באו לבקר במאורת הנמר: נועה קלוט ומירלי רוטשטיין, 3Base

באו לבקר במאורת הנמר: מימין - נועה קלוט ומירלי רוטשטיין, מנכ

רגע לפני ראש השנה, מאורת הנמר אירחה את נועה קלוט ומירלי רוטשטיין, מנכ"ליות משותפות של 3Base.

3Base היא חברה בת של טלדור, שהוקמה לפני 11 שנים על מנת לסייע בשילוב חרדיות בשוק ההיי-טק הישראלי, ולימים גם הגלובלי. החברה מונה 130 מתכנתות חרדיות, המצויות ברף העליון בדירוג ה-IQ. כולן מפתחות תוכנה בקוד פתוח, שמתמחות בפיתוח בק-אנד, פרונט-אנד ו- Full-Stack, בשפות דוגמת גו, Nodjes וג'אווה.

שתי האורחות שלי ציינו בפניי שהחברה "נותנת פתרון מקומי מעולה למצוקת כוח האדם בשוק ההיי-טק הישראלי. הפיתוח נשאר בארץ, עם טובות המתכנתות, אין התמודדות עם 'בריחת מוחות', שכן העובדות מחויבות ומסורות, ובמקביל, איכות הדליוורי וקצב ההתקדמות גבוהים ביותר".

"כוח נשי במיטבו"

יש לציין ש-3Base מהווה עבור המתכנתות החרדיות מוקד משיכה, שכן היא מאפשרת לנשים חרדיות לפרוץ את תקרה הזכוכית שלהן – גם בהיבט הכלכלי וגם בזה המקצועי. קלוט אמרה כי "מרגש אותי להיות מנכ"לית של חברה שהיא כל כולה כוח נשי במיטבו. אני מתפעלת מהשמחה והחיוך על פניהן של העובדות שלי, שנדמה לי שמביעה גאווה שלהן בעצמן, על היכולת שלהן לפרוץ תקרות ולהיות שותפות לצוותי פיתוח מתקדמים בתעשייה".

בנוסף, לחברה מחלקה המעסיקה מדעני נתונים בכירים, בניהולו של רועי יצחק, בעל תואר דוקטור במתמטיקה שימושית ובמדעי המוח. המחלקה מבצעת פרויקטים בתחומים שונים, כמו NLP, ראיית מחשב וזיהוי אנומליות. הייחודיות שלה היא העובדה שהניסיון של אנשיה בתחום נצבר ממגוון רחב מאוד של תעשיות וכולל עשרות רבות של פרויקטים שונים שביצעו.

הלקוחות של 3Base מגוונים וכוללים חברות היי-טק מבוססות, סטארט-אפים בתחילת דרכם, חברות IT גדולות ותעשיות ביטחוניות. רוטשטיין ציינה כי "הייחודיות שלנו היא בהתאמת העובדות לצרכים המדויקים של הלקוחות שלנו – ברמה המקצועית ולא פחות חשוב מכך, ברמה האישית. אנחנו מציעות פתרון לבעיית הגיוס בחברות היי-טק לצד תרומה משמעותית לחברה הישראלית".

באה לבקר במאורת הנמר: ליהי אלראי מפרולינק ניהול זהויות

ליהי אלראי, פרולינק ניהול זהויות. צילום: פלי הנמר

ליהי אלראי, שמכירה אותי כבר שנים רבות, עוד מימיה ביבמ ובמיקרוסופט בכנסים שאירגנו יחד, הצטרפה לפרולינק ניהול זהויות. היא הגיעה למאורת הנמר לביקור מרתק.

אלראי סיפרה כי "כיום אנחנו בפרולינק ניהול זהויות, מגבירים מיקוד גם בתחום ההגנה על המידע הארגוני (Data Access Governance), נושא שלראייתנו מטופל כיום באופן חלקי מאוד, ומשאיר פערי אבטחה חמורים במרבית הארגונים. פרולינק מתמקדת בעולם ניהול הזהויות ובקרת ההרשאות כבר מעל ל-15 שנים ומכירה היטב את האתגרים שארגונים עומדים בפניהם בתחום.

ארגונים רבים מתחבטים בנושא כיצד אפשר להגן טוב יותר על הארגון מאיומים מתוך או מחוץ לארגון באמצעות ניהול הרשאות חכם. כיצד ניתן להגן על המידע בארגון ולעמוד בתקני אבטחת מידע וחוק ההגנה על הפרטיות", הסבירה אלראי.

לדבריה, פרולינק ניהול זהויות היא החברה הוותיקה והמנוסה ביותר בישראל בתחום ניהול הזהויות ובקרת הרשאות. 

החברה הוקמה בשנת 1995, והיא מייעצת ומטמיעה פתרונות לניהול ובקרת הרשאות והזדהות משתמשים, בשני דגשים: השגת התייעלות בתהליך הארגוני, והשגת שיפורים מהותיים בתחום אבטחת המידע.

אלראי סיפרה כי "פרולינק רכשה מומחיות ייחודית בטכנולוגיות בתחום פעילותה ויישמה פרויקטים בהיקפים שונים, מפתרונות נקודתיים עם מאות משתמשים ועד למערכות ענק עם מיליוני אובייקטים ומאות מערכות מקושרות. על לקוחות פרולינק נמנות חברות מסחריות גדולות מתחומי התקשורת, הפיננסים, הביטוח וההיי-טק, מוסדות אקדמיים גדולים ולקוחות ממגזרים נוספים.

השקת מוצרי תוכנה של חברת STEALTHbits טכנולוגיות

בביקור למדתי גם שבימים אלו חברת פרולינק ניהול זהויות משיקה את מוצרי חברת STEALTHbits טכנולוגיות, חברת תוכנה בתחום סייבר ואבטחת מידע, הממוקדת בהגנה על הרשאות לנתונים הארגוניים (Data), בדגש על Unstructured Data. 

בקטגוריה של Unstructured Data, נכלל כל המידע שאינו מאורגן בבסיסי נתונים, ואין לו בהכרח מבנה מוגדר מראש. לדוגמה: כל המסמכים, הדואר האלקטרוני, המצגות, התמונות, ההקלטות, הקבצים הסרוקים, ואפילו נתונים שנאספים מהתקנים ומכשירים שונים ברשת – כל אלה נשמרים בפורמטים שונים, במקומות שונים בארגון ובענן, ותחת מנגנונים לא אחידים של בקרות הרשאה.

לדברי אלראי, "מבחינה כמותית, קיימת בעולם הסכמה שהיקף הנתונים הללו מגיע לכדי 80% מכלל המידע הארגוני. יחד עם זאת, מבחינת אבטחת המידע, קיימת מורכבות גבוהה ומאתגרת הרבה יותר בניהול ובקרת הרשאות גישה למידע בקטגוריה הזו.

מוצרי STEALTHbits מצמצמים משמעותית סיכוני אבטחה על ידי איתור הרשאות גישה בלתי הולמות לנתונים, ומתן כלים לבקרה והסדרת הרשאות בתחום Unstructured Data. כלים אלה אוספים ומנתחים מאפייני הרשאות מכל המקומות השונים, שיחד תורמים לקביעה למי יש גישה לנתונים. מתוך מידע זה, המערכת מחשבת מה הן ההרשאות בפועל (Effective rights) לכל משתמש, ולא משנה כמה שכבות של הרשאות, מדיניות, ומבני ספריות עשויים להיות מעורבים. 

Intercept, Defend, Audit, Recover ,Privileged Activity Manager, גישה מבוקרת של משתמשים חזקים למערכות הארגון, שחזור שינויים לא רצויים לתשתית, Active Directory, ניטור גישה ומניעת שינויים לא מאושרים למשאבים קריטיים, זהוי ותגובה לאיומי אבטחה מבוסס Machine Learning, הגבלת הגישה לנתונים, מחשבים ויישומים – בכל הנושאים האלו אנו נתמקד בכנס השקה של STEALTHbits בהובלת פרולינק ניהול זהויות, שיתקיים ב-5 בנובמבר במלון הרודס בהרצליה", כך סיכמה אלראי.

"ירושלים של זהב" – הדרימליינר ה-12 של אל על – הגיע לישראל

מטוס הדרימליינר

המטוס נחת בנתב"ג לאחר שטס בגובה נמוך מעל העיר ירושלים ומעל הר הרצל, בניין הכנסת, גן סאקר, טחנת הרוח במשכנות שאננים, מעלה אדומים ושכונת עין כרם הוא זכה לברכות רבות, כולל מנשיא המדינה ראובן ריבלין, ששוחח עם הקברניט לפני הנחיתה

מטוס "ירושלים של זהב" של אל על, הלא הוא הדרימליינר ה-12 במספר של החברה, נחת בשבוע שעבר (ה') בשדה התעופה בן גוריון בישראל.

המטוס נחת לאחר שטס בגובה נמוך מעל העיר ירושלים, ואיפשר לאלפי תושבי העיר להיות הראשונים לראותו מקרוב, כשחלף מעל אזורים מרכזיים בעיר כמו: הר הרצל, בניין הכנסת, גן סאקר, טחנת הרוח במשכנות שאננים, מעלה אדומים ושכונת עין כרם.

המטוס, שסימונו 4X-EDM, הגיע היישר ממפעל בואינג בסיאטל, ארה"ב, והוא מעוצב בצבעי כחול וזהב המשולבים לכל אורכו, ונישאים גם בדגל ישראל המתנוסס על זנב המטוס ולוגו החברה בקדמתו. עם הגעתו מונה כעת צי מטוסי הדרימליינר 787 של אל על 12 מטוסים מדגם 787-9, מתוך 16 שצפויים להכלל בו בסך הכל עד שנת 2020.

מטוס הדרימליינר "ירושלים של זהב" במפעל בסיאטל. צילום: Jim Anderson D. J. & Company

מטוס הדרימליינר "ירושלים של זהב" במפעל בסיאטל. צילום: Jim Anderson D. J. & Company

בזמן הטיסה מעל לעיר הבירה התקיימה שיחת טלפון מיוחדת בין קברניט, עדי ברוידא, שהטיס את מטוס "ירושלים של זהב", לנשיא מדינת ישראל, ראובן ריבלין, אשר בירך את אל על ואמר: "אל על ירושלים של זהב, כאן ירושלים. אני רוצה להגיד לכם כירושלמי, בן ירושלים. אתם מגיעים הביתה. הגעתם הביתה! אל על, הכי בבית בירושלים. אתם מנמיכים מעל ירושלים והלב שלנו ממריא אליכם. כל הכבוד לכם אל על. איך אומרים אצלכם? Clear to land – אתם רשאים לנחות. כאן ירושלים, שלום וברכה לכם. ברוכים אתם וברוכים תהיו".

הקברניט הנרגש השיב לנשיא ואמר: "כבוד נשיא המדינה, מר רובי ריבלין, הירושלמי מספר אחת של מדינת ישראל, תודה על הברכה מחממת הלב. אני נרגש לדבר איתך בעודנו טסים מעל העיר ירושלים, בירת מדינת ישראל, במטוס הדרימליינר החדש של אל על, שנקרא בשם 'ירושלים של זהב'. העיר נראית נפלא מלמעלה. תודה על ההזדמנות החד-פעמית לשוחח איתך במעמד מרגש זה. כאן צוות טיסה LY1789 נפרד לשלום ונערך לנחיתה".

טקס הסרת הלוט. מימין לשמאל: בעלי השליטה בחברת אל על - דדי ותמי בורוביץ', ח"כ ולשעבר ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת, יו"ר דירקטוריון אל על מר אלי דפס, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון ומנכ"ל אל על גונן אוסישקין. צילום: עופר חג'יוב

טקס הסרת הלוט. מימין לשמאל: בעלי השליטה בחברת אל על – דדי ותמי בורוביץ', ח"כ ולשעבר ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת, יו"ר דירקטוריון אל על מר אלי דפס, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון ומנכ"ל אל על גונן אוסישקין. צילום: עופר חג'יוב

מחווה לעיר הבירה ולנעמי שמר

עם נחיתת מטוס "ירושלים של זהב" בנתב"ג התקיים טקס קבלת פנים חגיגי והסלנה למטוס הדרימליינר החדש של החברה במעמד שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ'; חבר הכנסת ניר ברקת; ראש עיריית ירושלים, משה ליאון; הרב הראשי לירושלים, הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר; ובכירי הנהלת אל על, בראשות יו"ר החברה, אלי דפס, המנכ"ל, גונן אוסישקין, ועוד מכובדים רבים.

מימין לשמאל: קצין ראשון מרדכי (מודי) קרן, קברניט עדי ברוידא, מש"ב גבי וסינג, שר התחבורה מר בצלאל סמוטריץ', ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, משב"ית אלונה רווח דאון, קברניט גיל פרצ'יק ומנכ"ל אל על גונן אוסישקין. צילום: עופר חג'יוב

מימין לשמאל: קצין ראשון מרדכי (מודי) קרן, קברניט עדי ברוידא, מש"ב גבי וסינג, שר התחבורה מר בצלאל סמוטריץ', ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, משב"ית אלונה רווח דאון, קברניט גיל פרצ'יק ומנכ"ל אל על גונן אוסישקין. צילום: עופר חג'יוב

במהלך הטקס הזמרת המיתולוגית שולי נתן, שביצעה במקור את השיר "ירושלים של זהב", ריגשה את כל האורחים כששרה את השיר שוב, בביצוע מיוחד שהוכן לאירוע, יחד עם מקהלת ילדים מבית הספר איתן מירושלים.

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, אמר באירוע: "מהי גאווה ישראלית? גאווה ישראלית היא שמטוס דרימליינר הנושא בגאון את המגן דוד על זנבו, קרוי על שם עיר הבירה של מדינת ישראל, ירושלים, ונותן כבוד לנעמי שמר על שירה, 'ירושלים של זהב'.  גאווה ישראלית היא שצוותי אוויר והקרקע של אל על הביאו את המטוס הזה מסיאטל הרחוקה. החיבור בין ירושלים לאל על יוצר משהו מיוחד. אין סמלי מזה שנוסע מתחיל או מסיים את מסעו במטוס ששמו 'ירושלים של זהב'. תקוות, חלומות, תפילה והתעצמות רגשית קשורים בעיר הזאת, ירושלים".

מימין: הרב הראשי לירושלים, הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר יחד עם מנכ"ל אל על גונן אוסישקין. צילום: עופר חג'יוב

מימין: הרב הראשי לירושלים, הראשון לציון, הרב שלמה משה עמאר יחד עם מנכ"ל אל על גונן אוסישקין. צילום: עופר חג'יוב

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר באירוע: "יש לנו ירושלים של זהב, עם ישראל עם לב של זהב ועכשיו גם מטוס של ירושלים בזהב. אתם יודעים שהביטוי 'ירושלים של זהב' מגיע מהאגדה היהודית. ירושלים של זהב היה תכשיט מזהב שעליו תבליט של ירושלים. היום, אחרי אלפיים שנה, ירושלים קיבלה, את התכשיט מזהב. 'בשוב ה' את שיבת ציון, היינו כחולמים'". דרימליינר. העם היהודי הוא עם שחולם".

מטוס הדרימליינר "ירושלים של זהב" לקראת הנחיתה בנתב"ג. צילום: עופר חג'יוב

מטוס הדרימליינר "ירושלים של זהב" לקראת הנחיתה בנתב"ג. צילום: עופר חג'יוב

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', אמר באירוע: "אל על והחיבור לירושלים מסמל את החיבור בין ההווה לעבר. זו הגאווה של מדינת ישראל. לא מזמן הייתה אזכרה לשמעון פרס, שלמרות חילוקי הדעות הפוליטיים בינינו, הוא היה איש שחלם. כל כך הרבה שנים חלמנו על ארץ ישראל ועל ירושלים. התפזרנו בכל קצוות תבל. ועכשיו החלום הזה, הדרים ליינר, יקצר לנו את הדרך לירושלים. טסתם הבוקר מעל ירושלים. אין כמו לטוס מעל ירושלים. אין בעולם נוף יפה יותר מהעיר ירושלים".

 

בא לבקר במאורת הנמר: אורי מלצר, יועץ

מבקר במאורת הנמר: אורי מלצר, יועץ. צילום: פלי הנמר

לאחרונה ביקר במאורת הנמר אורי מלצר, המציין בימים אלו שינוי בקריירה ומעבר מניהול בכיר בארגונים בינלאומיים לייעוץ וסיוע מניסיונו הרב לחבר'ה היותר צעירים בענף.

לפני כ-42 שנה התגייס אורי לממר"מ, שם שירת 11 שנים בהדרכה בבית הספר למחשבים ובביצוע פרויקטים ליחידות שונות של הצבא.

מאז, עבר אורי לצד הספק ועבד בחברות בינלאומיות גלובליות, בעיקר בשוק הפיננסים והבנקאות. אורי החזיק בעמדות ניהול בכירות במגוון חברות, כמו שורקומפ, אמדוקס, פאנדטק (שנמכרה ב 1.25 מיליארד דולרים) ועוד, בעבודה מול לקוחות ברחבי העולם בפרויקטים גדולים של הטמעת מערכות תוכנה, חלקן מערכות שהן mission critical בבנקים מהגדולים בעולם (כמו HSBC, ברקליס, סיטי ועוד רבים אחרים).

לאחר שנים רבות של עבודה מול לקוחות ברחבי העולם, מאוסטרליה במזרח ועד ארה"ב במערב, כולל לקוחות רבים ברחבי אסיה ואירופה, אורי מעמיד את הניסיון הרב שצבר בניהול  פרויקטים גדולים, בניהול לקוחות, ב-Professional Services Management  וב-Customer success, לטובת מי שמעוניין להתקדם ולשדרג את עצמו (באופן אישי או כחברה) לשלב הבא ביחסי ספק-לקוח.

אורי סיכם את האתגרים שחווים ארגונים וספקים בשוק שלנו – "מניסיוני, אני רואה מצבים רבים שבהם ספקים "מפספסים" בצורת הטיפול בלקוחות. חברות קטנות ש"קופצות מדרגה" וצריכות להתחיל לעבוד מסודר עם לקוחות או עם ספקים שעובדים טוב עם חברות SMB, ולא מצליחים לעלות מדרגה לעבוד עם חברות אנטרפרייז ולעמוד בציפיות שלהם לניהול העבודה, הפרויקטים והתמיכה. לעתים חברות לא יצליחו לעבור את המשוכה הראשונית ולהיבחר לבצוע הפרויקט, או לא יצליחו לצאת ממעגל השדים בתקופות משבר (כשהכל טוב, כולם מרוצים 😊). קיים קושי אמיתי בביצוע פרויקטים, בעיקר ב-fix price, בצורה שהפרויקט יהיה רווחי מצד אחד והוגן וטוב ללקוח מצד שני. מנגד, אני רואה לקוחות שלא תמיד מצליחים למקסם את התועלות שהם יכולים לקבל מהספקים שלהם, שלא באמת מצליחים להפוך את הספקים לשותפים אמיתיים (ולא רק מהשפה לחוץ)".

היום, אורי מתרכז בלרתום את הניסיון שצבר במהלך הקריירה שלו כדי לעזור לחברות וליחידים למקסם את הפוטנציאל שיש באינטראקציה בין הספק ללקוח ובביצוע פרויקטים מוצלחים.

בצד הספקים, מסייע אורי לחברי הנהלה ולמנהלי לקוחות בהדרכה כיצד לעבוד טוב יותר עם הלקוחות לתת שירות ולבצע פרויקטים בצורה טובה, בזמן ובתקציב, כך שהחברה והלקוח ייצאו מורווחים ומרוצים מהפרויקטים ותוצאותיהם.

בצד הלקוח, מסייע אורי למנמ"רים ולחברי הנהלה רלוונטיים למקסם את התועלות שהם יכולים לקבל בעבודה עם הספקים וכיצד לנהל את העבודה עם הספקים בצורה מיטבית.

אלו אזורים בעייתיים, מספר אורי, שנדרשים לתפירה לארגון המדובר. אבל הברק של אורי בעיניים בדברו על האפשרויות הגלומות לחברות ביישום שיטות עבודה טובות יותר מבטיחות כי ההצלחות יגיעו.

מפגשים, הרצאות וליווי/ייעוץ (חלקם בהתנדבות וחלקם לא) הן הפעילויות העיקריות שבהן עוסק אורי.

בנוסף, סיפר לי אורי כי הוא חזר לאחרונה ממסע רגלי בצפון ספרד, במסלול ה-Camino de Santiago, שהוא מסלול צלייני שקיים כבר מאות שנים. במסגרת זו, הלך אורי במשך 5 ימים כ-120 ק"מ וחווה חוויה מיוחדת שאותה חווים עוד המוני עולי רגל, אשר מגיעים בסוף המסע לקתדרלה ב-Santiago de Compostela, המקום השלישי בקדושתו לנצרות (אחרי ירושלים ורומא). גם את חוויותיו של אורי מהמסע הזה ואיך המסע יכול לעזור לגבש הנהלות של ארגונים שמח אורי לשתף.

אורי נעתר לבקשתי והוא יפרסם את חוויות המסע מעל דפים אלו בעתיד הקרוב.

באו לבקר במאורת הנמר: מיטל ואסף הדר, מרקטינג סולושנס

באו לבקר במאורת הנמר: מיטל ואסף הדר, מנהלים שותפים במרקטינג סולושנס. צילום: פלי הנמר

באחרונה, קצת לפני הבחירות, אירחתי במאורת הנמר את מיטל ואסף הדר, מנהלים שותפים במרקטינג סולושנס.

השניים סיפרו לי על המומחיות שלהם ושל החברה שבראה הם עומדים בשיפור ביצועים בחברות ובארגונים בתחומי השיווק, המכירות והשירות, באמצעות תהליכים ופיתוח המשאב האנושי, במטרה להגדיל תפוקות ותוצאות: כמות המכירות, מספר הלקוחות, ההתמקצעות והגדלת התפוקה של העובדים.

"החזון שלנו הוא מי שאנחנו – להעניק כיום לכל חברה בשוק התחרותי והדינמי את הכלים, הידע והניסיון הרב שצברנו לשפר ולהשתפר כל הזמן", ציינו. "אנחנו עושים את זה יותר מעשור עם יותר מ-250 לקוחות, וממשיכים לרוץ קדימה".

כיצד הם עושים זאת? לכך הם ענו: "אנחנו מחפשים ומוצאים את החסר, החלש והמעכב, נוברים וחוקרים, נוגעים בפרטים הקטנים, מתלכלכים ומביאים תוצאות. ראשית, אנחנו מאבחנים, ממפים ומנתחים את הקיים בהסתכלות אובייקטיבית בלתי תלויה, בבחינת אורח לרגע רואה כל פגע. לאחר מכן, אנחנו מייצרים שורת המלצות, בונים תכנית עבודה סדורה עם לוח זמנים ומשימות מוגדרות, מלווים תוך יישום והטמעת התכנית בשיתוף הלקוח לאורך זמן תוך, וכן מספקים ניהול, בקרה, מדידה ותחזוקה שוטפת. והכי חשוב – עושים זאת בחיוך, במקצועיות בלתי מתפשרת ובאהבה גדולה, שהרי ככלות הכל, ההצלחה של כל לקוח היא ההצלחה שלנו".

מירוץ הנתונים של נט-אפ ודוקאטי בבולוניה: חלק ג'

השילוש הבינלאומי המוביל את הכנס הישראלי בבולוניה: שלומי פרייס במרכז, פיטר ווסט, סגן נשיא בנט-אפ ומנכ

שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל, וצוות מנהלים בחברה, לצד קבוצת מנמ"רים ומנהלי תשתיות מלקוחותיה של החברה, יצאו לסיור לימודי במפעלי חברת האופנועים האיטלקית דוקאטי בבולוניה ● איך מיישמת נט-אפ את השינוי הדיגיטלי בענף מרוצי המכונית – חלק ג'

בסוף השבוע האחרון יצאה קבוצת מנמ"רים ומנהלי תשתיות מלקוחות נט-אפ, בהובלתם של שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל וצוות מנהלים בחברה, לסיור לימודי במפעלי חברת האופנועים האיטלקית המהירים והחזקים, דוקאטי, בבולוניה. מה למפעל אופנועים ולמרוצים ולתשתיות IT? הרבה. למשל, חברת נט-אפ מיישמת את השינוי הדיגיטלי בענף מרוצי המכוניות ותומכת גם השנה בצוות דוקאטי בתחרות MotoGP 2019.

בסוף השבוע של "ימי מרוץ הנתונים" של נט-אפ בבולוניה נלמדו, בין היתר, הנושאים הבאים: מדוע ארגונים בכל הגדלים חייבים אסטרטגיית נתונים דיגיטלית, או שיהפכו לבלתי משמעותיים – זהו העידן של כלכלה מתקדמת, שבה לא ניתן לנהל שום מודל עסקי בלי חשיבה על התשתית, בייחוד על התשתית הדיגיטלית. החדשנות הדיגיטלית לעתים קרובות היא הדרך החיונית היחידה להעלות ערך ולשרוד באקלים הכלכלי הנוכחי.

הצלחות ה-IT של דוקאטי בסיוע פתרונות נט-אפ – מפתרון תואם GDPR ועד חיבוריות בין-עננית, דרך שילוש ביצועי האחסון. לקרוא ולקלוט. צילום: פלי הנמר

נטאפ ודוקאטי הן שתי חברות בעלות תחומים שהולכים ומתפתחים. מה הם העקרונות שלהן לשינוי הדיגיטלי ככל שזה מגיע לשווקים, לדרישות הלקוח, לתיק הפתרונות, להליכים ועוד? מרכזי הכוח הארגוניים החדשים שמשפיעים על קבלת ההחלטות בדרך משמעותית – הדיגיטציה מציגה יכולות חדשות והיררכיות חדשות בארגון. צוותים מצפים שהתשתית והליכים ינוהלו בקצב העסקים, משום שהם מעוניינים בחדשנות ובהגעה לשוק מהר יותר ובאיכות טובה יותר מאשר המתחרים.

הפתרונות והמוצרים של נט-אפ במערכות ה-IT של דוקאטי עושים את נט-אפ לא רק לפורסת חסות, אלא גם למנהלת מארז הנתונים של דוקאטי – מהתכנון למסלול, דרך המרוצים. וכולם מרוצים. צילום: פלי הנמר

כיצד ארגונים ממשים את ציפיות הצריכה החדשות האלה, מבחינה חיצונית ופנימית כאחד? אילו קולות חדשים נשמעים כאשר מנמ"רים מציגים את אסטרטגיות ההשקעה שלהם. וגם אילו אתגרים חדשים נוצרים?

כיצד טכנולוגיות מאיצות את האימוץ הצרכני של בינה מלאכותית, אנליטיקה, ומכשירים חכמים – הצמיחה של הנתונים הדיגיטליים לא מראה סימני האטה, וארגונים עד עתה פשוט "אחסנו" את המידע ודאגו לרגולציה. אך אם נתקדם ל2019 – עם ההתפתחות של תשתית ה-IT ושל מכשירים ניידים עוצמתיים יותר, מארגים של עננים היברידיים וניהול נתונים משולב – הפרדיגמות משתנות. בפעם הראשונה, משתמשים יכולים להסתכל על נתונים דיגיטליים בצורה הוליסטית ולתכנן פרויקטים של בינה מלאכותית בעולם האמיתי. הדוגמאות הן, למשל, תחזוקה מראש של ציוד רפואי, או שיפור שרשרת האספקה ללקוח והשירות ללקוח. יזמים עיקריים נכנסים למעגל זה אך מה יהיה השלב הבא?

פתרון HCI של נט-אפ מאפשר לצוות דוקאטי לגשת בקלות אל מרכז הנתונים ולקבל החלטות אסטרטגיות בזמן המרוץ.

שקף המפתח: איך ה-HCI של נט-אפ מתאים ביותר לדרישות ניהול הנתונים העכשוויות והעתידיות: פשט את ליבת ה-IT ונהל אותה אוטומטית; מנף תשתיות קיימות; האץ שירותים חדשים ובנה ענן היברידי. צילום: פלי הנמר

חברת נט-אפ, המובילה בתחום הנתונים עבור הענן ההיברידי, מעניקה חסות לצוות דוקאוחi בתחרות העולמית MotoGP לשנת 2019. חברת דוקאטי, יצרנית מובילת של אופנועים, המאופיינים כבעלי מנועים עם ביצועים חזקים, עיצוב חדשני וטכנולוגיה עכשווית, החלה את החיבור שלה לחברת נט-אפ, בתחום אחסון המידע. לאחרונה הורחב שיתוף הפעולה ביניהן גם לצורך ניתוח הנתונים, כולל מידע לוגיסטי, מידע שיווקי וניהול קשרי לקוחות. במהלך שותפות זו, פועלים הצוותים של נט-אפ ודוקאטי יחד, כדי למקסם את חזון מארג הנתונים ולענות על הדרישות הייחודיות של יצרן האופנועים לניהול המידע ואחסונו.

תרומת ה-IT בדוקאטי: להסיר ולפשט את המורכבות האדירה של עולם תשתיות ה-IT – ולא להעמיסה על המנמ"ר של דוקאטי וצוותו – כדי שיתפנו לפתח ולתמוך ביישומים ובלקוחות שלהם בחברה. צילום: פלי הנמר

בעזרת פתרון HCI של חברת נט-אפ, מרכז הנתונים יכול להיות מועבר בקלות לצוות של דוקאטי שנמצא במסלול המרוצים ולהקל עליו לקבל החלטות אסטרטגיות בזמן המרוץ. פתרון AFF של של נט-אפ מאפשר לדוקאטי לנהל יותר מ-200 אפליקציות מ-300 טרה-בייט של נתונים. הגישה לנתונים אלו יכולה להתבצע מכל מקום בעולם, עם ריבוי עננים ובכפוף לכללי ה-GDPR, והוא כולל אפשרות להתאוששות מאסון בצורה קלה ומהירה.

החסות של נט-אפ על המירוץ של דוקאטי בטישרט המסורתי הקלאסי. נט-אפ היא חסות ה-IT היחידה למארג הנתונים של יצרנית האופנועים המפורסמים בביצועים האדירים, ולדברי החברה גם ביציבות התפעולית של כלי הרכב הדו-גלגליים האימתניים. לא לחינם הדגם החזק מכונה מונסטר – כן, מפלצת.

מימין: פיטר ווסט, סגן נשיא בנט-אפ ומנכ"ל גרמניה, ומארקו פוזוני, מנהל המכירות של נט-אפ איטליה, שניהם אוחזים במתנת ספר הנמר שקיבלו מפלי הנמר. הבטיחו לבוא לבקר כבר בקרוב במאורת הנמר. צילום: פלי הנמר

 

לחלק א' – לחצו כאן.

לחלק ב' – לחצו כאן.

מירוץ הנתונים של נט-אפ ודוקאטי בבולוניה: חלק ב'

המוטו של נט-אפ ליצרנית האופנועים הוותיקה (כבת 100 שנים): כיצד עולם הנתונים מקדם את עולם המירוצים בדוקאטי. צילום: פלי הנמר

שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל, וצוות מנהלים בחברה, לצד קבוצת מנמ"רים ומנהלי תשתיות מלקוחותיה של החברה, יצאו לסיור לימודי במפעלי חברת האופנועים האיטלקית דוקאטי בבולוניה ● איך מיישמת נט-אפ את השינוי הדיגיטלי בענף מרוצי המכונית – חלק ב'

בסוף השבוע יצאה קבוצת מנמ"רים ומנהלי תשתיות מלקוחות נט-אפ, בהובלתם של שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל וצוות מנהלים בחברה, לסיור לימודי במפעלי חברת האופנועים האיטלקית המהירים והחזקים, דוקאטי בבולוניה. מה למפעל אופנועים ולמרוצים ולתשתיות IT? הרבה. למשל, חברת נט-אפ מיישמת את השינוי הדיגיטלי בענף מרוצי המכוניות ותומכת גם השנה בצוות דוקאטי בתחרות MotoGP 2019.

בסוף השבוע של "ימי מרוץ הנתונים" של נט-אפ בבולוניה נלמדו, בין היתר, הנושאים הבאים: מדוע ארגונים בכל הגדלים חייבים אסטרטגיית נתונים דיגיטלית, או שיהפכו לבלתי משמעותיים – זהו העידן של כלכלה מתקדמת, שבה לא ניתן לנהל שום מודל עסקי בלי חשיבה על התשתית, בייחוד על התשתית הדיגיטלית. החדשנות הדיגיטלית לעתים קרובות היא הדרך החיונית היחידה להעלות ערך ולשרוד באקלים הכלכלי הנוכחי.

מימין: פיטר ווסט, סגן נשיא בנט-אפ ומנכ"ל גרמניה הגדולה באירופה, והמנהל הישיר של שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל. הגרמני מלא הערצה לישראלי, ומשיב לשאלה "למה אתה מייחס את ההצלחה של הסניף בישראל, שמעמיד את הישגיו במקום הראשון ב-EMEA?" והתשובה קצרה "הגורם האנושי שבישראל – שלומי מצליח להוביל את הצוות לעבודה בין-אישית הרמונית ולמנהיגות טכנולוגית. צילום: פלי הנמר

 

מימין: שלומי פרייס, סטפנו רנדינה, מנמ"ר דוקאטי, מארקו פוזוני, מנהל המכירות של נט-אפ איטליה. סטפנו מספר, שהיתרון שלו מול המתחרות מתמצה ביכולתו לסמלץ מירוץ ב-IT ולנצל את מדידות הביצועים כדי לתכנן את החלק המתאים לאופנועי דוקאטי. כפי שאמרנו כבר – הזמן הוא העיקר. חשוב יותר לקצץ אלפית השנייה מלחסוך עוד אלפיה (ירוקה). צילום: פלי הנמר

 

המוטו של נט-אפ ליצרנית האופנועים הוותיקה (כבת 100 שנים): כיצד עולם הנתונים מקדם את עולם המירוצים בדוקאטי. צילום: פלי הנמר

 

מעל 150,000 אופנועים מחוברים בעולם, מה שעושה את דוקאטי המתחרה הקטנה לעומת ימאהה, סוזוקי והונדה הענקיות – ייחודית ומובילה בתחום ניהול מארג הנתונים בזמן אמת. צילום: פלי הנמר

 

הטרנספורמציה הדיגיטלית בדוקאטי: שילוב של טכנולוגיה וכריית נתונים להשגת המהירות המאפיינת את עולם מרוצי האופנועים. צילום: פלי הנמר

אלפית השנייה קובעת: אחת פחות – אתה מלך, אחת יותר – אתה על המקום הראשון מוותר. צילום: פלי הנמר

המשך יבוא.

לחלק א' – לחצו כאן.

 

מירוץ הנתונים של נט-אפ ודוקאטי בבולוניה: חלק א'

שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל, וצוות מנהלים בחברה, לצד קבוצת מנמ"רים ומנהלי תשתיות מלקוחותיה של החברה, יצאו לסיור לימודי במפעלי חברת האופנועים האיטלקית דוקאטי בבולוניה ● איך מיישמת נט-אפ את השינוי הדיגיטלי בענף מרוצי המכונית – חלק א'

בסוף השבוע יצאה קבוצת מנמ"רים ומנהלי תשתיות מלקוחות נט-אפ, בהובלתם של שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל וצוות מנהלים בחברה, לסיור לימודי במפעלי חברת האופנועים האיטלקית המהירים והחזקים בבולוניה, דוקאטי. מה למפעל אופנועים ולמרוצים ולתשתיות IT? הרבה. למשל, חברת נט-אפ מיישמת את השינוי הדיגיטלי בענף מרוצי המכוניות ותומכת גם השנה בצוות דוקאטי בתחרות MotoGP 2019.

בסוף השבוע של "ימי מרוץ הנתונים" של נט-אפ בבולוניה נלמדו, בין היתר, הנושאים הבאים: מדוע ארגונים בכל הגדלים חייבים אסטרטגיית נתונים דיגיטלית, או שיהפכו לבלתי משמעותיים – זהו העידן של כלכלה מתקדמת, שבה לא ניתן לנהל שום מודל עסקי בלי חשיבה על התשתית, בייחוד על התשתית הדיגיטלית. החדשנות הדיגיטלית לעתים קרובות היא הדרך החיונית היחידה להעלות ערך ולשרוד באקלים הכלכלי הנוכחי.

המוטו של הכנס: נטאפ תנהל את הנתונים שלך לכל ענן ומכל מארג. אל תבנה מרכז נתונים, בנה מארג נתונים, הניתן לשליטה ולבקרה. צילום: פלי הנמר

 

תמצית השת"פ: מנועים אדירים למרוצים ולנתונים ואנשים הטובים: הרוכבים של דוקאטי, והמפתחים והמשווקים של נט-אפ. צילום: פלי הנמר

 

וגם שלמה שמאי, בכיר המנמ"רים, המכהן כבר 35 שנים, מתוכן יותר מעשור בחברת הפניקס. צילום: פלי הנמר

 

ותאמינו או לא, גם הנמר, שאינו ממהר ואינו מאחר, נצפה דוהר. האופנוע אמיתי אך המיכל ריק. צילום: פלי הנמר

שלמה כשלומי. דו-שיח מנמ"ר-מנכ"ל: שלמה שמאי – הפניקס, שלומי פרייס – נט-אפ, צופים מהמרפסת על בולוניה, איטליה וה-IT הבינלאומי. צילום: פלי הנמר

 

המשך יבוא.

הנמר דוהר בדרכים עם נט-אפ ודוקאטי

שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל, וצוות מנהלים בחברה, לצד קבוצת מנמ"רים ומנהלי תשתיות מלקוחותיה של החברה, יצאו לסיור לימודי במפעלי חברת האופנועים האיטלקית דוקאטי בבולוניה ● מה הקשר בין נט-אפ לדוקאטי? נדע בימים הקרובים

מנתוני IDC לרבעון הראשון לשנת 2019 עלה, כי נט-אפ כיכבה במקום הראשון בשוק הישראלי גם במכירות לתחום הפלאש (All-Flash Systems external), והובילה את המכירות עם נתח שוק של 45.2%. בסוף השבוע הזה יצאה קבוצת מנמ"רים ומנהלי תשתיות מלקוחות נט-אפ, בהובלתם של שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל וצוות מנהלים בחברה, לסיור לימודי במפעלי חברת האופנועים האיטלקית המהירים והחזקים דוקאטי בבולוניה. מה למפעל אופנועים ולמירוצים ולתשתיות IT? הרבה. למשל, חברת נט-אפ מיישמת את השינוי הדיגיטלי בענף מרוצי המכוניות ותומכת גם השנה בצוות דוקאטי בתחרות MotoGP 2019.

הקבוצה כוללת, בין היתר, את (לפי הסדר בתמונה למעלה, מימין): רוני בלוך, יועץ ב-DIT; שלמה שמאי, מנמ"ר הפניקס; ארז דגני, מנהל תשתיות, וארוניס; ארז תעוז, COO, ורינט; גיא גייצה רחמים, מנהל פריסייל ו-CTO, נט-אפ ישראל; אלון מגן, מנהל מכירות תחום אנטרפרייז, נט-אפ; איתן מדינה, מנמ"ר, תומר; אנדריי פלקסין, מנהל תשתיות ו-CTO, מקס, לאומי קארד; פלי הנמר, יזם ומנהיג קבוצת אנשים ומחשבים; שלומי פרייס, מנכ"ל נט-אפ ישראל; אורי שמשוני, מנהל מכירות ממשלה, נט-אפ ישראל; דימה רוזנבליט, מנהל אחסון וגיבוי, אימפרבה; ואבי אלקיים, מערכות מידע חנ"מ.

נמשיך לדווח.

באו לבקר במאורת הנמר: חניתה גיא ואלי מוטולה, דאטה פול

באחרונה הגיעו לבקר במאורת הנמר חניתה גיא, מנכ"לית ומייסדת דאטה פול, ואלי מוטולה, סמנכ"ל השירות והמכירות של החברה.

השניים הסבירו לי בביקורם על החברה, שעוסקת בהפצה בתחום ההדפסה מזה 32 שנים. דאטה פול היא חברת ההפצה הרשמית של מספר מותגים מובילים בעולם ההדפסה, ובכלל זה מתכלים למדפסות ומדיה לאחסון מתוצרת HP וסמסונג; מדפסות, סורקים ומוצרי הדפסה בקו העסקי של המותג אפסון; ומדפסות ומתכלים מקוריים של מותגים גדולים בתחום. לדבריהם, דאטה פול משמשת עבור המשווקים, שהם קהל היעד של החברה, כ-One stop shop בעולם הטכנולוגיה.

השניים ציינו כי דאטה פול מספקת שירות הפצה מהיר, של עד 24 שעות מרגע ההזמנה, לכל נקודה בארץ, בשיתוף פעולה עם UPS, המשמשת כספק לוגיסטי של החברה.

לדברי גיא, "כחברה שמקדמת שינוי מזה שנים, אנחנו מאמינים שהשוק בשל למהפכת ההדפסה בהזרקת הדיו ואפסון, שקיבלנו את הרישיון להפיץ את קו המדפסות, הסורקים ומוצרי ההדפסה שלה במגזר העסקי לפני כחודשיים, היא זו שתשלוט בשוק בעתיד הקרוב".

"טכנולוגיית ההדפסה בהזרקת דיו חוסכת כסף וחשמל רב למשתמשים, ועומדת בסטנדרטים הירוקים המחמירים בעולם.
יש כיום לא מעט מכרזים גדולים בישראל במגזר הציבורי שנמצאים בעיצומו של מהלך לאישור הדפסה בטכנולוגיית הדיו העסקית של אפסון ואין לי ספק שנצליח, בכוחות משותפים, להניע את השוק לשם", הוסיפה.

מוטולה אמר כי "אפסון מובילה את הטרנד העולמי למעבר לעולם הדפסה נקי יותר, תוך שמירה על איכות הסביבה, ומייצרת קו מוצרי הדפסה חדשני בטכנולוגיית דיו עסקית, לחסכון באנרגיה ושיפור פרודוקטיביות המוצר. כמו כן, היא מובילה את השוק העולמי בסורקים איכותיים במגוון רחב של מוצרים. סורקי אפסון לעבודה אמינה במהירות גבוהה כוללים, כחלק מהמוצר, תוכנות סריקה מתקדמות ללא תוספת תשלום".

דאטה פול משווקת את קו המוצרים העסקיים של אפסון בישראל עם אחריות ושירות אצל הלקוח, וניתן להרחיבו עד לחמש שנות אחריות לפי דרישת הלקוח. גיא ומוטולה ציינו שחלק מסורקי אפסון אף מגיעים מראש עם חמש שנות אחריות, ללא תוספת תשלום.