את שנת 2018 פתחה Software AG, ענקית התוכנה הגרמנית הבינלאומית, בכנס SKO 2018 המהווה יריית הפתיחה לצוותי המכירות שלה – בכותרת Simpler. Smarter. Stronger.
לאירוע התכנסו קרוב ל-1,000 עובדי החברה מרחבי העולם להשיק את 2018. במלון ליד שדה התעופה במדריד נערכו שלושה ימים של הרצאות ומפגשים לקליטת התוכניות והשאיפות של החברה, שבשנה הבאה ימלאו לה 50 שנה, הישג משמעותי בעולם בו חברות חדשות צצות ונעלמות בקצב מהיר.
כיום עם מחזור של כמיליארד דולר לשנה, Software AG הינה חברת התוכנה השנייה בגודלה בגרמניה, השביעית באירופה ובין 25 הגדולות בעולם.
לחברה שני קווי מוצרים ופתרונות טכנולוגיים: הראשון ההיסטורי המכונה A&N המבוסס שילוב של תוכנת ניהול בסיסי הנתונים ADABAS עם סביבת פיתוח היישומים Natural; והשני – החדש יותר, מכונה DBP (ר"ת Digital Business Platform) שיפור תהליכים עסקיים, המבוסס על רכישותיה במהלך העשור האחרון של כשבע חברות בעיקר WebMethods ואת IDS Scheer (המוכרת יותר בשם הפתרון שלה) ARIS.
מקור הכנסה שלישי של Software AG הם שירותי הייעוץ שלה ללקוחותיה. קו פתרונות הפלטפורמה הדיגיטלית החדיש מייצר לחברה מעל 50% מהכנסותיה והוא צומח יותר (באופן טבעי) מניהול בסיסי הנתונים המהווים כ-30% מהכנסותיה והייעוץ פחות מ-20%.
בישראל יש לחברה סניף מקומי שהוקם בעקבות רכישת SPL לפני כעשור תמורת 300 מיליון שקלים, ששיווקה את מוצריה, וגם מרכז פיתוח שהוקם לאחר רכישתה מ-Jacada הישראלית את יישומי המודרניזציה שלה ואת הסכמי הלקוחות תמורת 26 מיליון דולר. כלומר החברה השקיעה כ-100 מיליון דולר ברכישותיה בארץ.
בכנס יריית הפתיחה השתתפה משלחת של 13 מעובדי החברה בישראל בראשותו של ערן אלראי העומד בראשה עוד מימיה כ-SPL.
בישראל יש ל-Software AG עשרות לקוחות אנטרפרייז בעיקר במגזרי הפיננסים: בנקים, ביטוח וכרטיסי אשראי; בריאות; ממשלה, היי טק, לקוחות ותיקים ונאמנים המיישמים פתרונות אינטגרטיביים של Software AG בתחומי עיסוקם וגם בעיר חכמה וניהול תעבורה, לוגיסטיקה ועוד. המשותף לכל הפתרונות Software AG אצל לקוחותיה, הוא הצורך להטמיע מגוון טכנולוגיות שמספקות פתרון נקודתי לאתגר מסוים ועם זאת ליצור מכולם יחד פתרון "הוליסטי" השומר גם על רזולוציה של פרטים.
Software AG ניצלה את התכנסותה יחדיו של הנהלת החברה יחדיו, כולל העומד בראשה זה 15 שנה, קארל היינץ שטרייביך, המסיים את תפקידו בעוד חמישה חודשים, עת ימלאו לו 65 ויצא לגמלאות, למפגש עם נבחרת של 10 עיתונאים מהעולם, שגם להם הוצג החזון שלה לשנים הקרובות – הדיגיטליות והגלובליות – בהן העולם נע במהירות לעידן "הכל מחובר".
ומה היה המסר העיקרי? שהחברה פועלת בשני וקטורים – האחד בעולם המחשוב התעשייתי בו היא תספק פתרונות IIoT, והשני – שכל פתרונותיה יהיו מבוססי בינה מלאכותית.
הדרך המרכזית בה החברה צועדת היא שיתוף הפעולה, כי היא מאמינה בכוחם של ההולכים יחדיו לייצר פלטפורמה שתשפיע על השוק והלקוחות. כך הוצג במסיבת העיתונאים המיזם המשותף ADAMOS GmbH (ר"ת Adaptive Manufacturing Open Solutions).
החברה מכנה עצמה עתה בהקשר של העולם התעשייתי כספקית Mega PaaS והיא שותפה מייסדת של המיזם וגם הדוחפת העיקרית בו יחד עם היצרניות הגלובליות Dürr ,Zeiss ,DMG Mori ,ASM. בתוך כשנה המיזם יעסיק כבר 200 איש ויכלול 10 חברות תעשייתיות שותפות לו, כלומר ישמור על יעילות וגמישות. ההשקעות וההכנסות יתחלקו שווה בשווה בין כל עשרת שותפי המיזם.
המטרה של ADAMOS היא לפתח יחדיו ולשווק פתרונות קישוריות ופלטפורמות IIoT שהן פתוחות וניטרליות וברובן מבוססות על קוד פתוח. קהל היעד הוא יצרני מכונות וציוד תעשייתי המוכרים למפעלי תעשייה וקם ליצרני מערכות תעשייתיות דיגיטליות מקושרות וללקוחות שלהם.
בנוסף לפלטפורמות שישווקו, המיזם יציע גם שירותים חכמים ופתרונות שגורמים אחרים ישווקו בשם שלהם (white label). כל הפתרונות ישלבו טכנולוגיות של AI בעיקר למידת מכונה, ניתוח נתונים בזמן אמת, חיזוי תחזוקה לפי כללים מוגדרים מראש המספקים התראות "לפני", כדי להגן על המכונות התעשייתיות, במקום לבצע תחזוקה מונעת במועדים שרירותיים, שהיא יעילה פחות.
Software AG מתכננת גם המשך הרכישות של חברות המשלימות את הצע פתרונותיה לשוק IIoT כהמשך לשתי רכישותיה האחרונות; האחת את Zementis מתמחה ומובילה בלמידת מכונה, למידה עמוקה בתחומי AI הישימים בעולם IoT, והשנייה את Cumulocity המציעה פתרון לפלטפורמת IoT פתוחה הן בענן הן במתקן.
החלטה מעניינת של החברה היא להציג את הכנסותיה מפעילויות אינטרנט של הדברים ואנליטיקס שלה בנפרד, כשהיא מתכוונת להציג צמיחה שנתית של 70% בתחום. בעשור האחרון החברה השקיעה שני מיליארד דולר ברכישת חברות המציעות פתרונות מחוץ לתחומי ADABAS/Natural וכך היא הצמיחה את פעילות הדיגיטל והקוד הפתוח שלה. בין החברות הבולטות: WebMethods ,Aris ,Terra Cotta ,Apama ,Alfabet.
ברנד גרוס, מי שהיה מנכ"ל Cumulocity ועתה מונה למנכ"ל החטיבה העסקית IoT & Cloud Business אמר כי "עסקי האינטרנט של הדברים והאנליטיקס שלנו צומחים יותר מכל היצע הפתרונות האחרים בחברה כולה.
וולפרם יוסט, ה-CTO של החברה בשבע השנים האחרונות, הציג את התפיסה שלו על עתידם של שירותים חכמים וניטרליים בתעשייה.
לדבריו פתרון mega-PaaS של חברתו ממשיך לשמור על פתיחותו ועל השימוש בקוד הפתוח בעת שמרבית ספקי הפתרונות והאינטגרטורים בתעשיית ה-IT, גם ספקי תשתיות הענן למיניהם (כולל אמזון ומיקרוסופט) ממשיכים ב-"נעילת" לקוחותיהם בפלטפורמה שלהם.
עוד אמר כי "יהיו כמה ספקי שירותי IT כמו חברתו, אשר ימשיכו לנתק את פתרונותיהם מחומרה בענן או במתקן מסוימים, ויציעו גמישות בבחירת תשתית IaaS הרצויה להם בעת שהם בוחרים את פתרון PaaS של החברה, כך שנשמרת להם הגמישות התפעולית".
החברה עצמה מציעה את הצע פתרונותיה ב-AWS ו-Azure.