תוכנית MICO (ר"ת Mutual Inboud co innovation) של מרכז הפיתוח של מעבדות סאפ (SAP) בישראל מאפשרת לחברות סטארט-אפ וחברות צעירות לעשות את הצעדים הראשונים שלהן בסביבה של מערכות וטכנולוגיות סאפ.
התוכנית פועלת מזה ארבע שנים, ועד היום השתתפו בה יותר מ-50 חברות, שחלקן הפכו לשותפות של החברה.
ארז סובול, מנהל תוכנית MICO ומנהל פיתוח עסקי ומירב שמחי, מנהלת הקשרים עם האקו-סיסטם הישראלי במעבדות סאפ, מספרים על מטרות התוכנית והיתרונות שהיא מעניקה לחברות שלוקחות בה חלק.
מה המטרה המרכזית של תוכנית MICO ומה היתרונות שהיא מעניקה למשתתפים בה?
סובול: "מטרת התוכנית לתת לסטארט-אפים ולחברות צעירות הזדמנות להתחבר למערכות ולטכנולוגיות של סאפ בקלות, ביעילות ובעלות נמוכה. זאת במטרה לסייע להם להציג את הפתרון שלהם לסאפ ולקוחותיהם".
שמחי: "מערכות סאפ מותקנות היום באלפי ארגונים בישראל, במגוון גדול של וורטיקלים וגודלי ארגון שונים. אין ספק שעובדה זו הופכת את סאפ למרכזית עבור חברות שונות שמציעות לארגונים שירותי מחשוב אלו ואחרים. תוכנית MICO מאפשרת לחברות ליצר בקלות POC מול מערכות סאפ ובכך להקל על "מכירת" הפתרון שלהם ללקוחות פוטנציאליים. התוכנית בעצם מעניקה לחברות גישה לשוק רחב יותר ויתרון יחסי אל מול המתחרים".
תוכלו לתת דוגמא לחברות שהצטרפו לתוכנית ומה בעצם הערך המוסף שזה נתן להם?
סובול: "כיום יש מעל 50 חברות שכבר הפכו לשותפות בתוכנית ביניהן: מנטור גרפיקס, VATBox, Neebula, Fieldbit ועוד. התוכנית סייעה לחברות אלו כמנוע צמיחה עסקי וחלקן כבר הפכו לשותפות עסקיות של סאפ, מה שמעניק להן חשיפה וגישה למאות אלפי לקוחות ארגוניים שלנו. דוגמא טובה לכך היא מנטור גרפיקס. החברה מספקת מוצרים, שירותי ייעוץ, הטמעה ותמיכה לחברות המובילות בשוק האלקטרוניקה והמוליכים למחצה. מנטור גרפיקס הוסמכה לאחרונה כשותף של SAP NetWeaver, שותפות שמאפשרת לה לשלב את הפתרונות שלה עבור לקוחות המשתמשים במערכות סאפ באופן יעיל ומהיר יותר. זה בוודאי מוסיף לה יתרון נרחב אל מול המתחרים שלה".
שמחי: "החברות שמצטרפות לתוכנית, מקבלות בעצם הזדמנות להבין את הטכנולוגיה של סאפ ולבחון כיצד הטכנולוגיה שלהן יכולה להתחבר לתוך המערכות של סאפ. אם המוצר שלהן אכן בעל יכולת התממשקות, אז ההשתתפות בתוכנית MICO מסייעת להן להפחית עלויות ומשאבים, להפוך את המוצר שלהן למתאים יותר עבור ארגונים גדולים, ובכך כמובן לפתוח בפניהם שוק נוסף".
למי פתוחה התוכנית ומה התהליך כדי להצטרף אליה?
ארז: "התוכנית פתוחה לכל חברה (סטארט-אפ, חברה קטנה, חברה גדולה ואפילו אקדמיה) שיש לה מוצר בעל פוטנציאל טוב להתממשק למערכות של סאפ. לאחר תהליך סינון ראשוני, יחד עם Xact שהיא שותפה עסקית שלנו, אנחנו עוזרים להן להצליח – הן בפן הטכנולוגי והן בפן העסקי".
מה כוללת התוכנית?
שמחי: "היא מעניקה לחברות גישה ישירה וחינמית למערכות של סאפ בתוספת ידע שהם מקבלים על ידי מומחים שמדריכים אותם. זה מאפשר להם להתנסות בכל הנוגע להתממשקות של המערכות שלהם למערכות סאפ, כך כשהם פונים ללקוח הם כבר בעלי מיומנות וניסיון להציע פתרון כולל על גבי מערכות שלנו, שכבר מותקנות בארגון. האסטרטגיה של החברות שמחליטות להצטרף לתוכנית היא לגדול דרך ההתממשקות שלהם למערכות סאפ, ותוכנית MICO מהווה עבורם את הצעד הראשון בדרך לכך".
מהו הערך המוסף עבורכם?
שמחי: "אנחנו במעבדות סאפ בישראל נותנים חשיבות אדירה לכל הנוגע לחיבור עם האקו-סיסטם הישראלי ובייחוד לחברות סטארט-אפ. אנחנו משקיעים בחדשנות, ויש לנו כמה תוכניות כאלו בישראל, שמאפשרות להביא חדשנות לתוך הארגון שלנו. במקרה של תוכנית כמו MICO, הרווח שלנו בא לידי ביטוי בכך שאנו מרוויחים שותפים חדשים ואיכותיים מצד אחד, ואפשרות להעצמת המוצרים שלנו בשוק מצד שני. השותפות החדשה עם מנטור גרפיקס למשל הובילה לכך שהם מקימים בארץ מעבדת פיתוח משלהם עם טכנולוגיות סאפ . שיתופי פעולה כאלה חשובים לנו ברמה האסטרטגית ולכן אנחנו משקיעים בתוכנית MICO זמן ומשאבים רבים".
סובול: "מאז ומתמיד האמנו בחיבור לאקו-סיסטם, ובאמצעות תוכנית MICO אנחנו מסייעים לסטארט-אפים הלכה למעשה להגיע לשווקים חדשים ונרחבים יותר. המעבדה בישראל היא היוזמת של MICO ובינתיים הראשונה שמיישמת אותה, אבל עקב ההצלחה שלה, כבר קיימת כוונה של סאפ העולמית להעתיק אותה למעבדות נוספות של סאפ ולאוניברסיטאות ברחבי העולם".