הבכיר להתמודד עם עומס המידע והלחץ ולטפח שיתופי פעולה, למהנדסים הנדרשים לריכוז ממוקד, למנהלים בדרגים השונים שנדרשים לתפקד בסביבה שבה יש מרכיבים רבים, ולאנשי שירות ומכירות המבקשים להתמודד עם לקוחות רבים ולחץ תוך ויסות רגשי", אמר בן אשר.

הוא ציין כי בשנה האחרונה הוא הוכשר ללמד את תכנית הדגל בנושא, שפותחה במעבדות גוגל. "זוהי אחת התכניות המובילות בעולם הניהול. בגוגל הבינו את החשיבות שיש בממשק הזה שבין אנשים למחשבים", ציין.

חינוך, חינוך, חינוך

בן אשר סיים את פגישתנו בכמה מילים על עולם החינוך, ששם מונח העתיד של ילדינו: "כמי שהיה בשנים האחרונות חבר הנהלה במכללה הגדולה בישראל להוראה, יזמתי והייתי שותף בהקמה של מרכז פורץ דרך ברמה עולמית, בו שותפים עשרות רבות של מרצים, שמטרתו לשלב מודעות ונוכחות בפדגוגיה ובחינוך, לתת למנהלים ולמורים כלים להתמודד עם 'הרעש', ועם האלימות המילולית והפיזית בבתי הספר. בנוסף, אני משמש כ-Coordinator של קונסורציום מוסדות אקדמיים מובילים בארץ ובחו"ל, המפתחים פרקטיקות של אמפתיה, מנהיגות מודעת ומיינדפולנס למערכות הבריאות והחינוך בארץ ובעולם".

לסיום אמר בן אשר כי "רוב העיסוק שלי כיום הוא לעזור למנהלים ועובדים באמצעות תרגול, הטמעה ותיווך של התיאוריות והמחקרים המדעיים המובילים מעולם מדעי הנוירולוגיה וחקר המוח, כדי לטפח את המחויבות של המנהלים לארגון, להפחית נשירה, לסייע בעבודת צוות ולחזק את יכולת המנהלים להתמודד עם אתגרים, תוך פיתוח חוסן נפשי".

בדרכים עם טום אקסבי, מנכ"ל CloudHealth by VMware

CloudHealth by VMware היא חברת תוכנה, מבוססת פתרון SAAS , הנחשבת על פי אנליסטים לחברה המובילה בשוק פתרונות התוכנה לניהול תשתית הענן, עבור לקוחות הנשענים על תשתיות הענן הציבורי (של שלושת הספקיות העיקריות – AWS של אמזון, AZURE של מיקרוסופט ו GCP של גוגל).

CloudHealth Technologies, שהחלה את דרכה בבוסטון, כסטארט-אפ קטן ב 2012, גייסה במהלך חמש שנות פעילותה העצמאית כ 85 מיליון דולר, בין היתר מקרנות הון סיכון מובילות בעמק הסיליקון (דוגמאת קליינר פרקינס) – נרכשה בשלהי השנה שעברה על ידי VMware, כחלק מהאסטרטגיה של החברה להרחיב את פעילותה סביב תשתיות הענן הציבורי (דוגמאת שיתוף הפעולה המתוקשר לאחרונה סביב VMware on AWS).

ל-CloudHealth למעלה מ 4,000 לקוחות ברחבי העולם והיא מנהלת למעלה מ 5 וחצי מיליארד דולר בשנה, של צריכה בענן הציבורי, עבור לקוחותיה.

CloudHealth פעילה בארץ מזה כשנתיים והסניף המקומי משרת קרוב ל-600 לקוחות בישראל. יואב וילדר, המנהל את פעילות החברה בישראל, מספר שעיקר הכנסות הסניף הישראלי מקורן במערך מפותח של שותפים, הכולל מגוון חברות, מהמובילות בשוק המחשוב בישראל ביניהן: מטריקס, מלם-תים, אמת מחשוב, יעל תוכנה, קבוצת סלע ועוד, כמו גם חברות נישה, המובילות את תחום הענן הציבורי בארץ ובעולם כגון: AllCloud ו-DoIT International.

מימין לשמאל: להב סביר CTO ב-ALLCLOUD, דני לברן, EVP SALES ALLCLOUD, רונית רובין – GM ALLCLOUD, אילן נמני – VP SALES TALDOR צילום: עצמי

מימין לשמאל: להב סביר CTO ב-ALLCLOUD, דני לברן, EVP SALES ALLCLOUD, רונית רובין – GM ALLCLOUD, אילן נמני – VP SALES TALDOR. צילום: עצמי

בשבוע שעבר הגיע ארצה לביקור קצר מבוסטון, טום אקסבי, מנכ"ל החברה, שמצא את הזמן בלוח הזמנים הצפוף שתוכנן לביקורו בישראל, גם להגיע לביקור במאורת הנמר, יחד עם וילדר.

אקסבי סיפר, בהתרגשות רבה יש לציין, על רשמיו מביקורו הראשון אי פעם בישראל, על האנשים, המקומות, התרשמותו ממידת הקדמה של התעשייה המקומית ובעיקר על השותפים של החברה בישראל, שבחכמתם, תעוזתם ויכולתם למתוח את גבולות פתרונות הפלטפורמה עד לקצוות – בעצם מסייעים ביום יום לשיפור ולעיצוב המוצר והשירות.

כמו כן, עוד באותו השבוע הוזמנתי להשתתף כאורח של כבוד בערב הבכירים לשותפי CloudHealth בישראל, שנערך  במתחם "חדר פרטי" בדרום תל אביב. לצד אקסבי, שכיבד את האירוע בנוכחותו, וילדר ניצל את המעמד  להודות לשותפים המקומיים על העשייה בשנה שחלפה ולאחל המשך צמיחה גם בשנת העסקים 2019.

מימין לשמאל: סידני אפנר – מומחה פתרונות CHT בישראל, רן מימין מרואלי – אנליסט ענן ב-DOIT, נעם ארליך – CFO ב-DOIT. צילום: עצמי

מימין לשמאל: סידני אפנר – מומחה פתרונות CHT בישראל, רן מימין מרואלי – אנליסט ענן ב-DOIT, נעם ארליך – CFO ב-DOIT. צילום: עצמי

באירוע נכחו גם נציגים ממטה החברה בלונדון, אליו משתייכת האופרציה הישראלית –אנה ליטנר, מנהלת השיווק לאיזור EMEA וסמיר מהרה, מנהל תחום AZURE בחברה.

בנוסף, נכחו באירוע גם נציגת הסניף הישראלי של VMWare – קארן שליו, המנהלת מישראל את פעילות שותפי הענן בחלקים נרחבים של אירופה ותמר פינקל, האחראית על פעילות ה VMware on AWS בסניף.

באירוע חולקו אותות הוקרה לשותפים, אשר עמדו בסטנדרטים ובמבחני ההסמכה בשנה שחלפה.

את האירוע נעלה הרצאתו המרתקת של לובו וייזנר בנושא חדשנות והקשר שבין טכנולוגיה ועולם הרוקנרול.

Best Digital Awards: ראיון עם רונית פטר סמנכ"לית מימון ישיר

רונית פטר, סמנכ

נפגשנו עם פטר, סמנכ"לית הדיגיטל, הטכנו' ופיתוח המוצרים בחברה, המכהנת כחברה בצוות השיפוט, בכדי לשמוע על התכניות העתידיות של החברה בדיגיטל, לקראת אירוע Best Digital Awards

לקראת אירוע Best Digital Awards שיערך ב-2 באפריל בקמפוס של AWS שבעזריאלי שרונה בתל אביב נפגשתי עם רונית פטר, סמנכ"לית דיגיטל, טכנולוגיות ופיתוח מוצרים במימון ישיר וחברה בצוות השיפוט שבחר את המצטיינים באירוע ביישום טרנספורמציה דיגיטלית פורצת דרך בישראל.

מימון ישיר מעניקה הלוואות ללקוחות פרטיים עבור רכישת רכב, לרכישת מוצרים בבתי עסק, בפריסת תשלומים רחבה וכן למטרות רבות נוספות, בהיקפי פעילות של מיליארדי ₪ בשנה.

אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה/ צילום: יח"צ

אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה/ צילום: יח"צ

כיצד נראה המסע שעברה מימון ישיר בדרך ליישום טרנספורמציה דיגיטלית?

"מימון ישיר היא שחקן דיגיטלי טהור – Native Digital – כבר בהקמת החברה יצרנו תהליכים דיגיטליים פורצי דרך מול השותפים העסקיים שלנו בתהליכי C2B2B. בהמשך פיתחנו שיטות ותהליכים המותאמים להלוואות ישירות מול הלקוח (C2B), ביניהם האפשרות לנטילת הלוואה מקצה לקצה לרבות KYC, חיתום אוטומטי, מהלך מתקדם של Face recognition וחתימה דיגיטלית על הסכמי ההלוואה. כיום מרבית המשאבים מושקעים בהמשך ההאצה דיגיטלית בכל התהליכים בחברה".

מהם הצעדים הבאים הצפויים קדימה?

"העצמת כל הערוצים הדיגיטליים מקצה לקצה, כולל ערוצי גביה ושירות מבוססי בוט, התייעלות תפעולית – באמצעות RPA שכבר הושם בתהליכי בק-אופיס בפרק זמן קצר. אנחנו בעיצומו של מהלך החלפת מערכת הליבה שלנו לפלטפורמת Salesforce כאשר הסנונית הראשונה היא יישום מוצר חדשני ומורכב. עלינו לאוויר לאחרונה גם עם Marketing Cloud תוך בניית מסעות לקוח במטרה לטרגט את הלקוחות בצורה אופטימאלית".

מה היו המפתחות להצלחה בהיבט העסקי, הארגוני, התהליכי, היישומי?

"המפתח להצלחה מתחיל בגישה:  Disruptive Business Approach  כ-360 מעלות – בפיתוח מוצרים, במסע לקוח, בטכנולוגיה, בהתייחסות לעובדים , ניהול סיכוני אשראי ואף בהתנהלות הפיננסית. בפן הטכנולוגי: הקפדה על מעט מערכות, תוך הגדרת מערכת ה-CRM כמערכת הליבה כאשר הלקוח במרכז בצורה טבעית ומשמעותית. לא המערכת הפיננסית מוליכה אלא המערכת התהליכית סביב הקשר עם הלקוח – היא זו הנותנת את הטון. ההובלה של אגף מערכות מידע היא חזקה מאוד גם בהיבט הטכנולוגי וגם בהיבט העסקי, כאשר הנהגת האגף חיה את הביזנס לפרטי פרטים, מה שמאפשר לתרום ואף להניע את הצד העסקי".

היכן נכשלתם ומה למדתם?

"היו פרויקטים שבהם לא בצענו MVP ובוצעה השקעה גדולה מדי מוקדם מידי. למדנו מכך רבות: לחשוב Lean ולחשוב מה ה Minimum Value שבו נכון בכדי להתמקד. להכניס Agile למערכות ליבה הינו אתגר לא פשוט, אולם אין ספק כי לאור העובדה כי כבר אין טעם לבנות תכניות עבודה כפי שבנינו פעם – כי דינן כל הזמן להשתנות – החלטנו לשנות גם את האופן שבו אנו נערכים, מתכננים ומנהלים את תכניות העבודה, הפרויקטים ומהלכי היישום שלנו".

מה האסטרטגיה שלכם / כיצד אתם מנהלים חדשנות ?

"גם בנושא החדשנות מימון ישיר מנהלת תהליך רזה ומהיר ומכניסה בקלות רבה שיתופי פעולה עם חברות סטארטאפ. החברה מבצעת POC’s במגוון טכנולוגיות ומזמינה כל חברה שחושבת שיכולה להשתלב בפעילות שלנו לפנות אלינו. בנוסף, השקענו סכום גדול בקרן ויולה פינטק המשקיעה בסטרטאפים בתחום הפינטק".

מה האסטרטגיה שלכם בנושא הדטה ובינה מלאכותית? האם ניתן לכמת את ה Value לארגון? איך בדיוק?

"נושא המידע בתחום האשראי הינו קריטי ומשליך באופן ישיר על התוצאות העסקיות.
יש לנו באופן טבעי חוסר במידע על הלקוחות לעומת הבנקים, לכן היינו חייבים להשקיע בפיתוח עולמות איסוף וניתוח המידע , כגון: שימוש במידע מהרשת בכלל ורשתות חברתיות בפרט, פיתוח מודל סיכונים מתקדם בשילוב בינה מלאכותית".

במה השתנה המודל העסקי שלכם לאור הכניסה למימוש טרנספורמציה דיגיטלית? תוכלי לתת דוגמא יוצאת דופן למצב שבו המודל העסקי (או התהליך העסקי, או חווית הלקוח/ העובד) השתנה בצורה משמעותית לאור חדשנות טכנולוגית שהחלטתם למנף?

"המודל העסקי המרכזי נותר הכנסות ממכירה ישירה של הלוואות, בעקבות תהליך טרנספורמציה טכנולוגית נפתחה אפשרות למודלים עסקיים חדשים על בסיס Open Platform שפיתחנו לשיתופי פעולה עם גופים פיננסיים וכיום אנו מספקים שרות במספר שיתופי פעולה במתכונת Lending as a Service".

איפה תהיו בעוד שנתיים?

"בעוד שנתיים סל המוצרים של מימון ישיר יהיה עשיר יותר וגמיש לשינויים ושדרוגים. האקוסיסטם יהיה מבוסס Salesforce ועל כן יהיה פתוח לשיתופי פעולה עם עשרות גורמים עסקיים מהבנקאות, מדיה וחברות C2B מובילות במשק".

לפרטים והרשמה לאירוע לחצו כאן 

באה לבקר במאורת הנמר: ענת סתיו

ענת סתיו, חברה ותיקה, הגיעה השבוע לבקר אותי במאורתי. סתיו מסיימת בימים אלה את תפקידה כמנמ"רית מכבידנט ושוחחנו אודות האופציות לאתגר הבא שלה כמנמ"רית וכמנהלת פעילות עסקית בעולמות ה-IT.

נושא נוסף שעלה בשיחה הוא תפקיד המנמ"ר. "אני משווה את המנמ"ר למנצח על תזמורת שהוא גם מלחין", אמרה. "הוא מלחין את המנגינות – הפתרונות הטכנולוגיים המתאימים ליעדים העסקיים של הארגון, בוחר את חברי התזמורת – ספקי הפתרונות, ומנצח – אינטגרטור על הנגינה, או היישום. מעל הכל, מנמ"ר חייב להיות מנצח, וירטואוז, כדי להעניק למשתמשים חוויה טכנולוגית מתקדמת וחדשנית".

עוד שוחחנו על משולש ה-Win-Win-Win – ההצלחה המשותפת של יועץ, ספק ולקוח. סתיו, ששימשה בתפקידים בכירים בכל שלושת העולמות, ציינה כי "שרשרת הערך יכולה להיות רציפה ומשמעותית רק אם כל שלוש צלעות המשולש עובדות בהרמוניה ושותפות להשגת היעדים של הארגון. לשם כך, כל מי שמנהל צלע כזאת חייב להניח את האגו בצד ולתת ליכולת הבדלנית שלו לתת את החותם בעשייה".

הביקור שמנפץ את הדעות הקדומות על חרדים בהיי-טק – חלק ב'

מימין: כרמית סילם, מפיקת אירועים בכירה; ומנור טבשי, מנהלת השיווק של אמפרסנד. צילום: פלי הנמר

מעסיקים לא מעטים אוחזים בתפיסות שגויות על העסקתם של חרדים בענף, וביקור באמפרסנד בבני ברק מוכיח זאת ● מדובר במתחם עבודה שמאפשר להם להביא את יכולותיהם בעולם התורה לעולם החדשנות ● חלק א'

תעסוקת החרדים ומגזרים מודרים אחרים בהיי-טק היא סוגיה שנמצאת בזמן האחרון על סדר היום של חברות בענף, כמו גם של הממשלה וגופים נוספים. רבים מדברים גבוהה גבוהה על היכולות שלהם, התרומה שהם יכולים לתת לתעשייה והחשיבות של העסקתם לכלכלה הישראלית, אבל יש עדיין דעות קדומות, ולא מעטים נרתעים מלהעסיק אותם. אלא שאין לי ספק שמי שחרץ את דעתו על מגזר החרדים בהיי-טק ישנה אותה לאחר שיבקר במתחם העבודה המשותף אמפרסנד בבני ברק.

באחרונה ביקרתי בעצמי, לאחר שידוכו של אברהם מינס, מנכ"ל הרשות הביומטרית, במתחם החדשני בעיר הוותיקה (הוקמה לפני 95 שנים והוכרה כעיר לפני שבעה עשורים, כמניין שנותיה של המדינה), שנמצא במגדל קונקורד, בסמוך לפארק הירקון. הוא מאפשר ואף גורם למגיעים בשעריו לשבור מוסכמות ודעות קדומות – הן על המגזר החרדי והן על עולם התעסוקה. מתברר שיש לא מעט יזמים ויזמיות חרדים וחרדיות, שחוכמתם מעולם התורה מסייעת להם בעולם העבודה, בפרט במגזר הטכנולוגיה.

המתחם הושק לפני כחמישה חודשים, בברכת ראש העיר, חנוך זייברט; בנג'י זינגר, מנכ"ל WeWork ישראל; פרופ' אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי; ועדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל. מדובר במיזם של שני יזמים חרדים – משה (מוישי) פרידמן ואברימי וינגוט, אותו צמד שהקים לפני שלוש שנים את קמא-טק, על מנת לקדם את שילוב החרדים בהיי-טק הישראלי. 35 חברות היי-טק, מהגדולות בישראל, כבר לוקחות חלק בקואליציה שנבנתה סביב המיזם הזה. פרידמן סיפר שכשהוקמה קמא-טק היו חמישה מיזמים בלבד של חרדים וכיום כבר עומד מספרם על יותר מ-1,000, כשהקצב רק עולה.

מתחם אמפרסנד, שהוקם בהשקעה של כמה מיליוני דולרים, קיבל את אישור הרבנים, כך שגם המדקדקים ביותר יכולים להשתתף בו. בין המשקיעים בו ניתן למצוא את פרופ' אמנון שעשוע, צביקה לימון, גיגי לוי, ראול שטיין ומייקל שטיינהראט. הגופים שפרסו את חסותן על המיזם הם גוגל, פייסבוק ובנק לאומי. כיום עובדים במתחם מעל 100 יזמים ויש בו מקום להרבה יותר. באולמות הפתוחים יש הפרדה לפי דרישה בין נשים לגברים, וכן חדרים להשכרה.

יצוין שהמתחם הזה הוא לא הסוף, אלא רק ההתחלה: פרידמן ו-וינגוט מתכננים להקים שני מתחמים דומים נוספים.

מכונת הנספרסו עובדת היטב, בלי ניסים לרווחת העובדים והמבקרים באמפרסנד. צילום: פלי הנמר

מכונת הנספרסו עובדת היטב, בלי ניסים לרווחת העובדים והמבקרים באמפרסנד. צילום: פלי הנמר

כבר אמרו על ביבי שהוא בין היחידים שקרא את הפסוק "שונא מתנות יחיה" עד סופו ולא החסיר מילה, כלומר - הפסוק בשלמותו הוא "שונא מתנות יחיה רע". מטבעו של מקום כמו אמפרסנד הוא שאוהבים בו מתנות. כאן נצפה לוח דיגיטלי מתקדם מתנת סיסקו ישראל. צילום: פלי הנמר

כבר אמרו על ביבי שהוא בין היחידים שקרא את הפסוק "שונא מתנות יחיה" עד סופו ולא החסיר מילה, כלומר – הפסוק בשלמותו הוא "שונא מתנות יחיה רע". מטבעו של מקום כמו אמפרסנד הוא שאוהבים בו מתנות. כאן נצפה לוח דיגיטלי מתקדם מתנת סיסקו ישראל. צילום: פלי הנמר

יזמת באמפרסנד: עדי וייץ, מייסדת ומנכ"לית מטיילים בכיפה. צילום: פלי הנמר

יזמת באמפרסנד: עדי וייץ, מייסדת ומנכ"לית מטיילים בכיפה. צילום: פלי הנמר

יזמת נוספת: פייגי שטרן, מעצבת דיגיטל. צילום: פלי הנמר

יזמת נוספת: פייגי שטרן, מעצבת דיגיטל. צילום: פלי הנמר

עוד יזמת: ריקי גוטמן, יועצת שיווק. צילום: פלי הנמר

עוד יזמת: ריקי גוטמן, יועצת שיווק. צילום: פלי הנמר

קבלו את בתיה אליצור, מומחית שיווק ודיגיטל. צילום: פלי הנמר

קבלו את בתיה אליצור, מומחית שיווק ודיגיטל. צילום: פלי הנמר

לחלק א' לחצו כאן.

הביקור שמנפץ את הדעות הקדומות על חרדים בהיי-טק

מעסיקים לא מעטים אוחזים בתפיסות שגויות על העסקתם של חרדים בענף, וביקור באמפרסנד בבני ברק מוכיח זאת ● מדובר במתחם עבודה שמאפשר להם להביא את יכולותיהם בעולם התורה לעולם החדשנות ● חלק א'

תעסוקת החרדים ומגזרים מודרים אחרים בהיי-טק היא סוגיה שנמצאת בזמן האחרון על סדר היום של חברות בענף, כמו גם של הממשלה וגופים נוספים. רבים מדברים גבוהה גבוהה על היכולות שלהם, התרומה שהם יכולים לתת לתעשייה והחשיבות של העסקתם לכלכלה הישראלית, אבל יש עדיין דעות קדומות, ולא מעטים נרתעים מלהעסיק אותם. אלא שאין לי ספק שמי שחרץ את דעתו על מגזר החרדים בהיי-טק ישנה אותה לאחר שיבקר במתחם העבודה המשותף אמפרסנד בבני ברק.

באחרונה ביקרתי בעצמי, לאחר שידוכו של אברהם מינס, מנכ"ל הרשות הביומטרית, במתחם החדשני בעיר הוותיקה (הוקמה לפני 95 שנים והוכרה כעיר לפני שבעה עשורים, כמניין שנותיה של המדינה), שנמצא במגדל קונקורד, בסמוך לפארק הירקון. הוא מאפשר ואף גורם למגיעים בשעריו לשבור מוסכמות ודעות קדומות – הן על המגזר החרדי והן על עולם התעסוקה. מתברר שיש לא מעט יזמים ויזמיות חרדים וחרדיות, שחוכמתם מעולם התורה מסייעת להם בעולם העבודה, בפרט במגזר הטכנולוגיה.

המתחם הושק לפני כחמישה חודשים, בברכת ראש העיר, חנוך זייברט; בנג'י זינגר, מנכ"ל WeWork ישראל; פרופ' אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי; ועדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל. מדובר במיזם של שני יזמים חרדים – משה (מוישי) פרידמן ואברימי וינגוט, אותו צמד שהקים לפני שלוש שנים את קמא-טק, על מנת לקדם את שילוב החרדים בהיי-טק הישראלי. 35 חברות היי-טק, מהגדולות בישראל, כבר לוקחות חלק בקואליציה שנבנתה סביב המיזם הזה. פרידמן סיפר שכשהוקמה קמא-טק היו חמישה מיזמים בלבד של חרדים וכיום כבר עומד מספרם על יותר מ-1,000, כשהקצב רק עולה.

מתחם אמפרסנד, שהוקם בהשקעה של כמה מיליוני דולרים, קיבל את אישור הרבנים, כך שגם המדקדקים ביותר יכולים להשתתף בו. בין המשקיעים בו ניתן למצוא את פרופ' אמנון שעשוע, צביקה לימון, גיגי לוי, ראול שטיין ומייקל שטיינהראט. הגופים שפרסו את חסותן על המיזם הם גוגל, פייסבוק ובנק לאומי. כיום עובדים במתחם מעל 100 יזמים ויש בו מקום להרבה יותר. באולמות הפתוחים יש הפרדה לפי דרישה בין נשים לגברים, וכן חדרים להשכרה.

יצוין שהמתחם הזה הוא לא הסוף, אלא רק ההתחלה: פרידמן ו-וינגוט מתכננים להקים שני מתחמים דומים נוספים.

מגדל קונקורד בן 19 הקומות, שבו ממוקם המתחם של אמפרסנד. צילום: פלי הנמר

מגדל קונקורד בן 19 הקומות, שבו ממוקם המתחם של אמפרסנד. צילום: פלי הנמר

מוישי פרידמן (משמאל) ואברהם מינס. צילום: פלי הנמר

מוישי פרידמן (משמאל) ואברהם מינס. צילום: פלי הנמר

צחי שאשא, סטארט-אפיסט והבעלים של סוכנות השיווק הדיגיטלי הרב ערוצי Intouch. צילום: פלי הנמר

צחי שאשא, סטארט-אפיסט והבעלים של סוכנות השיווק הדיגיטלי הרב ערוצי Intouch. צילום: פלי הנמר

מימין: מוישי פרידמן, ממייסדי קמא-טק; סימי ספולטר, מנהל הקהילה של אמפרסנד; וצחי שאשא, הבעלים של Intouch. צילום: פלי הנמר

מימין: מוישי פרידמן, ממייסדי קמא-טק; סימי ספולטר, מנהל הקהילה של אמפרסנד; וצחי שאשא, הבעלים של Intouch. צילום: פלי הנמר

הנה הטריק-גימיק שמוישי מפליא בו את המבקרים: אברהם מינס והנמר "עלו" על פשקווילים שמאדירים אותם. טוב שהם לא נצפו בתמונה מסמיקים מהנאה. צילום: פלי הנמר

הנה הטריק-גימיק שמוישי מפליא בו את המבקרים: אברהם מינס והנמר "עלו" על פשקווילים שמאדירים אותם. טוב שהם לא נצפו בתמונה מסמיקים מהנאה. צילום: פלי הנמר

המרפסת של אמפרסנד היא מקום מומלץ להגיע אליו, כי הנוף עוצר נשימה. צילום: פלי הנמר

המרפסת של אמפרסנד היא מקום מומלץ להגיע אליו, כי הנוף עוצר נשימה. צילום: פלי הנמר

טריק-גימיק ענק של אבריימי: פלורליזם גם בטוסטרים. צדיק בכשרותו יחיה. צילום: פלי הנמר

טריק-גימיק ענק של אבריימי: פלורליזם גם בטוסטרים. צדיק בכשרותו יחיה. צילום: פלי הנמר

המשך יבוא…

בא לבקר במאורת הנמר: דרור בן דוד, מטריקס

עיבוד למידה עמוקה באמצעות Deep Dream Generator. קרדיט: דרור בן דוד

באחרונה אירחתי במאורת הנמר את דרור בן דוד מחטיבת הביטחון של מטריקס. בן דוד עובד בשיתוף פעולה עם מרבית גופי הביטחון בארץ על פרויקטים ומהלכים אסטרטגיים. בנוסף לכך, הוא צלם חובב, שחזר באחרונה מסבב צילומים מרהיב בהודו של חיות רבות (ביניהן, כמובן, טיגריסים ונמרים) ונוף עוצר נשימה.

במהלך שיחתנו שיתף אותי בן דוד במסעות הצילום שלו ברחבי העולם, לרבות המסע האחרון והטיגריסים המרהיבים שהוא פגש במהלכו. לאחר מכן עברנו לדבר על עבודתו במטריקס, בתחום הלמידה העמוקה, שמאפשר ללמד תוכנות, לקרוא, לכתוב, להאזין לדיבור, לפענח תצלומי לוויין או הדמיות רפואיות, "לראות" סרטי וידיאו ו-"להבין" את הכל. המחשב יכול, למשל, לקרוא עיתונים שמתפרסמים בעולם, "להבין" מה הוא קרא ולשמור בבסיס נתונים את תוכן המאמרים השונים, בצורה שמאפשרת חיפוש בהם.

בנוסף, בן דוד סיפר לי על הפעילות של מטריקס במגזר הביטחוני. החברה מפתחת מערכות ביטחוניות מורכבות ומתקדמות, מעניקה שירותים ופתרונות בתחום הסייבר, מפעילה מרכזי מומחים בעולמות הלמידה העמוקה ורשתות הנוירונים, ושותפה בהפעלת חמ"לי סייבר, שבהם היא עוקבת אחר תנועות חשודות ברשת, מאתרת ומנתחת אותן, ופועלת למיגורן.

בא לבקר במאורת הנמר: אבישי מלול, טקטיקה

באחרונה ביקר במאורת הנמר אבישי מלול, המייסד, המנכ״ל והבעלים של טקטיקה.

טקטיקה מתמחה בשירותי אבטחת מידע ומיקור-חוץ. מלול הקים אותה ב-2012, "על מנת להעניק לשוק הישראלי יכולות הגנת סייבר והון אנושי ברמה הגבוהה ביותר", כך אמר לי בשיחתנו. החברה מספקת תכנון, ניהול ויישום של פתרונות אבטחת מידע בכל שכבות ההגנה הנדרשות לארגונים, לרבות הקשחה, וכן הגנה לתחנות ושרתים, כמו גם לשירותי ענן, מכשירים סלולריים ועוד. טקטיקה מעניקה שירותים בתחומי הפיננסים, ההיי-טק, הביטחון, התעשייה והבריאות, לארגונים מסחריים ו/או לארגוני אנטרפרייז.

הוא אמר לי ש-"אנחנו לא עושים הכול, אבל את מה שאנחנו עושים – אנחנו עושים הכי טוב".

מלול שיתף אותי שהוא מחזיק בכ-18 שנות ניסיון בעולמות ה-IT וה-ICT, בתפקידי ניהול ואסטרטגיה בכירים בארגונים מבוזרים, מורכבים וגלובליים.

טקטיקה מונה 12 עובדים ונמצאת במגמת עלייה והתפתחות – הן במספר העובדים והן בשיתופי הפעולה שלה עם חברות מובילות בתעשייה. כדי לסבר את האוזן – סימנטק, צ'ק פוינט, Pulse Secure, ג'וניפר ו-One Identity הן, לדברי מלול, רק טעימה לשלל השותפות שלה לדרך.

לדבריו, ״רוב הצוות עובד בחברה מזה מספר שנים וחלקו הגיע מיצרנים (ונדורים) וארגונים מובילים בתעשייה. כל אחד מאנשי הצוות של החברה הוא מומחה בתחומו. בנוסף, על מנת להישאר ברמה המקצועית הגבוהה ביותר בשוק, אנחנו מקפידים לערוך השתלמויות מקצועיות וקורסי הכשרה על בסיס קבוע. אנחנו עובדים ביחד, כמו יחידה קרבית. עשרות שנות הניסיון שלנו בעולמות אבטחת המידע בישראל הביאו את טקטיקה להבנה שהיכולת והמקצועיות בבחירת המוצרים, לצד הקשר המעולה עם היצרנים והשותפים העסקיים, הם הדרך הבטוחה והנכונה לספק ללקוחות את השירות הטוב והמקצועי ביותר״.

מה מחכה לחברה בעתיד?
״חלק בלתי נפרד מההתפתחות ומהצמיחה של טקטיקה טמון ברמת השירות הגבוהה והממוקדת שהחברה מעניקה ללקוחותיה.ֿ בעולם אבטחת המידע התחרותי של היום יש משמעות רבה לזמינות גבוהה, מקצועיות, אדיבות, זריזות ויצירתיות, על מנת שהלקוח יקבל את הפתרון המקצועי ביותר, בזמן הקצר ביותר. אנחנו נהנים מצמיחה מואצת אצל לקוחות מגוונים בשוק הישראלי, שהגיעו למסקנה שהבחירה בנו היא הטקטיקה הנכונה ביותר עבורם״.

בא לבקר במאורת הנמר: דני אזולאי, פרינטר סנטר

באחרונה בא לבקר במאורת הנמר דני אזולאי, הבעלים של אחת החברות המעניינות והבולטות בתחום ההדפסה – פרינטר סנטר.

בפגישתו סיפר לי אזולאי כי הוא הקים את פרינטר סנטר כבר לפני 28 שנים, ביחד עם ניסים כהן. החברה עוסקת במתן פתרונות הדפסה, סריקה ופלט לארגונים גדולים במשק הישראלי. היא משמשת כמשווק פלטינום של HP, ומפעילה מעבדה ומערך טכנאים מומחה בפריסה ארצית רחבה.

ב-2002 רכשה פרינטר סנטר את אדיסמה – חברה שעוסקת בהפצה של מוצרים ופתרונות לעולם הלוגיסטיקה: מסופונים חכמים, קוראי ברקוד, עמדות מכירה POS, מדפסות טרמיות ומדפסות מדבקות. החברות שאותן מייצגת "אדיסמה" בארץ הן קונצרן Honeywell, וכן Citizen ,Tysso ו-Bar Tender. לדברי אזולאי, אנשי אדיסמה מספקים תמיכה מקצועית וצמודה למשווקיה בארץ, ומלווים תהליכי מכירה מורכבים עד לסיום הטמעה מוצלחת אצל לקוחות הקצה.

לפני כחצי שנה מונה אלון כהן למנכ"ל פרינטר סנטר. כהן, שהיה לפני כן מנכ"ל אוטופונט וסמנכ"ל המכירות של זירוקס ישראל, מכיר היטב את עולם ההדפסה המשרדית ומעיד כי יש לפרינטר סנטר גישה שירותית ייחודית ללקוחות והיא משלבת טכנולוגיות מתקדמות במתן הפתרון להם.

לדברי כהן, "בצד השירות, גישתנו ללקוחות היא לצמצם את צי המדפסות, כמו גם את צריכת הדפים והמתכלים, ולהיות ירוקים יותר. זו לכאורה סתירה מול הכוונות העסקיות של החברה, אולם אנחנו מאמינים שלטווח הארוך, הלקוחות מעריכים את יושרנו ומקצועיותנו, כערכים ייחודיים בשוק זה".

הוא הוסיף כי "בצד הטכנולוגי, אנחנו מהראשונים בשוק שעוד לפני 15 שנים התחילו ביישום של קונספט מרכזי ההדפסה החכמים אצל הלקוחות, לשליטה ובקרה ולאבטחת המידע המודפס. בשנה האחרונה פיתחנו טכנולוגיה חדשה בשם iService, המאפשרת לנו לנהל את ציי המדפסות של הלקוחות דרך הענן ולדעת מבעוד מועד על תקלות או על טונר שעומד להסתיים. כך אנחנו נותנים ללקוח מענה עוד לפני שהוא בכלל מודע לבעיה. זו רמת שירות שבנוסף פותרת את הלקוח מהצורך להחזיק מלאי מתכלים אצלו ולעסוק בהזמנות, ניהול מלאי ושינוע שלו".

כמו כן, אמר כהן, "חברות דוגמת הראל ביטוח, החברה המרכזית למשקאות קלים, נסטלה-אסם ו-BDO הן לקוחות של פרינטר סנטר מזה שנים רבות. החברות הללו עובדות בקונספט של מרכזי הדפסה מנוהלים ומקבלות מפרינטר סנטר רמת שירות בלתי מתפשרת מבחינת SLA – באמצעות פתרון ה-iService".

אזולאי, שבאחרונה לקח חלק בסיור של פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים במרוקו, סיכם באמרו ש-"אני רואה זיקה מתחזקת בין המנמ"רים לעולם ההדפסה. זהו עולם שיש בו אתגרים חדשים, שכן ההדפסה הופכת לתשתית נמדדת ומנוהלת, דורשת רמת שירות מידית וחשופה לפריצות אבטחת מידע וסייבר".